کد خبر: ۱۱۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۶

قیمت های نجومی قبوض گاز صدای سپیدانی ها را درآورد

قیمت های نجومی وبسیار بالای قبوض سنگین گاز بهای مصرفی صدای برخی از مشترکان شهرستان سپیدان را درآورد.

به گزارش شیرازه،  در حالی که شرکت گاز مدعی است افزایش بها در تعرفه های گاز مصرفی وجود ندارد اما برخی مشترکان گاز خانگی در سپیدان از افزایش بهای گاز مصرفی خود نسبت به دوره های قبل که بعضا ۳ تا ۴ برابر است، ابراز نگرانی کردند.

تعدادی از مشترکان گاز خانگی در تماس با خبرنگار ما از افزایش هزینه گاز مصرفی خود نسبت به دوره قبلی خبر می دهند.خیلی از مشترکان توان پرداخت این قبض ها را حتی با دریافت یارانه ها ندارند. این در حالی است که  با مراجعه به مسئولین مربوطه و دراین خصوص جوابگو نبودند وطبق تعرفه ها در این ایام نباید افزایش پلکانی باشد.

 شرکت گاز سپیدان نیز با بی توجهی به انتقادهای مردمی این موضوع را مشمول مرور زمان می کند و پرداخت بهای سنگین قبض ها در سکوت و بایکوت ادامه دارد.این درحالی که برخی از مردم این شهرستان کشاورزهستند ویادر سطح پایین جامعه از لحاظ درامدی هستند واین افزایش بی رویه در قیمت گاز انهم در شهرستان سردسیر مانند سپیدان داد مردم را درآورده است وشاهد این هستیم که برای گرم کردن کانونهای خانواده از راههای دیگری استفاده کنند.

چند مشترک گاز در تماس با  خبرنگارماعنوان می‌کردند که گرانی‌های اخیر قبوض مصرفی، اقتصاد خانواده‌شان را به هم ریخته است. اکنون قیمت گاز روند صعودی پیدا کرده است.

قیمت گاز در حالی گران شده است که مقامات دولتی آن را تکذیب و عنوان می‌کنند که هیچ گرانی‌‌ای صورت نگرفته است. خبرنگارمابرای پیگیری بیشتربه صورت حضوری به شرکت ملی گاز مراجعه نموده که در آخر هم موفق به صحبت با  مسئول مربوطه نشد. وبرخی از کارکنان این شرکت هم اعلام کرد که هیچ گرانی‌ای اتفاق نیفتاده و اگر چنین چیزی صورت بگیرد حتما اعلام و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

این در حالی است که در تبصره 14 قانون بودجه امسال، مجلس هیچ مجوزی برای گران کردن گاز به دولت نداده است؛ اما دولت در آیین‌نامه اجرایی این تبصره، مجوز گرانی گاز را به شرکت ملی گاز داده است.

نکته بسیار الب این قضیه این است که برای  مشترکین گاز در سطح شهر اردکان وشهرکهای تابع تنها یک نفر جهت قرائت کنتورهای گاز می باشد که عملا این کار بسیار دشوار است ودر تاریخی که قرائت صورت گرفته است نامبرده در ایام تبلیغات شورای شهر بسرمی برده است

کاش مسئولین  محترم شهرستان خود را به جای خانواه هایی قرار می دادند که که بادیدن قبض گاز رنگ چهره اش عوض شد .

منبع: مارگون 

نظرات بینندگان