کد خبر: ۱۱۱۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۶
امام جمعه خرامه:

استاندار فارس فکری به حال خشکسالی «کربال» کند/ وضعیت کشاورزان در خرامه بحرانی است

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه اظهار داشت: از استاندار محترم می خواهیم که فکری به حال مردم کربال کنند، انسان خجالت می کشد که مردمی را می بینید که به این وضعیت تاسف بار دچار شده اند.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه اظهار داشت: از استاندار محترم می خواهیم که فکری به حال مردم کربال کنند، انسان خجالت می کشد که مردمی را می بینید که به این وضعیت تاسف بار دچار شده اند.

وی افزود: بیش از 10 سال است که کربال دچار خشکسالی شده، امسال کشاورز گندم سوخته خود را برای فروش برده اما تعاون روستایی قبول نکرده و گفته چون آب به این گندم نرسیده قابل خرید نیست.

حجت الاسلام صباحی ادامه داد: خواهش می کنم یک نفر بیاید وضعیت این مردم ببیند یا حداقل با هلی کوپتر بالای سد را ببیند، پایین دست سد هم ببیند، ببیند که بالای سد، درود است و پایین سد مرگ، مردمی که ده ها هکتار زمین دارند امروز تحت پوشش کمیته امداد هستند، 2 سال است که هیچ آبی رها نشده، جمعیت مردم و دانش آموزان 10 سال قبل را ببینید، امروز را هم ببینید.
امام جمعه خرامه بیان داشت: معاون محترم عمرانی استاندار فارس در جلسه شورای تامین اعلام کرده اند که 15 میلیون متر مکعب از آب سد ملاصدرا برای برنج کاران کامفیروز رها بشود اگر نظر ما را بخواهید ما مخالفیم و این کار را ظالمانه می دانیم.

وی ضمن ابراز گلایه از بی تفاوتی مسوولین استان نسبت به مشکلات منطقه کربال و خرامه گفت: به عنوان یکی از مسوولین خرامه از ناراحتی می خواهم سکته کنم، خجالت می کشم که به مردم بگویم مسوول هستم.

حجت الاسلام صباحی ادامه داد: مدیر کل اوقاف گفته که بیشترین اعزام روحانی به شهرستان خرامه بوده است، مردم ما دین می خواهند، روحانیت می خواهند، مسجد می خواهنند اما متاسفانه گرفتار لابی گری ها شده اند.  

امام جمعه خرامه تصریح کرد: اگر شورای تامین تعیین کرده ما هم شورای تامین می گیریم، ولی متاسفانه نیست، نوع نگاه ها فرق می کند.

وی اضافه کرد: شرمنده دانش آموزی هستم که ترک تحصیل کرده، شرمنده دختری هستم که به خاطر نداشتن جهیزیه عروسی او به هم خورده، شرمنده مردمی هستم که ده ها هکتار زمین دارند اما در میدان تره بار شیراز باربری می کنند، چقدر در همین کربال تشییع جنازه رفته ایم که یک عضو خانواده برای کار کردن به بندرعباس رفته اما جنازه او برگشته، نمی دانم چه طور داد بزنم، متاسفانه من هم یک مسوول این شهرستان هستم.

حجت الاسلام صباحی گفت: حداقل اگر مردم کامفیروز کارگر خواستید، ما هم برنج کار هستیم، بهترین خاطرات ما مربوط به دوران برنج کاریست، اما دست ظالم آمد و رودخانه را خشک کرد، دریاچه بختگان را خشک کرد و بیماری های زیادی را برای ما به ارمغان آورد.

امام جمعه خرامه در پایان خطاب به مسوولین استانی بیان داشت: التماس می کنم به مسوولین استانی، دست و پای آنها را می بوسم که به داد این مردم برسید، امیدوارم روزی حکومت علوی و عدالت مولا علی(ع) برقرار شود.
منبع:صدای خرامه
نظرات بینندگان