کد خبر: ۱۱۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۴ - ۱۲ تير ۱۳۹۶
استاندار فارس در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان:

شهرداری‌ها سهم کتابخانه‌ها را بپردازند/ فیلم زندگی‌نامه پروفسور حسابی ساخته شود

استاندار فارس گفت: شهرداری‌هایی که نیم درصد اعتبار کتابخانه‌ها را در 4سال گذشته پرداخت نکردند، باید شناسایی‌ و معرفی شوند.

به گزارش شیرازه، سيد محمد علي افشاني در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با بیان اینکه افراد بزرگ و تحول‌آفرینی مانند دکتر حسابی در اوج فقر و تنگدستی به مقامات بالای علمی دست یافت، گفت: امثال دکتر حسابی باید الگوی جوانان ما در عرصه کار و فعالیت باشند و ای‌کاش صداوسیما فیلم زندگی این استاد بزرگ را می‌ساخت تا جوانان با فراز و نشیب‌های زندگی از طریق زندگی‌نامه این دانشمند بزرگ، آشنا می‌شدند.

استاندار فارس با عنوان اینکه کار کردن برای جوان نباید عار باشد، اذعان کرد: بنده در هنگام تحصیل 90 روز تابستان را کار می‌کردم و درعین‌حال شاگرد اول کلاس نیز بودم و توصیه‌ام به جوانان این است که خودشان وارد عرصه کار و فعالیت شده و منتظر ایجاد شغل از سوی دیگران نباشند.

افشانی با بیان این که تربیت فرزندان باید دغدغه ما باشد، گفت: یکی از جنبه های تربیت فرزندان، اوقات فراغت است که باید در آن به شادی فرزندان توجه کنیم زیرا بخشی از ناهنجاری های اجتماعی ما ناشی از این موضوع است و افراد مایوس و ناامید یا بیمار و یا مجرم خواهند شد.

وی با یادآوری اين كه وظيفه سنگين تربيت فرزندان بر عهده ما قرار دارد، اظهار کرد: امام علي(ع) در زمينه حقوق متقابل خود به عنوان حاكم و مردم مي‌فرمايند تعليم و تربيت شما حق شما بر گردن من است.

وي با بيان اين كه سال‌هاست از سر دلسوزي فرزندان را طوري تربيت مي كنيم كه نگاهشان به دولت و بودجه عمومي دولت باشد، افزود: مهم ترين كاري كه مي توانيم براي فرزندان كنيم اين است كه آن ها را مسئوليت‌پذير تربيت كنيم.

استاندار فارس با تاكيد بر اين كه بايد فرزندان را با احساس مسئوليت اجتماعي، نوع دوستي و تلاش گسترده براي توانا شدن تربيت كنيم، گفت: بايد به فرزندان ياد دهيم تلاش كنند و بدانند كه توانا شدن در دانا شدن است.

افشاني با اشاره به اين كه مسئوليت شناسي، نوع دوستي، تلاش و كوشش را بايد به جوانان ياد دهيم، اظهار داشت: حرفه آموزي را بايد براي فرزندان در نظر بگيريم زيرا شرايط شغل دولتي براي همه افراد فراهم نيست.

وي با تاكيد بر اين كه اولين نياز جوانان ما اميد و نشاط است، تصريح كرد: هيچ خيانتي بالاتر از مايوس كردن مردم نيست؛ اميد كه ايجاد شود انسان براي بهتر شدن خود و جامعه تلاش مي كند؛ انسان مايوس بيمار و افسرده خواهد شد و براي خود و جامعه مشكل ايجاد مي كند.

استاندار فارس با بيان اين كه هر رفتار مديران در جامعه تاثيرگذار خواهد بود، گفت: ايجاد نشاط در ميان جوانان را به عنوان يك وظيفه نگاه كنيم.

افشاني با اشاره به اين كه كتابخانه يكي از نيازهاي جوانان است، گفت: بايد در هر محله كتابخانه اي خوب و زيبا داشته باشيم؛ احداث كتابخانه و ترويج كتابخواني بايد مورد توجه قرار داشته باشد.

وي با بيان اين كه شبكه واقعي رفتار اجتماعي در شبكه هاي مجازي انجام مي شود و تمام زندگي در اين محيط ها نظم و شكل پيدا مي كند، ادامه داد: تصميمات سياسي و ملي در شبكه هاي مجازي گرفته مي شود؛ درصد بسيار بالايي از افراد به دنبال مسائل علمي و آموزنده در فضاي مجازي هستند؛ بنابراين بايد توليد مثبت داشته باشيم و در اين محيط منتشر كنيم تا فرزندان ما استفاده كنند.

استاندار فارس سازماندهي و ساماندهي فعاليت‌هاي اجتماعي بايد با سازمان هاي مردمي و مديريت با دستگاه دولتي باشد، تصريح كرد: مشاركت مردمي، تنها راهي است كه موجب موفقيت در فعاليت هاي اجتماعي مي‌شود و نتايج آن باقي خواهد ماند.

افشاني گفت: بايد براي جوانان بيشتر وقت بگذاريم؛ زيرا جوانان يك فرصت هستند و هركس بيشتر براي آنان وقت بگذارد پيروز خواهد شد.

در اين جلسه مديران دستگاه هاي اجرايي و سازمان هاي مردم نهاد به بيان برنامه هاي خود به منظور غني سازي اوقات فراغت جوانان و دانش آموزان پرداختند.

شیراز پایتخت صلح می شود

ابراهیم گشتاسبی، سرپرست دانشگاه شیراز در این جلسه از اجرای طرحی خبر داد که طی آن شیراز به عنوان پایتخت صلح معرفی خواهد شد و توضیح داد: طرحی را در دست داریم تا پس از برگزاری مجمع متفکران آینده جهان اسلام در شیراز با استفاده از ظرفیت‌های موجود، شیراز را به‌عنوان شهر صلح معرفی کنیم.

وی افزود: این طرح آماده‌شده و به استانداری خواهد رفت و در صورت موافقت، با ایجاد دبیرخانه دائمی در دانشگاه شیراز اجرایی خواهد شد.

گشتاسبی اعلام کرد: پس از برگزاری همایش ادیان و نقش آن در صلح و عفو و دوستی در شیراز، دبیرخانه دائمی آن در دانشگاه شیراز برپا شد و بی‌گمان این‌گونه حرکات فرهنگی در معرفی شیراز و فرهنگ غنی آن به دنیا بسیار اثرگذار خواهد بود.

برگزاری مجمع متفکران آینده جهان اسلام در شیراز

حجت‌الاسلام سعید رحیمیان، مدیر اتاق فکر استان فارس نیز از برگزاری مجمع متفکران آینده جهان اسلام در شیراز خبر داد و گفت: مجمع متفکران جهان اسلام در ذیل برنامه‌های پایتختی جوانان جهان اسلام با عنوان حکمت صدرایی، سی‌ام تیرماه 96 به مدت سه روز در هتل شیراز برگزار می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز با بیان اینکه اساتید دانشگاه‌های ایران و کشورهایی مانند آمریکا، ترکیه، بوسنی و غیره در این مجمع سخنرانی خواهند داشت، گفت: این همایش از سی‌ام تیرماه آغازشده و تا یکم مردادماه 96 ادامه خواهد داشت.

دبیر علمی مجمع متفکران جهان اسلام با بیان اینکه60 نفر از جوانان جهان اسلام میهمان این مجمع بوده و یکی از اهداف این همایش تبیین چالش‌های جهان اسلام برای آن‌ها خواهد بود، گفت: در پانل‌های علمی این همایش بحث ایجاد خشونت‌گرایی در جهان اسلام از سوی قدرت‌ها و مسائل مربوط به دنیای مدرنسیم مورد تحلیل قرار خواهد گرفت.


نظرات بینندگان