کد خبر: ۱۱۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۵ تير ۱۳۹۶

ما نه تنها قدرت منطقه‌ای، که باید قدرت جهانی باشیم

انقلاب اسلامی مبتنی بر تفکر توحیدی بوده و محدود به زمان و مکان نیست؛ پیام انقلاب، جهانی است و اراده و عمل مردم نیز باعث شده جمهوری اسلامی به عنوان یک قطب قدرتمند شناخته شود.

به گزارش شیرازه،  استراتژی جمهوری اسلامی در قبال آمریکا و نظام سلطه، طبق فرمایش امام راحل(ره)، مبارزه خدشه ناپذیر با آمریکاست، لذا تا زمانی که نظام سلطه وجود دارد، مبارزه نیز ادامه خواهد داشت.

حضرت امام(ره) فرمودند باید انقلابمان را صادر کنیم، پس باید سریع‌تر اهدافمان را محقق سازیم. یکی از اهداف کلان ما بیداری ملت‌ها و مبارزه با استعمار و استثمار است، حال ممکن است در این راه، روش کارمان را تغییر دهیم.

به طور مثال گاهی در عرصه نظامی و در قالب 8 سال دفاع مقدس می‌توانیم عمل کنیم؛ گاهی در عرصه اقتصاد و با اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی که به معنای ایجاد قدرتی درونی با اتکا به منابع داخلی است، اجرایی می‌گردد و گاهی هم در عرصه فرهنگی می‌باشد که در این حوزه نیز با صادر کردن انقلابمان از یک روش تهاجمی استفاده می‌کنیم، یعنی به ملت‌ها درس مقاومت داده و آنها را با حقوق و هویتی که دارند، آشنا می‌کنیم؛ در زمینه تکنولوژی نیز، سرعتمان را باید اضافه کنیم و به عنوان سیاست کلی، تداوم بخشیم.

حقیقت و نه واقعیت، این است که ما باید به یک قدرت و تمدن جهانی تبدیل شویم.



ایدئولوژی حاکم در کشور ما، اسلام است و ما نیز استراتژی خود را دقیقاً بر پایه اسلام بنا نهاده‌ایم که البته ممکن است افرادی منافق، این ایدئولوژی و استراتژی حاکم را قبول نداشته و بخواهند با ظاهری خوب، باطنی بد تدارک ببینند.

نکته ای که حائز اهمیت بوده این است که باید ارتباط این افراد و جریانات سیاسی متبوع آنها را با قدرتهای جهانی بسنجیم؛ به همین خاطر به نظر می‌آید می‌خواهند موجی ایجاد کنند تا به تعارض با نظام کشیده شود، اما نظام متصل به قدرت معنوی بوده و قدرت معنوی نیز فقط شامل حق است و چون حق یکی می‌باشد، شاخص آن امامت و ولایت است.

انقلاب ما مبتنی بر تفکر دینی و توحیدی بوده که باالطبع دوستان و دشمنانی دارد و ویژگی انقلاب هم محدود به زمان و مکان نیست و به همین دلیل است که می‌گوییم پیام انقلاب، جهانی است. اراده و عمل مردم نیز باعث شده که جمهوری اسلامی به عنوان یک قطب قدرتمند شناخته شود، چرا که یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت، آگاهی مردم است.

ما در دهه اول انقلاب با مقاومت، مفاهیم قدرتمند بودن را تغییر دادیم، در دهه دوم و سوم به عنوان مدل موفق حکومتی درآمدیم و اکنون در پایان دهه چهارم به عنوان تئوری جدید، خودمان را مطرح کرده و ثابت کردیم امنیت دنیا در امنیت منطقه است و امنیت منطقه نیز در دست ایران.

سخن پایانی اینکه ممکن است بعضی‌ها دچار توهم شده و با نگاه کردن به نتیجه انتخابات، اظهارنظرهایی کنند و با این خیال که می‌توانند در برابر نظام یک تعادل و یا برتری ایجاد کنند، سعی می‌کنند هر از گاهی حرفهای ساختارشکنانه بزنند، اما پاسخ ملت روشن بوده و آنها خود نیز می دانند که حرف هایشان خریداری ندارد و بهتر است به جای این اظهارنظرها، به فکر حل مشکلات مردم باشند.

*محمدجعفر رضایی فعال فرهنگی

منبع: خنج کهن

برچسب ها: خنج کهن ، دولت ، منطقه
نظرات بینندگان