کد خبر: ۱۱۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۲۰ تير ۱۳۹۶
معاون مجتمع علوم دینی اهل سنت شهرستان خنج :

حذف عنوان "ویژه نامه اهل سنت" از کتابهای درسی این مذهب، زمینه ای برای ایجاد اختلاف است

معاون مجتمع دینی اهل سنت خنج با اشاره به زمزمه هایی مبنی بر حذف عنوان "ویژه نامه اهل سنت" از کتابهای درسی مخصوص این مذهب، گفت: این حرکت، در واقع آب به آسیاب دشمن ریختن است.

به گزارش شیرازه، شیخ عبدالمجید غنی پور معاون مجتمع علوم دینی اهل سنت شهرستان خنج در گفتگو با خبرنگارما با اشاره به زمزمه هایی مبنی بر حذف عنوان "ویژه نامه اهل سنت" از روی کتابهای درسی مخصوص این مذهب، گفت: برداشتن و حذف عنوان "ویژه نامه اهل سنت" از روی کتابهای درسی این مذهب، زمینه ای برای ایجاد اختلاف بین مذاهب مختلف به ویژه دو مذهب اهل سنت و تشیع که در جمهوری اسلامی ایران مطرح هستند، می‌شود.

وی ادامه داد: این حرکت، بذر اختلاف بین اهل سنت و شیعه بوده و این اقدام در واقع، آب به آسیاب دشمن ریختن است.



غنی پور اظهار داشت: دشمنان اسلام کاری به مذهب اهل سنت و شیعه نداشته و بویی از اسلام نبرده اند؛ آنها از این مواضع و اقدامات بهره برداری کرده و می‌خواهند به اهداف خود برسند.

این روحانی اهل سنت افزود: ما اهل سنت با برادران شیعه خود در اصول هیچ مشکلی نداریم و اختلاف در فروعات به ویژه مسائل فقهی، یک امر عادی و مطلوب است و در بین مؤسسین مذاهب اسلامی نیز اختلافات در فروعات فقهی، رایج و متداول بوده است.

غنی پور عنوان کرد: در رابطه با اختلاف جزئی در فروعات، امام احمد بن حنبل از علمای اهل سنت می‌فرمایند که اختلاف بین ائمه مذاهب، در واقع رحمتی برای امت می‌باشد.

معاون مجتمع علوم دینی اهل سنت خنج تاکید کرد: توصیه ما به همه این است که از اختلافات در اصول پرهیز کرده و به اختلافاتی که در فروعات مذاهب مختلف وجود دارد، احترام بگذاریم.

منبع: خنج کهن


نظرات بینندگان