کد خبر: ۱۱۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

درهای خانه امن شیراز به روی دختران آسیب پذیر باز شد

معون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: دختران بی پناه یا در معرض آسیب برای ورود به این خانه ها به اورژانس اجتماعی مراجعه یا با شماره «123» تماس بگیرند.
درهای خانه امن شیراز به روی دختران آسیب پذیر باز شدبه گزارش شیرازه، معصومه فروتن معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: دخترانی که در معرض آسیب قرار دارند به خانه سلامت فارس ارجاع داده می شوند.

معصومه فروتن افزود: این خانه پناهگاهی امن برای پیشگیری از آسیب دیدگی دختران مجردی است که احساس می کنند در محل زندگی ممکن است دچار آسیب شوند و بهزیستی برای ایمن نگه داشتن آنها در خانه سلامت خدمات موثری به این افراد ارایه می دهد.

وی یادآور شد: این دختران که حداقل 6 ماه در خانه سلامت نگهداری می شوند پس از ساماندهی به خانواده ای از بستگان تحویل داده می شوند که از سلامت برخوردار باشد.

فروتن گفت: ظرفیت خانه سلامت بهزیستی فارس 20 نفر است و دختران در معرض آسیب به صورت خودمعرف، ارجاع از دادگاه و یا معرفی توسط دوستان و بستگان به این خانه معرفی می شوند تا این مرکز پناهگاهی برای او طی چند ماه باشد.
این مسئول بهزیستی فارس عنوان کرد: دختران در معرض آسیب به منظور معرفی به خانه سلامت می توانند به اورژانس اجتماعی مراجعه کرده و یا با شماره «123» تماس بگیرند تا راهنمای مربوط برای دریافت خدمات به آنها انجام گیرد.

فروتن در ادامه از افتتاح خانه امن در شیراز به صورت غیردولتی نیز خبر داد و گفت: این خانه برای زنانی است که به نوعی دچار خشونت های خانگی شده اند و به منظور پیشگیری از آسیب های بیشتر به خصوص در جامعه مکانی امن برای آنها محسوب می شود.
معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس افزود: در این خانه علاوه بر ارایه خدمات تخصصی، مشکلات زنان یاد شده هم ریشه یابی می شود و با مددکاری آنها به آغوش خانواده باز می گردند.

فروتن گفت: دخترانی که به خانه سلامت ارجاع می گردند هم به نوعی مورد تهدید واقع شده اند و در دوره ای که در خانه سلامت به سر می برند روال عادی زندگی را طی کرده و به مدرسه و یا دانشگاه می روند تا مشکلات آنها رفع و سازماندهی لازم صورت گیرد.

منبع: خبرجنوب
نظرات بینندگان