کد خبر: ۱۰۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶

آغاز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ایران/3571 شعبه اخذ رای در فارس/ بیش از یک میلیون 318 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در شیراز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در شهر شیراز نیز یک میلیون و 318 هزار و 740 نفر واجد شرایط رای دادن هستند
آغاز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ایران/3571 شعبه اخذ رای در فارس/ بیش از یک میلیون 318 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در شیراز
به گزارش شیرازه، رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان فارس، ساعت هشت صبح روز جمعه 29 اردیبهشت ماه جاری همزمان با سراسر کشور و با دستور استاندار فارس آغاز شد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس، سه هزار و 571 شعبه اخذ رای در سراسر این استان آماده اخذ رای از سه میلیون و 512 هزار و 961 نفر از افراد واجد شرایط در این استان هستند.

به گفته هادی پژوهش جهرمی، حدود 79 هزار نفر از این تعداد را رای اولی تشکیل می دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در گفت و گو با ایرنا افزود: در شهر شیراز نیز یک میلیون و 318 هزار و 740 نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

پژوهش جهرمی اضافه کرد: این انتخابات در 102 شهر، 162 نقطه عشایری و 2 هزار و 230 روستای استان برگزار می شود.

رئیس ستاد انتخابات فارس ادامه داد: در روستاهای کمتر از 20 خانوار انتخابات شوراها برگزار نمی شود اما آرای مردم این روستاها جهت انتخابات ریاست جمهوری به وسیله صندوق های سیار اخذ می شود.

وی، تعداد شعب اخذ رای در استان را سه هزار و 571 شعبه اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد 2 هزار و 563 شعبه به شکل ثابت و یک هزار و هشت شعبه به صورت سیار آرای مردم را جمع آوری خواهند کرد.

پژوهش جهرمی اظهار کرد: در سه هزار و 578 شعبه آرای انتخابات ریاست جمهوری و در سه هزار و 533 شعبه نیز آرای انتخابات شوراها اخذ خواهد شد.

بنا بر اعلام ستاد انتخابات کشوراسامی نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از این قرار است:
1-آقای سید مصطفی آقا میرسلیم- مشهور به میرسلیم- فرزند سیدجلال-کد نامزد 33
2-آقای حسن روحانی- فرزند اسدالله-کد نامزد55
3-آقای سید ابراهیم رئیس الساداتی- مشهور به رئیسی- فرزند سیدحاجی-کدنامزد 66
4-آقای سید مصطفی هاشمی طبا- فرزند سیدابوالقاسم-کدنامزد88

 رقابت 17 هزار و 264 داوطلب برای کرسی های شورای شهر و روستا در فارس


رئیس ستاد انتخابات فارس در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار کرد: در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در فارس، 17 هزار و 264 نفر برای تصاحب کرسی های شورا با هم رقابت می کنند.

پژوهش جهرمی گفت: در 10 شهر استان که تعداد اعضای شورای شهر در آنها هفت نفر است شامل آباده، فیروزآباد، داراب، کازرون، نورآباد، لار، مرودشت، فسا، جهرم و صدرای شیراز انتخابات به شکل تمام الکترونیک برگزار می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: انتخابات از ساعت هشت صبح آغاز شده و تا زمانی که مردم در پای صندوق های رای باشند و محدودیت قانونی نیز وجود نداشته باشد رای گیری انجام خواهد شد.

هادی پژوهش جهرمی افزود: اما تقاضای ما از شهروندان این است که حتی المقدور در ساعت های نخست آغاز رای گیری در شعب اخذ رای حاضر شده و رای خود را به صندوق بیاندازند.



نظرات بینندگان