کد خبر: ۱۱۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶

آمادگی مساجد سپیدان برای برپایی ضیافت الهی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سپیدان گفت: غبارروبی مساجد سپیدان برای آماده سازی ماه مبارک رمضان در 175 مسجد این شهرستان انجام ‌شد.

به گزارش شیرازه، سعید حسینی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سپیدان در گفتگو با خبرنگار ما بر اهمیت نشر فرهنگ تکریم و غبار روبی مساجد تاکید و اظهار کرد: سنت غبار روبی مساجد ریشه در قرآن کریم دارد، چنان که در آیه ۱۲۵ سوره مبارکه بقره به وضوح بر این نکته اشاره شده است و با توجه به اهمیت اسلام بر پاکیزگی ظاهری و باطنی، تاکید بسیاری در این زمینه وجود دارد.

حسینی سنت غبارروبی مساجد را یکی از سنت‌های شایسته تکریم در فرهنگ دینی و اخلاقی دانست و اظهار داشت: از نگاه حضرات معصومین (ع) مسجد نورانی‌ترین پایگاه بندگان صالح خداست، لذا به پاکیزگی، نظافت و غبارروبی از هر مکانی شایسته‌تر است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سپیدان گفت: ماه مبارک رمضان اوج حضور فعال‌ مردم در سنگر مقدس مسجد است و میزبان این خانه خداست و شایسته است که فضای مقدس مسجد از هر آلودگی مادی و معنوی پاک شود.

حسینی در ادامه اظهار داشت: بر همین اساس، در طول دهه تکریم و غبارروبی مساجد، 175 مسجد این شهرستان برای آماده سازی ماه مبارک رمضان تنظیف و غبارروبی می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سپیدان تصریح کرد: نظافت و شست‌وشوی مساجد، آذین‌بندی، ‌فضاسازی و آراسته‌سازی محیط داخلی و بیرونی مساجد، اهدای قرآن و نصب ادعیه رمضان از جمله فعالیت‌های آیین غبارروبی در دهه تکریم مساجد است.

وی با تأکید بر استقلال مساجد از لحاظ کارکرد دینی، تصریح کرد: وظیفه نهادهای عمومی و دولتی مسئول در حوزه مساجد، تقویت و تسهیل، ارائه مسیر و جهت‌دهی صحیح، تقویت وفاق و همدلی دینی، نظارت و پیشگیری از آسیب و انحرافات مذهبی به منظور توسعه و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی است.

حسینی بیان داشت: 110 روحانی در ایام ماه مبارک رمضان امسال در نقاط مختلف این شهرستان در زمینه تبلیغات و تبیین آموزه های دینی برای مردم روزه دار مشارکت دارند.

حسینی بیان کرد: این آمادگی وجود دارد که سایر خادمانی که هنوز از مزایای بیمه برخوردار نشده اند زیر چتر بیمه قرار گیرند، هیات امنای مساجد می توانند نسبت به معرفی خادمان برای بهره مند شدن آنها از این امکان اقدام کنند.

وی، با اشاره به اینکه مساجد باید زیر پوشش بیمه حوادث قرار گیرند اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، شارژ کپسول های آتش نشانی موجود در مساجد این شهرستان به صورت رایگان انجام می شود و متولیان مساجد باید در این زمینه اقدام کنند.

بیستم تا بیست و نهم شعبان به عنوان دهه تکریم و غبارروبی مساجد نامگذاری شده است

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، فارسمساجد ، رمضان
نظرات بینندگان