کد خبر: ۱۰۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶

ناکامی زمین خواری بزرگ در فارس

عضو شورای عالی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بزرگترین زمین خواری در نیم قرن گذشته در شهرستان بوانات فارس در زمینی به مساحت 71 هزار و 700 هکتار با اقدام به موقع اداره کل منابع طبیعی استان فارس ناکام ماند.
ناکامی زمین خواری بزرگ در فارس به گزارش شیرازه، علیرضا هدایتی عضو شورای عالی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بزرگترین زمین خواری در نیم قرن گذشته در شهرستان بوانات فارس در زمینی به مساحت 71 هزار و 700 هکتار با اقدام به موقع اداره کل منابع طبیعی استان فارس ناکام ماند.
 
وی بیان کرد: متجاوزان به منابع طبیعی با جعل اسناد در حال انتقال سند زمین بودند که با اقدام به موقع حراست سازمان جنگل ها نقشه شوم این متجاوزان ناکام ماند و زمین ها به بیت المال باز گردانیده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
هدایتی افزود: این قطعه زمین بزرگ در شهرستان بوانات 10 معدن را در بر می گیرد که  ارزش مالی آن 2 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.  
 
وی تصریح کرد: تا پایان سال 95 افزون بر 198 هزار هکتار از زمین های تصرفی ملی کشور از دست زمین خواران خارج شده است.
 
عضو شورای عالی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: زمین خواری 25 هزار هکتاری در استان خراسان رضوی و زمین خواری 1 هزار هکتاری در استان قزوین نیز در سال 95 ناکام ماند.
 
وی اضافه کرد: آتش سوزی سال 95، در 11 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور به وقوع پیوست که نسبت به سال 94 افزایش داشته اما از نظر مساحت کاهش قابل ملاحظه ای را نشان می دهد.  
 
هدایتی اظهار کرد: پارسال  1 هزار و 211 فقره آتش سوزی در کشور رخ داده که 55 درصد آن در حوزه زاگرس و 15 درصد در جنگل های شمال  بوده، که 30 درصد دیگر نیز در سایر مناطق و اراضی طبیعی کشور رخ داده است.
 
عضو شورای عالی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان کرد:  پارسال 65 درصد آتش سوزی های منابع طبیعی عمدی  و تنها 35 درصد به صورت عمدی و سودجویانه بوده است.
نظرات بینندگان