کد خبر: ۱۱۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۱ تير ۱۳۹۶
نماینده مردم شیراز در مجلس:

دستگاه دیپلماسی و قضایی کشور به موضوع پرونده بنیاد علوی ورود کنند

نماینده مردم شیراز تاکید دارد که مصادره ساختمان بنیاد علوی امنیت سرمایه گذاری در آمریکا را زیر سوال می برد.
مصادره ساختمان بنیاد علوی امنیت سرمایه گذاری در آمریکا را زیر سوال می بردبه گزارش شیرازه، علی اکبری نماینده مردم شیراز با اشاره به حکم دادگاه آمریکا برای تصرف ساختمان خیریه بنیاد علوی گفت: این بار اولی نیست که آمریکا به اموال ایران دست درازی می کند، ما تجربه بلوکه شدن دو میلیارد دلار را داریم که این اقدامات از سر تکبر و ظلم صورت می گیرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه رویه آمریکا در قبال ایران محکوم شده است، ادامه داد: اگر آمریکا به روند دست درازی و تصرف اموال ایران ادامه دهد، امنیت سرمایه گذاری در جهان زیر سوال خواهد رفت.

وی گفت: ضبط و ثبت اموال کشورها از سوی آمریکا بر خلاف قوانین بین المللی است و باعث خواهد شد کشورها نسبت به سرمایه گذاری در مناطق دیگر دل سرد شوند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بلوکه کردن و مصادر اموال ایران از سوی آمریکا رویه غیرقانونی و برخلاف عرف بین الملل است.

اکبری با تاکید بر اینکه لازم است دستگاه دیپلماسی و قضایی کشور به موضوع پرونده بنیاد علوی ورود کنند، اظهار داشت: منافاتی وجود ندارد که این دو دستگاه به صورت جداگانه اما هماهنگ مسئله مصادر بنیاد علوی را دنبال کنند.

وی گفت: لازم می دانیم دستگاه دیپلماسی مسئله را در سازمان های بین المللی مانند شواری امنیت و سازمان ملل مطرح و اعتراض ایران را به گوش جهانیان برساند.

این نماینده مجلس افزود: همچنین دستگاه قضایی می تواند شکایت خود از دادگاه های آمریکا را به دیوان لاهه و مجامع قضایی بین المللی مطرح کند تا مانع دست درازی بیشتر آمریکایی ها به اموال ایران شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی باید با سرعت و بدون وقفه مصادره ساختمان بنیاد علوی را در مجامع بین المللی پیگیری کند.

نظرات بینندگان