کد خبر: ۱۱۰۷۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
در جلسه این هفته شورای شهر شیراز مطرح شد:

معرفی مدیران شهرداری به هیئت تخلفات از سوی استانداری/شهردار شیراز: بنا به سیاسی‌کاری باشد از همه سیاست‌مدارتر هستیم/امکان زد و بند و سوء استفاده از رانت اطلاعاتی در شورای شهر وجود دارد

شهردار شیراز گفت:به نظر می رسد کار کردن در این شهر جرم است و به ازای کار کردن باید به هیئت تخلفات معرفی شویم.
معرفی مدیران شهرداری به هیئت تخلفات از سوی استانداری/شهردار شیراز: بنا به سیاسی‌کاری باشد از همه سیاست‌مدارتر هستیم/امکان زد و بند و سوء استفاده از رانت اطلاعاتی در شورای شهر وجود دارد

به گزارش شیرازه، دویست و شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با انتقاد شهردار شیراز از برخورد و ادعای استانداری نسبت به مدیران شهرداری مبنی بر اجرای تخلف در شهرداری شروع شد.

علیرضا پاک فطرت با اشاره به معرفی مدیران شهرداری و شهردار به دفتر نظارت بر تخلفات استانداری فارس توسط استانداری، اظهار داشت: به نظر می رسد کار کردن در این شهر جرم است و به ازای کار کردن باید به هیئت تخلفات معرفی شویم؛ من تعجیب می کنم که هیئت تخلفات چرا در طی شش سال اول کارم درشهرداری با من کاری نداشته و در این یکسال مدام آزار داده اند و مدیری نبوده که به هیئت تخلفات نرفته باشد.

وی با اعلام اینکه تاکنون بر خلاف تمام فشارهایی که بر روی شهرداری بوده است دندان بر جگر گذاشته و سکوت کرده ام، بیان کرد: با حقوق شهرداری مقابل زورگویان ایستاده و خدمت کرده ایم مگر پرسنل شهرداری چه کار غیر قانونی کرده اند که باید تنبیه شویم.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه اگر قرار بر سیاسی کاری باشد من از همه مدعیان سیاست، سیاستمدارتر هستم، گفت: فعلا در شهرداری هستم و نمی توانم حرفی بزنم اما وقتی دوره خدمتی ام در اینجا تمام بشود در نوشتن و گفتن خیلی از حرفها و مسائل توانمند هستم.

وی تصریح کرد: ما هیچ مشکلی با استاندار فارس و معاونان استانداری فارس نداشته و نداریم، اما بعضی افراد در زیر مجموعه استانداری مسائل را با اغراض شخصی دنبال می‌کنند.

پاک فطرت کار نکردن، اکتفا به سخنرانی و فعالیت در فضای مجازی را امری راحت و آسان دانست و اظهار داشت: کار سیاسی کردن سخت نیست اما آیا کاری از شهر پیش می رود؟

وی افزود: عده ای از مدیران شهرداری ها درخواست دارند که اجازه بدهید ما برویم چرا که به این ننگ نمی ارزد که بی دلیل جواب بدهیم و شاهد روال قطعی حقوق و معرفی به اداره تخلفات باشیم.

این مدیرکل شهری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تاکنون دولت هیچ پولی حتی ازمالیات بر ارزش افزوده به ما نداده است و ما موظفیم سه میلیارد پول به دست بیاوریم.

پاک فطرت به قانون تازه مصوب شده در خصوص ساخت و ساز مبنی بر افزایش یک چهارمی تخصیص سود ساخت و ساز مالیات اشاره و تصریح کرد: با این روال همین ساخت و سازی هم که انجام می شد دیگر ادامه نخواهد داشت.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه نمی دانم چه دستگاهی پشت این مسائل است، گفت: در تمام دنیا وقتی دستگاهی می خواهد زمین بخورد همه به کمکش می شتابند اما نمی دانم چرا در کشور ما هر حرفه ای که می خواهد زمین بخورد چنان می کوبندش که هرگز نتواند به فعالیتش ادامه بدهد.

وی با ابراز نگرانی از فرسودگی شهر، تصریح کرد: درآمد شهرداری مدنظر نیست و به فکر عدم توانایی مردم برای ساخت و ساز ساختمان هستیم چرا که در این شهر باید 10 درصد کل ساختمان ها در سال، نو و بازسازی بشوند.

پاک فطرت با تاکید بر اینکه مردم نمی توانند مالیات های نجومی بپردازند، خاطرنشان کرد: در کلان شهر شیراز بجز 350 هکتار بافت تاریخی و قدیمی، 20 هزارهکتار بافت نیز داریم که اگر مردم نتوانند ساخت و ساز کنند این ساختمان ها با یک زلزله 6 ریشتری فرو می ریزند.

به گزارش شیرازه، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از عملکرد و تلاش های شهرداری شیراز قدردانی و حمایت خود را از این مجموعه اعلام کردند.

تخلفات نسبت داده شده به شهرداری سیاسی است

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار را مورد خطاب قرار داد و گفت: خدا و مردم باید بدانند که خدمات و عملکرد شهرداری چه بوده که می دانند.

رضا محمدیان با اظهار اینکه در جریان سیاسی عیب جویی و طعنه زدن زیاد است، بیان کرد: این عیب جویی ها مانع کار کردن است لذا شورای شهر در این مدت باقیمانده به ادامه روند تکمیل و اجرای پروژ ها می پردازد تا بتواند گزارش عملکرد خوبی به مردم ارائه بدهد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه این ایرادات و رفتار از جانب استانداری کار سیاسی و مهندسی است، تصریح کرد: اگر منتقدان مدعی تخلف در شهرداری به دنبال برآیند اجرایی خودشان هستند نیز فعالیت هایشان را بازگو کنند و چرایی انتقال منطقه گردشگری شرکت نفت به یاسوج، انتقال پتروشیمی دوم شیراز به بوشهر، تقلیل سد تنگ سرخ یاسوج از 180 میلیون متر مکعب به 80 میلیون مترمکعب و غیره را بازگو کنند.

امکان زد و بند و سوء استفاده از رانت اطلاعاتی در شورای شهر وجود دارد
 
زهرا یقطین در حاشیه دویست و شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه، گفت: شورای اسلامی شهر شیراز ظرفیت و فضای امنی دارد که رانت اطلاعاتی در آن اتفاق بیفتد چرا که اطلاعات پیش از جاهای دیگری در شورا بیان می شود لذا امکان زد و بندهای بسیاری وجود دارد.

منشی چهارمین دوره از شورای اسلامی شهر شیراز، با تاکید بر اینکه دلیلی ندارد که برخی برای ورود به شورا مبالغ نجومی میلیونی و میلیاردی هزینه کنند، تصریح کرد: آیا دلیلی غیر از سوء استفاده از این موقعیت و امضایی که هویت قانونی دارد متوجه این همه تلاش برای ورود به این مجموعه مدیریت شهری است؟

وی افزود: علاوه بر رانت اطلاعاتی مسائلی چون تخفیف عوارض نیز وجود دارد که می توانند دلیل محکمی بر هزینه کردهای بسیار بالا در انتخابات باشند.

یقطین با اشاره به اینکه قطعا کم و کاستی هایی در روند خدمتگزاری به مردم وجود داشته است، تصریح کرد: نمی توانیم خدمات شورای چهارم را نادیده بگیریم؛ من به خدمت در کنار این مردان پاک دست در شورای شهر افتخار می کنم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز رفتار استانداری با مجموعه مدیران شهرداری و شهردار را کاملا سیاسی و حساب شده عنوان کرد و افزود: می خواهند تلاش ها و خدمات شورای چهارم را خدشه دار کنند برای همین است که اعلام کرده اند که در فعالیت های مدیران شهرداری فساد وجود دارد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رصد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
2
برای من بعنوان یک شهروند جای تعجب است این آقای استاندار طی این چند سال یادشان نبود که در شهرداری چه اتفاقاتی می افتد که الان به صرافت افتاده اند؟ اگر میدانستند و خاموش مانند که خیانت کرده اند اگر تا به حال پیگیر نبوده اند که نشانه بی لیاقتی شان است اما آنچه بنظر می رسد شاید مطالباتی داشتند انجام نشده حالا وامصیبتا راه انداختنه اند کاش ایشان مشخص میکردند با توجه به اینکه استاندار فارس بودند چرا برای استان کهکیلویه و بویراحمد در تلاش بودند؟!برخی اوقات شهروندان تصور میکنند که شیراز مرکز استان کهکیلویه و بویراحمد است!!!!