کد خبر: ۱۰۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
مدیرعامل شرکت آبفای شیراز:

هنوز با مشکل کم‌آبی مواجهیم؛ همه صرفه‌جویی کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: با وجود افزایش 40 درصدی میزان بارندگی در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، همچنان با مشکل کم آبی روبرو هستیم.
هنوز با مشکل کم‌آبی مواجهیم؛ همه صرفه‌جویی کنندبه گزارش شیرازه، الله‌بخش نظرپور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز ظهر امروز (17 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برای آبرسانی به شهر شیراز 77 درصد  آب مورد نیاز از 182 حلقه چاه و 23 درصد نیز از سد درودزن تامین می‌شود، گفت: رعایت صرفه‌جویی و مدیریت آب‌های زیرزمینی بسیار ضروری است و بهسازی چاه‌ها، اصلاح شبکه‌های فرسوده، هوشمندسازی شبکه‌های توزیع و دقت در مصرف آب توسط نهادهای دولتی و مردم از جمله موارد مقابله با خشکسالی و هدررفت بی‌رویه  آب به شمار می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: مصرف سرانه خانگی  آب در کشور 150 لیتر در شبانه‌روز است واین میزان در شیراز برای هرنفر 130 لیتر محاسبه شده که باید به 105 لیتر کاهش یابد و در شرایط تنش و بحران کم‌آبی نیز بین 50 تا 75 لیتر در شبانه‌روز باشد.
مدیرعامل شرکت آبفای شیراز تصریح کرد: بیش از 30 درصد مصرف سرانه آب در حمام، 28 درصد ظرف‌شویی و 18 درصد در روشویی است و برای برون‌رفت از مصرف بی‌رویه استفاده از فلاش تانک دومرحله‌ای و نیز سردوش حمام و آشپزخانه ضروری است.
نظرپور بیان داشت: در سال جاری پیش‌بینی می‌شود 150 کیلومتر شبکه فاضلاب و 130 کیلومتر شبکه آب احداث شود که با احتساب این میزان 20 هزار فقره انشعاب آب و 40 هزار فقره انشعاب فاضلاب به این کلانشهر اضافه می‌شود.
وی اضافه کرد: سال گذشته 927 میلیارد ریال و در سال جاری نیز 2 هزار و 112 میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌ها اختصاص یافته است که تاکنون 50 درصد اعتبارات مصوب عمرانی در قالب اوراق مشارکت و استفاده از خزانه دریافت و تا پایان تیرماه سال جاری نیز بخشی دیگر پرداخت می‌شود.
مدیرعامل شرکت آبفای شیراز ابراز داشت: تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 با ظرفیت 100 هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای 600 هزار نفر در شیراز و در شرق شهر صدرا برای 87 هزار نفر در دست اجرا است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان