کد خبر: ۱۱۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۰ تير ۱۳۹۶
مدیر عامل توزیع برق شیراز خبر داد:

رکورد زنی شیرازیها در مصرف برق در 14 تیرماه/ برق رایگان برای کشاورزان کم مصرف

مدیر عامل توزیع برق شیراز از رکوردزنی شیراز در اوج مصرف برق با رقم هزار و 201 مگاوات در روز چهارشنبه 14 تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: این میزان مصرف از زمانی که صنعت برق در کشور راه اندازی شده بی سابقه بوده است.
به گزارش شیرازه، مدیرعامل توزیع برق شیراز پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از رکوردزنی شیراز در اوج مصرف برق با رقم هزار و 201 مگاوات در روز چهارشنبه 14 تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: این میزان مصرف از زمانی که صنعت برق در کشور راه اندازی شده بی سابقه بوده است.

جلال زراعت پیشه با اشاره به اینکه این رکورد زنی در ساعت 15 و 23 دقیقه ثبت شده است، اظهار داشت: هدف مشخص شده برای نهایت مصرف برق در شیراز هزار و 112 بوده است که ما از این رقم عبور کرده ایم.

وی با بیان اینکه احتمال افزایش مصرف برق در گرمای پیش رو در تابستان وجود دارد، مردم را به بهینه مصرف کردن برق دعوت کرد.

مدیرعامل توزیع برق شیراز بیان کرد: در صورتی که تنها 5 درصد از مصارف در ساعات پرمصرفی به زمان دیگری منتقل شود در تابستان با خاموشی مواجه نخواهیم شد.

زراعت پیشه با اعلام اینکه ظهرها ساعت 12 الی 16 و هنگام غروب آفتاب از ساعت 19 الی 23 زمان اوج باری است، تاکید کرد: مردم می توانند با مدیریت و کنترل لازم، زمان استفاده از لوازم پرمصرف را به ساعت 23 الی 7 صبح انتقال بدهند.

وی تصریح کرد: در زمان خریداری لوازم برقی حتما به برچسب انرژی آن توجه ویژه ای شود.

مدیرعامل توزیع برق شیراز با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 60 درصد کنتورها جدید است، اظهار داشت: 400 هزار کنتور قدیمی در سطح شهر وجود دارد که برای تعویض هر کنتور باید 200 هزار تومان هزینه کنیم.

زراعت پیشه در ادامه با عنوان اینکه در حال حاضر برایمان مقدور نیست که کنتورهای دیجیتال را جایگزین کنیم، گفت: این تغییر و جایگزینی را به مرور زمان و بر اساس بودجه انجام می دهیم.

وی با اظهار اینکه برق تولیدی انرژی های خورشیدی را به صورت تضمینی به مدت 20 سال خریداری می کنیم، تعرفه خریداری این برق تولیدی را به ازای هر کیلو وات 800 تومان اعلام کرد.

مدیرعامل توزیع برق در شیراز در خصوص اعتراض و سوال عده زیادی از مردم در راستای صادرات برق به کشورهای دیگر، بیان کرد: ما برای تولید برق مشکلی نداریم اما برق برخلاف دیگر انرژی های موجود مثل گاز، قابل ذخیره نیست و همزمان با تولید باید به مصرف برسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ساعات اوج مصرف در کشور، معمولا صادرات برق به دیگر کشورها نداریم و تنها در زمان کم مصرفی امر صادرات اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: البته در زمانی اوج باری، برق وارد می کنیم.

زراعت پیشه صادرات برق را یک حُسن برای کشورها دانست و افزود: در حال حاضر با کشورهای ترکیه، آذربایجان، عراق و تعدادی دیگری از کشورها مبادله انرژی برق داریم.

مدیرعامل توزیع برق شیراز با اظهار اینکه در زمینه مصارف برق در صنعت و کشاورزی برنامه های خاصی در نظر داریم، گفت: در حوزه صنعت ذخیره سازی برق را در برنامه خود داریم که لازم است صنایع با ما همکاری داشته باشند؛ در بخش صنعت افراد می توانند تعمیرات سالانه شان را به تابستان منتقل کنند و با کاهش حداقلی 10 درصدی در مصارف خود پاداش خوبی از ما دریافت کنند.

وی افزود: کشاورزان نیز می توانند طی انعقاد یک تفاهم نامه با اداره برق، با خاموش کردن پمپ های خود به صورت روزانه در ظهرها از ساعت 12 الی 16، 20 ساعت باقیمانده روز را به صورت رایگان برق دریافت کنند.
نظرات بینندگان