کد خبر: ۱۰۹۲۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶

شکارچی زنده گیر متخلف؛ در دام ماموران محیط زیست آباده طشک

مسوول پارک ملی بختگان از دستگیری شکارچی متخلف و زنده گیر بره وحشی توسط ماموران محیط زیست خبر داد.

به گزارش شیرازه،  محمد‌جانی مسوول پارک ملی بختگان در خصوص دستگیری متخلفی که اقدام به زنده‌گیری دو رأس بره وحشی در منطقه بختگان کرده بود گفت: مأموران محیط‌ بانی واقع در منطقه بختگان، شخص متخلفی که  اقدام به زنده‌گیری دو رأس بره وحشی کرده بود را دستگیر کردند.



محمد‌جانی مسوول پارک ملی بختگان ادامه داد: مأموران محیط‌بانی این پارک ملی با حکم قضایی وارد منزلی در شهر آباده‌طشک شدند و دو رأس بره وحشی حدوداً 20 روزه زنده را کشف و ضبط کردند.


وی افزود: در ادامه، شکارچی 40 ساله که اقدام به زنده‌گیری دو رأس بره وحشی کرده بود، دستگیر و تحویل دادگاه عمومی آباده‌طشک گردید.


مسوول پارک ملی بختگان بیان کرد: این فرد متخلف که اهل شهرستانهای همجوار بود، با حضور در پناهگاه بختگان شمالی اقدام به این کار کرده بود. وی به پرداخت 20 میلیون تومان جریمه و ضرر و زیان محکوم گردید و مجازاتهای دیگری نیز در انتظار او خواهد بود.


گفتنی است: دو رأس بره اکنون در حال تیمار شدن در اداره محیط‌زیست بختگان شمالی هستند تا پس از یافتن وضعیت مناسب در طبیعت رها شوند.

شایان ذکر است: رمضانی دوستدار محیط‌زیست اهل آباده‌طشک که نیمه دوم فروردین یک بهله جغد آسیب دیده را به این اداره تحویل داده بود توسط مسوول پارک ملی بختگان مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته بود.


وی در پایان گفت: از دیگر شهروندان نیز خواست تا هرگونه تخلف زیست‌محیطی شامل تخریب درختان، بوته‌کنی، تخریب زمین و... را به اداره حفاظت محیط‌ زیست بختگان اعلام کنند تا با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

منبع:  نبض نی ریز


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
منصوردهقانی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
0
با سلام چرا اسامی متخلفین ومتجاوزان به محیط زیست را نمی نویسید تا مردم بشناسند وهرگاه انان را درمحیط زیست بطورمشکوک دیدند قبل ازهرگونه اقدامی به محیط بانان اطلاع دهند تاوحوش محیط زیست گرفتار نشوند