کد خبر: ۱۱۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۵ تير ۱۳۹۶

حج و سیاست دولتمردان از نگاه مردم مرودشت

مردم مرودشت خواهان برگزاری مراسم حج به صورت شرافتمندانه، عزتمندانه و امن هستند و تعطیلی حج را به عنوان یک راه حل قبول ندارند.

به گزارش شیرازه، برخی از دولتمردان اخیراً نشان دادند که بنا به دلایلی در تلاش هستند مخالفت ضمنی خود با حج تمتع را به شکلی نشان دهند که مردم فکر کنند آن‌کس که مخالف برگزاری حج تمتع است بعثه مقام معظم رهبری است.

در این خصوص به سراغ جمعی از مردم رفته و نظراتشان را در این خصوص جویا شدیم.

حسینی شهروند میان‌سال مرودشتی بیان داشت: حج یکی از ارکان دین الهی است که تعطیل شدنش یا به تعطیلی کشاندنش قطعاً معصیت است.

علی زارعی دیگر شهروند مرودشتی در این خصوص اظهار داشت: حج یکی از واجبات است و مردم نیز برای انجام این واجب الهی شوری عجیب دارند و دولتمردان نیز باید تلاش کنند آبرو و جان مردم حفظ شود تا بهانه به دست کسی نیفتد.

محمدتقی دیگر شهروند مرودشتی بیان داشت: تاکنون دو بار به حج مشرف شده‌ام و هر بار برای من جذابیت و تازگی خاصی داشته است اما عده‌ای اندک با دشمن گاهی هم‌صدا شده و می‌خواهند حج را تعطیل کنند و سود آن‌ها در تعطیلی حج می‌باشد.

محمدرضایی بازنشسته است و معتقد است که نباید با حج پولمان را در جیب عربستان بیزیم. وی گفت: بسیاری از حاجیان ایرانی دوست دارند از عربستان برای مردم، دوست، آشنا و فامیل سوغاتی بیاورند غافل از اینکه بسیاری از پول‌هایی که در عربستان خرج می‌شود در حمایت از تکفیری‌ها هزینه می‌شود اما قطعاً راه‌حل این موضوع هم تعطیلی حج نیست ولی سازمان حج و زیارت باید از مردم بخواهد که در این سفر از ریخت‌وپاش‌های اضافی و غیرضروری خودداری کنند.

علیرضا روستا که هنوز به مکه مشرف نشده است گفت: سازمان حج و زیارت و دولت به خاطر تجربه بدی که در فاجعه منا داشتند و دیپلماسی ضعیفی که از خود نشان دادند گاهی با سخنان خود در لفافه از عدم تمایل خود برای برگزاری حج سخن میگویند و این همان چیزی است که دشمن می‌خواهد، آن‌ها می‌خواهند ما نرویم و شعار مرگ بر استکبار ندهیم.

وی افزود: اگر مقام معظم رهبری به مسئله منا ورود نکرده بودند معلوم نبود تا به کی باید منتظر می‌نشستیم تا دیپلماسی لبخند جواب دهد.

وی اظهار داشت: دولتمردان باید هوشیار بوده و با رصد تمام حرکات طرف مقابل، طوری برنامه‌ریزی کنند که مشکلی برای حاجیان ایرانی پیش نیاید.

شهریاری دیگر شهروند مرودشتی بیان داشت: دولت باید زمینه برگزاری باشکوه، عزتمندانه مانور دینی تبلیغی حج را فراهم کند و نباید با گفته ه و اعمال خود ضعفی نشان دهد.

وی ادامه داد: البته بین حج تمتع و حج عمره تفاوت‌هایی است ولی با توجه به تأکید مراجع و علما در برگزاری حج، نباید احدی به خود اجازه دهد با سخن گفتن از تعطیلی حج آب در آسیاب دشمن بریزد چه این فرد جزء مردم معمولی باشد یا جزء خواص.

علیرغم تلاش‌هایی که دشمن و برخی عناصر داخل برای تعطیلی حج می‌کنند غاطبه مردم خواهان برگزاری حج عزتمندانه و باشکوه هستند و سم‌پاشی‌ها در فضای واقعی و مجازی نتوانسته است در بدنه جامعه و غاطبه مردم تأثیرگذار باشد.

منبع: مرودشتنا

برچسب ها: مرودشت ، حج و زیارت ، دولت
نظرات بینندگان