کد خبر: ۱۰۹۲۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶

جنجال در مراسم روز کارگر؛ آیا پروژه عبور از روحانی در مرقد امام کلید خورد؟

حسن روحانی در حالی به بهانه روز کارگر در مرقد امام راحل سخنرانی می‌کرد که عده‌ای با شعارهای اعتراضی وارد صحن حرم مطهر شدند و روز کارگر را روز عزا نامیدند.
به گزارش شیرازه، بعد از اتمام اولین مناظره تلویزیونی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بدنه اصلاح‌طلبان در فضای مجازی از اسحاق جهانگیری به عنوان «گلزن مناظره» و «سوپرمن» یاد کردند و رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب با تیترهای مختلف «توفان و زلزله جهانگیری»، خود به خود نشان دادند که حسن روحانی درمناظره منفعل عمل کرده و معاول اولش از او پیشی گرفته است.

این ماجرا در سفر روحانی به کرمان نیز ابعاد بیشتری یافت و مانند دوره قبل انتخابات که برخی در سخنرانی عارف در یزد فریاد «روحانی دوست داریم»‌ به راه انداختند، برخی در کرمان در حین سخنرانی روحانی فریاد «اسحاق دوست‌داریم»‌ را سر برآوردند تا به نوعی جریان جلوه‌نمایی و بزرگ‌نمایی اسحاق جهانگیری تشدید شود.

این درحالی است که جهانگیری در مناظره تلویزیونی بیان داشت که کاندیدای اصلاح‌طلبان است و در حین ضبط برنامه تبلیغاتی در تلویزیون نیز در برابر پرسشی درباره انصراف موضع شدیدی گرفت و بیان داشت که ممکن است دیگر کاندیداها به نفع وی کنار بروند.

اما امروز، ماجرای دیگری در صحن مرقد امام خمینی (ره) رقم خورد که قابل تأمل است. براساس گزارشی که رسانه‌ها از اتفاقات امروز منتشر کرده‌اند در حین برنامه تبلیغاتی حسن روحانی  در حرم امام راحل که به بهانه روز کارگر و تقدیر از این قشر برگزار شد، برخی از شرکت‌کنندگان شعارهای اعتراضی از جمله « عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، زندگی کارگر رو به فناست امروز» سر دادند.

ابعاد این ماجرا هنوز ناپیداست اما با این اوصاف این سئوال به‌وجود می‌آید که به راستی چه اتفاقی در ماجرای امروز حرم امام (ره) و شعارهای یزد و کرمان در حمایت از جهانگیری افتاده است. آیا این مسأله سناریویی از سوی کارگزاران است که سعی دارند پروژه عبور از حسن روحانی را کلید بزنند و این اعتراضات حساب شده است؟ آیا کارگزاران در حال بازی دادن اصلاحات است؟ باید منتظر ماند و دید اسحاق دولت، نقش پوششی خود را تا چه حد جدی یا غیر جدی می گیرد؟

منبع: مشرق
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
معصومه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
0
بدبخت کارگران شرکت خصوصی ..که نه مزایایی درطول سال دارن ..نه حتی یه تبریک ساده روز کارگر از طرف صاحب کار . کل ماه رو باید با یک و نیم میلیون خالص بگذرونن ..با قرض و وام مریضی . بچه مدرسه و عروسی مهمونی مسافرت .و ....... ...این لابد رسمش نیست . ولی کارگران دولتی بیا و نگاه کنید مزایاشون دوبرابره حقوقشونه ..درصورتی که کارشون یکیه ..