کد خبر: ۱۱۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۷ - ۱۲ تير ۱۳۹۶
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس خبر داد:

راه‌اندازی 50 پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزی در مدارس فارس/ سازمان ملی جوانان احیاء می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس با بیان اینکه 50 پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزی در مدارس فارس راه‌اندازی خواهد شد، گفت: بهبود اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، نیازمند همکاری و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش فارس، محمد نظری در دومین جلسه ستاد اوقات فراغت جوانان و نوجوانان فارس، با تأکید بر اهمیت نیازسنجی فرهنگی در باب فعالیت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از آمادگی 50 پایگاه اوقات فراغت در مدارس استان خبر داد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس بر لزوم توجه جدی به امر اوقات فراغت دانش‌آموزان و نقش این فعالیت‌ها در توسعه فکری، فرهنگی، اجتماعی، شخصیتی آنان تأکید کرد و افزود: ما مشخصاً دستگاهی برای مدیریت این امر در کشور نداریم و این مهم به‌صورت ستادی و با همکاری و استفاده از ظرفیت‌های همه دستگاه‌ها محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه دانش‌آموزی، آموزش‌وپرورش متولی این مهم است که در همین راستا 50 مدرسه به‌صورت آزمونه (پایلوت) و با تمرکز بر مناطق محروم آماده اجرای فعالیت‌های فراغتی مختلف است.

نظری از برگزاری یک‌میلیون و 870 هزار نفر روز اردو در سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به جمعیت 800 هزارنفری دانش‌آموزان استان فارس، این میزان اردو 200 درصد ظرفیت دانش‌آموزی ما را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از 800 دانش‌آموز مناطق محروم نیز به اردوی زیارتی مشهد مقدس و اردوی تفریحی لواسان اعزام شده‌اند.

احیاء سازمان ملی جوانان تا یک ماه آینده

معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان فارس نیز در این جلسه به‌عنوان دبیر ستاد اوقات فراغت در استان، ضمن قدردانی از همکاری همه دستگاه‌ها، از تشکیل مجدد سازمان ملی جوانان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

علی رضایی افزود: در حال حاضر و با ادغام سازمان ملی جوانان در اداره ورزش و جوانان، هیچ دستگاهی متولی خاص اوقات فراغت در کشور نیست واکثر فعالیت‌ها به‌صورت جزیره‌ای و موازی‌کاری در حال انجام است.

وی اظهار داشت: بنا بر ضرورت وجود نهادی خاص برای برنامه‌ریزی منظم ویژه اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، سازمان ملی جوانان تا یک ماه آینده به‌صورت مستقل فعالیت دوباره خود را در کشور شروع خواهد کرد.

نمایندگان دستگاه‌های اجرایی حاضر در این جلسه شامل میراث فرهنگی و گردشگری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فنی و حرفه‌ای، کانون‌ها و مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری و اداره‌کل ورزش و جوانان، ضمن تأکید بر لزوم توجه به عملیاتی کردن دستورالعمل اجرایی اوقات فراغت،ظرفیت‌های خود را برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و جوانان مطرح کردند.

ارائه راهکارهای ایجاد هم‌افزایی واحدهای درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، جذب کمک‌های مالی برای ستاد در سطح استان، استفاده از فرصت تفرجگاه‌ها و اماکن ورزشی و فرهنگی برای کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها با بهره‌مندی هر چه بیشتر از ظرفیت‌های شهرداری از دیگر مواردی بود که توسط اعضای ستاد اوقات فراغت جوانان و نوجوانان فارس در این جلسه مطرح شد.


نظرات بینندگان