کد خبر: ۱۰۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶

انتقال سنگ جدید مضجع حضرت معصومه(س) از شیراز به قم

سنگ جدید مضجع حضرت معصومه(س) كه توسط حجاران شیرازی در كارگاه آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین‌بن موسی‌الكاظم(ع) شیراز ساخته شده بود، امروز به قم انتقال يافت.
به گزارش شیرازه، طی مراسمی از سنگ جدید مضجع حضرت معصومه(س) كه توسط حجاران شیرازی ساخته شده بود، رونمایی شد.

این سنگ در كارگاه آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین‌بن موسی‌الكاظم(ع) شیراز ساخته شده بود كه دیروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه از شیراز به قم منتقل شد.

بر روی این سنگ اسامی مطهر ۱۴ معصوم، حدیث از پیامبر مكرم اسلام(ص)، نام‌های ۴ بانوی بهشتی و نام مبارك حضرت فاطمه معصومه(س) حكاكی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، رئیس هیئت امنای آستان سید علاءالدین حسین(ع) در این باره گفت: ساخت این سنگ مضجع از اردیبهشت ۹۳ آغاز شد و طی مدت سه سال توسط استاد حجار محمد جواد شبیه ساخته شد كه امروز به قم انتقال یافت.

وی همچنین گفت: امروز هنرمندان عرصه حجاری در شیراز و فارس آثار بی بدیلی را خلق می‌كنند كه از جمله این هنرها را می‌توان در حرم‌ها و بقاع متبركه مشاهده كرد.

طاهری با اشاره به فعالیت‌های كارگاه حجاری این حرم مطهر گفت: یکی از مراکزی که در این عرصه فعالیت چشمگیر دارد مجموعه حجاری آستان سیدعلاءالدین حسین(ع) است و کارهای بزرگی را انجام داده که از جمله آن‌ها می‌توان به ساخت سنگ قبور علمای بزرگی همچون مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی و مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی و آیت‌الله العظمی یثربی اشاره کرد.
وی همچنین گفت: این مجموعه در آینده‌ای نزدیک نیز سنگ مضجع شریف حضرت امام هادی(ع)، سنگ مضجع شریف حضرت امام حسن عسکری(ع) سنگ مضجع شریف حضرت نرجس خاتون(س) و سنگ مضجع شریف حضرت حکیمه خاتون(س) را خواهد ساخت.

انتقال سنگ جدید مضجع حضرت معصومه(س) از شیراز به قم
منبع: ایکنا
نظرات بینندگان