کد خبر: ۱۰۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
مدیر عامل پالایشگاه پارسیان در همایش روز جهانی کارگر؛

وظیفه ما و قشر کارگری در سال جاری که تولید آفرین است بیشتر است

مدیر عامل پالایشگاه گاز پارسیان گفت: در سال جاری وظیفه ما و قشر کارگری که تولید آفرین است بیش از پیش است و امیدواریم با تلاش و کمک بتوایم نقش خود را به نحو شایسته ای در تولید است وظیفه خود را به نحو شایسته ای انجام دهیم.

به گزارش شیرازه،  همایش روز جهانی کارگر در پالایشگاه پارسیان شهرستان مُهر و به همت اداره کار و رفاه اجتماعی و پالایشگاه پارسیان برگزار شد.

حجت الاسلام اصغر شاکری امام جمعه مهر در ابتدای صحبت های خود ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و روز پاسدار ، روز میلاد حماسه آفرین کربلا، روز جانباز و روز کارگر را تبریک گفت.

حجت الاسلام ساکری امام جمعه مهر بیان داشت: از صدر اسلام تا کنون پاسداران خدمات و رشادت های آنها بر کسی پوشیده نیست و زبان ها را به تعریف و تمجدید از خود وا داشته اند و جانبازان عزیزی که جان خود را در طبق اخلاس گذاشتند و تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده اند.

امام جمعه مهر یادآور شد: این همایش به مناسبت کار و کارگر است و می بایست از این عزیزان تجلیل شود، کارگران در جامعه ما یک قشر بسیار زحمت کش هستند و اگر این صنف را از جامعه ما بگیرند، حکومت ها متوقف می شوند.

حجت الاسلام شاکری تصریح کرد: کار بسیار مهم است و در حدی است که پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) فرمودند: طلب حلال و کسب حلال فریضه ای است واجب برای هر زن و مرد مسلمان است.

وی افزود: پیامبر ما وقتی دست کارگران را می بوسد می خواهد جایگاه کارگران را در جامعه اسلامی ما ارتقاع دهد و کارگران و کارآفرینان می توانند یک کشور را سر بلند کنند و در گذشته تولید ما کشاورزی و دامداری بود اما امروز صنایع و صنعت وارد چرخه تولید شده است.

امام جمعه مهر ادامه داد: حضرت امیرالمومنین علی علیه الاسلام یک کارگر نمونه بودند و نخلستان ها را پرورش میداد و به فقرا کمک می کردند و ایشان یک کارگر و یک کارآفرین به تمام معنا بود.

این مسئول ادامه داد: ما باید به این قشر مستضعف و بی دفاع کمک کنیم و هرچه برای این قشر کارگری هزینه کنیم خود یک سرمایه گذاری است و اگر این قشر رنجور شود و متحول هزینه های گذاف شوند بدانید که نظام یک ضربه بسیار سختی خواهد خورد.

وی در ادامه صحبت های خود گفت: سال جدید به فرمان مقام معظم رهبری بنام سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال انتخاب شد و اقتصاد اهمیت بالایی دارد و اگر به اقتصاد نرسیم منجر به کفر خواهد شد و مقاومتی که مقام معظم رهبری فرمودند به این منظور است که اقتصاد ما آسیب پذیر است و می بایست اقتصاد مقاومتی پیاده سازی کنیم تا ضربه های دشمن نتواند اقتصاد ما را فلج کند.

در ادامه فرشید عبدالی مدیر عامل پالایشگاه گاز پارسیان  مهر گفت: از تمامی کارگران و این قشر زحمت کشی که کارآفرین و ثروت آفرین است و تولید به این افراد بستگی دارد تبریک عرض می کنم.

مدیر عامل پالایشگاه پارسیان ادامه داد: پالایشگاه گاز پارسیان در سال گذشته 25 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب تولد داشته است و این در حالی است که تعهد تولید ما 22 میلیارد متر مربع بوده است و 15 درصد رشد اولید داشته ایم.


وی افزود: این رشد و تولید محقق نمی شود مگر با تلاش و زحمت شبانه روزی و خستگی ناپذیر همکاران در پالایشگاه پارسیان و این تلاش ها را ارج می گذاریم.

عبدالی یادآور شد: پیشرفت هر ملتی مرحون تلاش کار و کارگر است، کارگران ما در به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی نیز دخیل بودند و نقش بسزایی دار آن زمان داشتند.

وی در ادامه صحبت های خود بیان داشت: در سال جاری وظیفه ما و قشر کارگری که تولید آفرین است بیش از پیش است و امیدواریم با تلاش و کمک بتوایم نقش خود را به نحو شایسته ای در تولید است وظیفه خود را به نحو شایسته ای انجام دهیم.

در ادامه این مراسم سید علی اکبر علوی رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان مُهـر بیان داشت: در چنین روزی که بنام روز کارگر نامگذاری شده است در سراسر دنیا برای کارگرا و قهرمانان ملی خود که همانا کارگران هستند جشن هایی برگزار می کنند و تولید و اقتصاد به حرکت های دستان توانای این عزیزان بسته شده است.

علوی ادامه داد: در تمامی عرصه ها اهمیت کار کارگران برای ما اهمیت بسزایی دارد و کارگران جریی از ارزشمند ترین طبقه اجتماعی ما محسوب می شوند.

رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهر خاطرنشان ساخت: کارفرمایان می بایست حقوق کارگران را کامل و حداقل ها را در نظر بگرند و در دستمزد و قرار داد کارگران باید حداقل هایی که در قانون کار دیده است را اجرا کنند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود گفت:  در حال حاظر شرایط کارگران در شهرستان مُهر بسیار بهتر از گذشته است و ما شرایطی برای کارگران را فراهم کرده ایم که امنیت شغلی بهتری برخوردار باشند و امید آنها به آینده بهتر باشد و با کمک مسئولین تلاش کرده ایم که تا جایی که امکان دارد پیمانکاران از نیروهای بومی توانمند استفاده کنند.

علوی در بخش پایانی صحبت های خود خاطرنشان ساخت: در شهرستان مُهر تشکلات کارفرمایی و کارگری راه اندازی کرده ایم و امیدواریم در شهرستان شرایطی به وجود آوریم که کارگران بتوانند به صورت ایمن و مطمئن تر بتوانند مطالبات خود را پی گیری کنند.

منبع:   عصر مُهـر

نظرات بینندگان