کد خبر: ۱۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰

تجليل از مقام بيش از 100 شهيد جامعه پزشكي

همزمان با اجلاسيه بزرگ سرداران و 14 هزار و 600 شهيد فارس، با برگزاري يادواره‌اي از مقام شامخ بيش از 100 شهيد جامعه پزشكي تجليل مي‌شود.

به نقل از روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي شيراز، سرپرست روابط عمومي اين دانشگاه اظهار داشت: يادواره شهداي جامعه پزشكي هشتم ارديبهشت ماه جاري در سالن‌هاي سينا و صدراي شيراز برپا مي‌شود.
اكبر اجرايي افزود: در اين يادواره علاوه بر گروه‌هاي مختلف جامعه پزشكي از جمله استادان،  پزشكان، جراحان و ساير دست‌اندركاران نظام سلامت در دوران دفاع مقدس، تعدادي از مسئولان كشوري و اعضاي كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي،‌ يادگاران دوران دفاع مقدس و مسئولان سپاه فجر استان نيز شركت مي‌كنند.
وي عنوان كرد: در مراسم گراميداشت شهداي جامعه پزشكي از خانواده اين شهدا نيز قدرداني مي‌شود. اجرايي با اشاره به اهميت تجليل از شهداي جامعه پزشكي، گفت: جامعه پزشكي در دوران هشت ساله دفاع مقدس به منظور حفظ جان و مداواي مجروحان و جانبازان دفاع مقدس ايثارگري‌ها و خدمات بزرگي در خطوط مقدم جبهه و بيمارستان‌هاي نقاط مختلف كشور انجام داده‌اند كه تاكنون نيز ادامه دارد.
اين مسئول يادآور شد: تجليل از پزشكان، پرستاران، امدادگران و دانشجويان شهيدي كه در آن دوران حضور در سنگرهاي پاسداري از اسلام و انقلاب و شركت در خط نخست مبارزه با دشمن را بر حضور در هر مكان و موقعيت ديگر ترجيح دادند و عاشقانه به ديدار معبود دست پيدا كردند، امروز بر تمام مسئولان و بازماندگان آنها لازم و ضروري است.
اجرايي اضافه كرد: ما تاكنون وظايف خود را در قبال كار بزرگي كه اين افتخارآفرينان كرده‌اند، به خوبي انجام نداده‌ايم، چرا كه در بيشتر كشورهايي كه غناي فرهنگي و اعتقادات ديني ما را نيز ندارند، تجليل از نام‌آوران و بزرگداشت سربازان و مدافعانشان در ادبيات و شئون زندگي آنها حضوري پر رنگ دارد.
وي خاطرنشان كرد: بر اين اساس به منظور حفظ ياد و خاطره شهدا و رساندن پيام بزرگشان به سراسر دنيا رسالتي بزرگ بر دوش همگي ماست.
اجرايي اذعان داشت: برگزاري اين‌گونه يادواره‌ها مي‌تواند سبب آشنايي نسل جوان به ويژه دانشجويان و دانش‌آموزان با ابعاد مختلف ايثارگري و رشادت‌هاي رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحميلي شود.
انتهای پیام/85

نظرات بینندگان