کد خبر: ۱۱۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۴ تير ۱۳۹۶
یادداشت/ سید‌عبدالله متولیان

مصوبه کافی نیست، اطاعت و اجرا لازم است

هم‌اینک مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تعلیق اجرای سند 2030 در نظام آموزشی کشور از جهات مختلف دارای اشکال بوده و توقف فعالیت‌های غربگدایان برای همسویی با غرب را تضمین نمی‌کند‌.
مصوبه کافی نیست، اطاعت و اجرا لازم استبه گزارش شیرازه، روزنامه «جوان» در یادداشتی از «سید‌عبدالله متولیان» نوشت:

حساسیت اساتید دانشگاه‌ها نسبت به اجرای مخفیانه و غیرمحسوس سند ملی آموزش سازمان ملل متحد (یونسکو) موسوم به 2030 و ابراز نگرانی مقام معظم رهبری نسبت به این امر و تأکید ویژه معظم له در خصوص رسالت جامعه علمی کشور در باره آثار زیانبار اسناد بین‌المللی و تهدید استقلال کشور سبب شد تا چند نکته مهم را یادآور شویم.
 
این حقیفت بر کسی پوشیده نیست که ایجاد سازمان ملل و تمام مهندسی‌ موجود در این سازمان (اعم از ساختارها، سخت‌افزارها و نرم‌افزارها و... ) همگی در راستای قانونی کردن چپاولگری و به‌عنوان ابزارهای جنگ نرم فرهنگی در خدمت نظام سلطه و تسلیم و واداشتن کشورها به تبعیت از دستورالعمل‌ها و نسخه‌های نظام سلطه و پذیرش هژمونی استعمارگران و تحمیل تفرعن آنان بر جهان تحت ستم است.
 
و این حقیقت نیز انکار ناپذیر است که انقلاب اسلامی در تقابل با مهندسی 400 ساله نظام سلطه، به‌دنبال مهندسی و «ایجاد تمدن بزرگ انسانی اسلامی»، «محو نظام سلطه»، «دفاع از مظلومان» و «به خاک مذلت نشاندن ابرقدرت‌ها» بوده و هست.  حدود شش سال پیش رهبر معزز انقلاب اسلامی؛ حضرت امام خامنه‌ای، جهانی‌سازی و تمدن‌سازی ظالمانه نظام سلطه را هدف‌گیری کرده و در تقابل با سند «توسعه پایدار سازمان ملل متحد» فرمان تهیه سند «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» را صادر فرمودند و برای تحقق این فرمان، «شورایعالی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» تشکیل شده و مقرر گردید برنامه‌های پنج ساله و سالانه کشور بر اساس این الگو تهیه و اجرایی شود. رهبر فرزانه و عزیزمان «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» را لازمه تحقق مراحل پنج گانه تمدن اسلامی و در تضاد آشکار با الگوهای جهانی شبکه نظام شیطانی سلطه دانسته و پرده از این حقیقت برداشتند که الگوهای رایج توسعه و خاصه «سند توسعه پایدار سازمان ملل» از لحاظ مبانی، غلط و بر پایه اومانیسم، مادی‌گرایی و اصول غیرالهی بوده و هرگز به «قسط و عدالت»، «اخلاق»، «معنویت» و «امنیت» منجر نخواهد شد و اساساً اینگونه اسناد، استقلال کشور را نشانه گرفته‌اند.
 
اینک 6 سال از فرمان تشکیل این مرکز می‌گذرد، در حالیکه نه تنها هنوز این الگوی جامع تهیه نشده است (که شاید به‌دلیل تأکید رهبری بر دقت کافی و عجله نکردن در تهیه این سند باشد!) بلکه به جرئت می‌توان گفت برخی از دولتمردان که به غربگدایی برای وصول به اهداف توسعه باور قلبی دارند، در تقابل عینی با این الگو و در یک وادادگی آشکار بر تحقق اسناد نظام سلطه از جمله سند توسعه پایدار به‌عنوان سند بالادستی و سند ملی آموزش موسوم به 2030 اصرار داشته و دارند. آنچه در این میان موجب نگرانی شده است، پنهان‌کاری غربگدایان غیرانقلابی و تلاش مخفیانه و عبور از خطوط قرمز نظام برای تحقق خواسته‌ها و دیکته‌های سازمان ملل و از جمله سند 2030 است تا جایی که مقام معظم رهبری پس از تذکرات چندباره بالاخره در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و در دیدار فرهنگیان، موضوع را علنی کرده و ضمن گله از شورایعالی انقلاب فرهنگی، دستور توقف فوری این سند را صادر فرمودند.
 
هم‌اینک مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تعلیق اجرای سند 2030 در نظام آموزشی کشور از جهات مختلف دارای اشکال بوده و توقف فعالیت‌های غربگدایان برای همسویی با غرب را تضمین نمی‌کند‌ و موارد زیر برای محو تفکر غربگدایانه در کشور ضروری به نظر می‌رسد:
 
1 - فرمان صریح و قاطع رهبری در باره جلوگیری از اجرای سند 2030 نیازی به بررسی در این شورا نداشت و مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی علاوه بر جامع نبودن، نوعی بدعت تلقی شده و دور از انتظار نخواهد بود که از این پس به جای اطاعت از فرامین رهبری، هر یک از دستگاه‌ها به خود اجازه بررسی فرامین رهبری را بدهند.

2 - این مصوبه نیم‌بند دست غربگدایان را در تفاسیر سلیقه‌ای از اجزا و بخش‌های متعدد سند 2030 و اجرای بندهایی که به ظاهر با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مغایرت نداشته باشد باز می‌گذارد.

3 - مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی بر اساس اختیارات این شورا به هیچ وجه به منزله لغو قطعی اجرای سند مذکور نبوده و ضروری است رئیس‌جمهور یا  معاون اول (که قبلا سند را جهت اجرا ابلاغ کرده است) مصوبه پیشین خود را ملغی و اجرای سند 2030 را به طور مطلق از دستور کار نظام آموزشی کشور خارج کنند.

4 – به‌منظور جلوگیری از اقدامات سلیقه‌ای مشابه ضروری است مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در چارچوب ایجاد تمدن بزرگ اسلامی، در عین پرهیز از اقدامات عجولانه، ضمن «آسیب‌شناسی عملکرد شش ساله خود»، «نقدهای جدی و قوی در باره الگوهای رایج توسعه جهانی»، «استفاده از محققان جوان، خوش‌فکر، مؤمن و انقلابی» و با «کار جدی، جهادی و انقلابی» قبل از تهیه سند الگو نسبت به گفتمان‌سازی در لایه‌های علمی، آموزشی و... بپردازند.

5 - اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و نخبگان جامعه با درک صحیح از موقعیت حاضر پا در میدان آگاه‌سازی نسل جوان، به‌ویژه دانشجویان و طلاب نسبت به عوارض شوم تبعیت از الگوهای تحمیلی غرب برای نفی استقلال کشور اقدام نمایند.

6 - مجاری قانونی کشور و در صدر آنها مجلس شورای اسلامی باید با درک اهمیت موضوع و در اقدامی جهادی و انقلابی و در یک طرح دوفوریتی راه هرگونه تحرکات غربگدایانه را برای همیشه سد نمایند.
نظرات بینندگان