کد خبر: ۱۱۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۷ تير ۱۳۹۶
گردشگران خارجی در سپیدان:

باورمان نمی شود ایران اینقدر امن باشد/هیچ‌وقت در عمرمان اینقدر نخندیده بودیم!

گردشگران خارجی از تبلیغات منفی درباره جمهوری اسلامی و همچنین ایران‌هراسی توسط رسانه‌های غربی برایمان می گویند واظهار میکنند باورمان نمی شود که ایران اینقدر امن باشد.

به گزارش شیرازه، «مارکوس» و «والتر» دو توریستی که یکی اهل برزیل ودیگری اهل ایرلند هستند ودر یک آژانس گردشگری در آفریقای جنوبی مشغول به کار هستند در سفرخود به ایران میهمان مردم خونگرم نگین زاگرس(سپیدان) بودند در این گفتگو آنها سفر به ایران را ماجراجویی بزرگ می‌دانند؛ آنها  مردم ایران را مردمی مهربان وخونگرم و میهماندوست و با فرهنگی غنی می دانند.

کارلوس از پیشرفت بالای ایران در زیرساختها ودر علوم وفن آوری می‌گوید و از امنیت بسار بالای ایران ومناظر طبیعی ومردمان خوب این سرزمین در سفر به ایران که برایش شگفت‌انگیز است.

والتر از تبلیغات منفی درباره جمهوری اسلامی و همچنین ایران‌هراسی توسط رسانه‌های غربی برایمان می گوید واظهار می کند باور نمی شود که ایران اینقدر امن باشد و در علم و ساختمان سازی و جاده اینقدر پیشرفت کرده باشد خیال و تفکر ما از ایران چیز دیگری بود که تفاوتی بسیار داشت.

مارکوس می‌گوید: به کشورهای زیادی سفر کرده‌ام و چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام. برخلاف تبلیغاتی که در رسانه ها و فضاهای مجازی می شود آرامشی و امنیتی که در ایران می بینم در هیچ کجای جهان نیست.

وی در ادامه افزود: من چیز زیادی درباره ایران و فرهنگ شما نمی‌دانستم، فقط می‌دانستم اینجا کشوری اسلامی است و این برای من جدید بود، چون قبل از این در کشوری اسلامی نبودم، من شنیده بودم که ایران کشوری خطرناک است و این برای من کافی نبود، چون من به رسانه‌ها اعتماد ندارم، رسانه‌ها همیشه وقایعی را مطرح می‌کنند که پر از کلیشه است و من می‌خواستم خودم مردم ایران را از نزدیک ببینم و با آنها مواجه شوم اینکه مردم در کشوری می‌توانند به راحتی در خیابان با توریست خارجی ارتباط برقرار کنند و آنها را مورد لطف قرار می‌دهند نشانه خوبی از فرهنگ مردم این کشور است.

والتر در گفتگو با خبرنگار ماگفت: ‌من کشورهای زیادی را برای تفریح رفته ام و دیده‌ام، اما می‌خواستم به ایران بیایم. ولی ایران را به این دلیل انتخاب کردم که نقل قول‌های زیادی درباره این کشور شنیده بودم.

وی افزود: رسانه‌ها تبلیغ می‌کردند که ایران کشور امنی نیست و از خیلی از اطرافیانم شنیده بودم که ایران خطرناک است و پیشنهاد می‌کردند از رفتن به این کشور منصرف شو، این حجم تبلیغات منفی باعث شد کنجکاوی‌ام درباره ایران زیاد شود و دلم بخواهد از نزدیک این کشور به ظاهر خطرناک را ببینم، آنچه در اینجا دیدم با آنچه شنیده بودم تفاوت‌های زیادی داشت و تقریبا شباهتی نداشت، از اینکه به ایران آمدم راضی‌ام.اینکه مردم ایران واقعا خوب، مهربان و ‌میهمان نوازند، فرهنگ ایرانی جالب است و کشوری دیدنی است.

والتر می گوید: من در طول یک هفته ای که در ایران هستم به نقاط مختلفی از کشور شما سفر کرده ام در  کوچه و خیابان وفرودگاه ومناطق مختلف با مردم مواجه شدم، مردمی که با ما خیلی مهربان بودند و با وجودی که ما را نمی‌شناختند سلام می‌گفتند و ابراز محبت می‌کردند.

این توریست خارجی ادامه داد: ما را به پارک دعوت می‌کردند، با ما حرف می‌زدند، در ایران بناهای عجیب و زیبا دیدم، مسجد‌های مختلف، ساختمان های قدیمی وزیبا، پل‌ها و برج‌های زیادی دیدم. اسم‌های همه‌شان را به یاد نمی‌آورم، هزاران عکس از این مناظر گرفتم، این نخستین باری است که من به ایران می‌آمدم اما قطعا آخرین بار نخواهد بود.

 این توریست برزیلی می گوید: ‌اول سفرم وقتی رفتار مهربانانه ایرانی‌ها را می‌دیدم، برایم عجیب بود و با شنیدن حرف‌هایشان احتیاط می‌کردم. اما بعدها که فهمیدم این جزیی از فرهنگ آنهاست برایم از شگفتی درآمد.من هنوز نتوانسته‌ام قسمت‌های زیادی از ایران را ببینم، دوست دارم که در سفری دیگر این کار را انجام دهمف در ایران اینگونه سفر رفتن بسیار ساده است، به راحتی سوار اتوبوس می‌شوید و بلیت سفر را می‌گیرید و عازم هر گوشه‌یی از ایران که بخواهید می‌شوید، مردم ایران خیلی بامزه و شوخ هستند، هیچ‌وقت در عمرم اینقدر از شنیدن شوخی‌ها و جوک‌هایشان نخندیده بودم.

وی افزود: با وجود القای رسانه های دنیا مبنی بر اینکه ایران کشوری خطرناک است اما من می‌خواستم خودم مردم ایران را از نزدیک ببینم و با آنها مواجه شوم و الان از اینکه مردم ایران را در این یک هفته شناختم خیلی خوشحالم، در ابتدا تردید داشتیم به ایران سفر کنیم، اما با شناختی که پیدا کردم نگاه و ذهنیتم نسبت به این کشور و مردمش کلا تغییر کرد و الان با ایرانی ها احساس راحتی می کنم.
 

مارکوس از تغییر افکارش نسبت به مردم و کشور ایران سخن می گفت و تأکید می کرد با وجود القای رسانه های دنیا مبنی بر اینکه ایران کشوری خطرناک است اما من می‌خواستم خودم مردم ایران را از نزدیک ببینم و با آنها مواجه شوم ؛مهمان نوازی و خون گرمی وورزش دوستی ایران مردم ایران سخن گفت البته از برخورد بد تعداد اندکی از جوانان برخی از شهرهای بزرگ کشور ناراحت بود اما از سفرش به ایران، خیلی خوشحال بود.

این دو توریست برای اولین بار با هدف دیدن مکان های تاریخی وگردشگری وطبیعت به ایران سفر کردند آنها تاچند روز دیگر از کشور خارج می شود به گفته مارکوس و والتر  این آخرین سفر آنها به ایران نخواهد بود؛ مقصد بعدی آنها شهر یاسوج خواهد بود.هیچ‌وقت در عمرم اینقدر از شنیدن شوخی‌ها و جوک‌هایشان نخندیده بودم

منبع: مارگون

نظرات بینندگان