کد خبر: ۱۱۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۰۱ تير ۱۳۹۶
استاندار فارس:

گفتمان‌ اقتصاد مقاومتی ترویج شود/ فرصتی که انتخابات از ما گرفت را باید جبران کنیم/ در عمل برای مردم دل بسوزانیم/ در انتخابات توقعاتی ایجاد شد که باید پاسخگو باشیم

استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در شبکه‌های اجتماعی ترویج یابد، گفت: گزارش و آماری که از فعالیت‌های سال جاری ارائه شده نسبت به سال گذشته مطلوب نیست و باید فرصتی را که انتخابات از ما گرفت جبران کنیم.

به گزارش شیرازه، سيد محمد علي افشاني در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي استان اظهار کرد: سال گذشته موفقیت‌های خوبی داشتیم و اگر امسال خوب تلش نکنیم ممکن است مانند سال گذشته نتوانیم به اهداف دست یابیم و انتظار این است که در فرصت باقی‌مانده از سال مدیران به‌گونه‌ای کار کنند که بتوانند در پایان سال از عملکرد خود دفاع کنند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه گفت: باید فرصت کاری که انتخابات از ما گرفت را به سرعت جبران کنیم و به همین دلیل روز بعد از انتخابات از پروژه‌ها بازدید کردم تا مدیران از فضای انتخابات خارج شوند و به تلاش خود در انجام وظایف سرعت بخشند.

مقام ارشد دولت در فارس افزود: يكي از اشكالات انتخابات اين بود كه به توقعات بيش از توان موجود دامن زد و بايد تلاش كنيم در حد ظرفيت ها به اين توقعات پاسخ دهيم.

استاندار فارس با بیان این که کاهش نرخ بیکاری بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نشان داد که سال گذشته همه در استان خوب کار کرده اند، گفت: همان گزارشی که نشان می داد نرخ بیکاری کشور از 11 به 12.4درصد افزایش یافته است نشان داد که نرخ بیکاری فارس از12.1 به 11.4 درصد کاهش یافته است.

افشانی افزود: پس از 12 سال كه همواره ميزان نرخ بيكاري فارس 1.5 تا چهار درصد بيشتر از نرخ ميانگين بيكاري در كشور بود، در سال 95 نرخ بيكاري استان فارس يك درصد كمتر از نرخ بيكاري كشور شد؛ يعني زماني كه نرخ بيكاري كشور افزايش يافت نرخ بيكاري فارس كاهش يافت كه نتيجه تلاش جمعي همه، خصوصا در حوزه اقتصاد مقاومتي بود.

وي با بیان اينكه همه فعاليت ها بايد پيوست اشتغال داشته باشد، گفت: شغل‌هاي دائمي در بخش‌هاي گردشگري، خدماتي، آموزشي، توليدي و درماني ايجاد مي شوند که باید به این حوزه‌ها بیش از گذشته توجه شود.

استاندار فارس با بيان اين كه در آزادراه شيراز-اصفهان بيش از هزار و 500 نفر نيروي انساني و هزار و 200 دستگاه ماشين آلات مشغول كار هستند، ادامه داد: در زمينه گازرساني كه استان تحول عظيمي پيدا كرده است نيز نيروي انساني مشغول كار است و اين موارد شغل هاي مقطعي هستند كه با اتمام پروژه جابجا مي شوند.

وي با بيان اين كه سال گذشته در زمينه طرح ارتقاي توان توليد همه مسئولين استوار و محكم پاي كار بودند و نتايج خوبي گرفتيم، افزود: با توجه به شرايط كشور، منطقه و جهان بايد بر منابع داخلي بيشتر تكيه كنيم.

استاندار فارس گفت: بر اساس بندهاي اقتصاد مقاومتي، تعامل با همه كشورهاي دنيا به ويژه كشورهاي همسايه و توليد كالاهاي صارداتي بايد مورد توجه قرار گيرد و بايد شرايط مناسبي در داخل فراهم باشد تا امكان جذب سرمايه گذاري، صادرات و رقابت فراهم شود.

تبعیت از رهبری یعنی اینکه بگوییم چه تعداد شغل ایجاد کرده‌ایم

وي تصريح كرد: اقتصاد مقاومتي اين نيست كه پشت تريبون بگوئيم اقتصاد مقاومتي بايد انجام شود؛ بلكه بايد بندهاي اقتصاد مقاومتي را بخوانيم و بدانيم هر صحبتي، تاثيرگذار خواهد بود و تبعیت از مقام معظم رهبری یعنی اجرای فرامین ایشان و اینکه بگوییم در عمل چه تعداد شغل ایجاد کرده‌ایم نه اینکه فقط در سخن بگوییم امسال سال تولید و اشتغال نامگذاری شده است.

افشاني با اشاره به اين كه گفتمان‌سازي اقتصادمقاومتي بايد به گونه اي باشد كه حاصل آن اشتغال باشد، مديران با رغبت تلاش كنند و سرمايه گذاران با رغبت سرمايه گذاري كنند، گفت: نبايد به گونه اي سخن بگوئيم كه نتيجه آن نااميدي، ياس، تخريب و بدنام كردن مديراني باشد كه شب و روز كار مي كنند.

وي افزود: اصحاب رسانه بايد به گونه اي كار كنند كه همه فكر كنند استان فارس بهترين جا براي سرمايه گذاري است؛ مدتي است پالس منفي به بيرون از استان ارسال نمي شود و اين وضعيت بايد بهتر شود.

افشاني تاكيد كرد: صدا و سيماي ما قدم هاي خوبي در زمينه معرفي ظرفیت‌های استان برداشته است و مدیران نیز باید با حضور در صدا وسیما به مردم گزارش دهند.

استاندار فارس با بيان اين كه بايد با شبكه هاي مجازي، صدا و سيما و روزنامه ها تلاش كنيم با عمل و بياني كه نتيجه آن به نفع مردم باشد، براي مردم دل بسوزانيم، اظهار کرد: رسانه ها بايد پيام كساني كه اميد ايجاد مي كنند را پخش كنند تا سرمايه هاي داخلي و خارجي را جذب كنيم.

مدیران سیستم ایزو 9001 را دریافت کنند

استاندار فارس گفت: مديران فني بايد براي استقرار سيستم ايزو9001 در سازمان خود تلاش كنند؛ زيرا در اين صورت فرايند فعاليت ها را مي توانند به خوبي كنترل كنند.

وي با تاكيد بر اين كه بايد بند دانش بنيان در سياست هاي اقتصادمقاومتي را خيلي جدي تر پيگيري كنيم، گفت: جوانان و به ويژه فارغ التحصيلان مستعد ما نيازمند توجه بيشتري هستند.

استاندار فارس با بيان اينكه اگر دانش منشا سرمايه شود پايدار خواهد بود و هر روز تحول ساز و تحول زا است، گفت: تمام كشورهايي كه متكي به منابع خام خود تحولي پيدا كرده اند، اساساً رشد اقتصادي نداشته اند.

افشاني ادامه داد: اگر از خود بپرسيم كار را بهتر از اين مي توانيم انجام دهيم جوابمان مثبت خواهد بود؛ اين به معناي بهره وري است، بهره وري يعني مصرف ما بهينه باشد.

استاندار فارس افزود: سال گذشته بر اساس اعلام سازمان تامين اجتماعي، 40 هزار نفر در طول 21 ماه افزايش اشتغال در واحدهاي توليدي استان فارس داشته ايم.

بنابراین گزارش گزارشي از فعاليت هاي كميته هاي زير مجموعه شوراي اقتصادمقاومتي استان فارس ارائه شد و مديران به بيان نظرات خود پرداختند.

تمام پروژه‌ها پیوست اشتغال داشته باشد

سهراب مختاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این جلسه خواستار تشکیل دیده‌بان اشتغال و کارآفرینی شد و گفت: انتظار داریم از استانداری فارس به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شود که برای تمام پروژه‌ها پیوست اشتغال داشته باشند.

وی همچنین خواستار آن شد که در ارزیابی مدیران و دستگاه‌های اجرایی شاخص ایجاد اشتغال دارای وزن بیشتری شود و افزود: ایجاد اشتغال وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است و همه مکلفند برنامه‌های اشتغال‌زایی خود را ارائه دهند تا در کارگروه اشتغال آن‌ها را پایش کنیم چراکه برخی مشاغل مانند راه‌اندازی هایپرها در روستاها گرچه شغل ایجاد می‌کند اما اشتغال اصناف کوچک را از بین می‌برد.

سهرابی مدیرکل صدا و سیمای فارس با بیان اینکه رسانه یک مخاطب خاص و یک مخاطب عام دارد، گفت: مخاطب خاص از طریق پیگیری اخبار و گزارشات مربوطه متوجه اقدامات انجام شده در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌شود اما باید برای مخاطب عام درخصوص پروژه‌هایی که به نتایج ملموس رسیده است، اطلاع رسانی شود تا سبب افزایش امید و مشارکت‌های مردمی گردد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان