کد خبر: ۱۱۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۶
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز:

شهرداری شیراز جای سیاست بازی نیست/شورای پنجم تحت تأثیر باندهای قدرت و ثروت قرار نگیرد/ناهنجاری های فرهنگی به مدارس رسیده است

حجت الاسلام طاهری گفت:شهرداری شیراز جای سیاست بازی و پر کردن کیسه های از قبل دوخته شده نیست و نباید مصالح عمومی مردم را فدای سیاست زدگی کرد.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام طاهری دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز در نشست جامعه روحانیت شیراز طی سخنانی گفت: امروزه معضلات و آسیب‌های فرهنگی در سطح جامعه، به حد خطرناکی رسیده است و موارد سو و ناهنجاری‌های فرهنگی که در نهادها به ویژه نهاد آموزش پرورش گزارش شده است یک زنگ خطر جدی محسوب می‌شود و اگر گزارشهایی که از برخی مدارس شیراز به دست ما رسیده صحت داشته باشد، مخاطرات جدی نسلهای آینده را تهدید می‌کند. 

وی در ادامه تصریح کرد: در نهادی مثل آموزش و پرورش، نباید اجازه داد مواردی پی ریزی شود که با شرع مقدس و اصول و آموزه های اسلامی منافات و تضاد دارد و نباید اجازه داد برخی ها جاده صاف کن برنامه های آمریکا و رژیم صهیونیستی در نظام جمهوری اسلامی شوند.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز در ادامه با اشاره به اعمال برخی محدودیت ها از سوی آموزش و پرورش برای فعالیت مدارس دینی گفت: نباید به برخی مسئولان اجازه داد مدارس امین تحت اشراف حوزهای  علمیه را که مورد وثوق مردم و نظام اسلامی هستند را به بهانه های واهی به تعطیل کنند و یا با اعمال محدودیت های متعدد از کارایی مطلوب بیندازند و از طرف دیگر، با چراغ خاموش و بی سروصدا اهداف غیر اسلامی موجود در سند 2030 را پیگیری و اجرا نمایند. در این رابطه، از جامعه روحانیت شیراز انتظار می رود تا در منابر و مساجد نسبت به این سند خیانت بار آگاه سازی لازم را برای مردم انجام دهند.

حجت الاسلام طاهری در ادامه با اشاره به نفوذ فرهنگی دشمن نیز تصریح کرد: مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن که در کلام مقام معظم رهبری نیز بسیار بر آن تاکید شده یک مسئله مهم، عینی و جدی است که متاسفانه غفلت از این مسأله، سبب شده امروزه شاهد اثرات تلخ آن در برخی برنامه ریزی ها و رویکردها در نظام فرهنگی کشور باشیم.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هجمه های اخیر علیه فعالیت های سپاه پاسداران نیز گفت: سپاه پاسداران که امروز نقش پررنگی در برقراری امنیت و آرامش در کشور داشته و در این راه متحمل بیشترین هزینه های مالی و جانی شده و بازوی قدرتمند نظام اسلامی نیز هست، متاسفانه از داخل و خارج کشور مورد هجمه های ناجوانمردانه واقع شده و آماج انواع تهمت ها قرار میگیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: در این میان، وظیفه روحانیت تبیین صحیح فعالیتهای سپاه برای مردم و روشنگری در خصوص تلاش این ارگان برای حفظ امنیت جامعه است. بنابراین روحانیت باید نیروها و سرمایه های انقلاب را باهم متحد و در خط ولایت فقیه حفظ کند تا بتوانیم گردنه های موجود و پیش روی نظام را به سلامت پشت سر بگذاریم.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز در ادامه سخنان خود گفت: دشمنان داخلی و خارجی دنبال این هستند که هرکجا که بازویی برای رهبری است را تصعیف و در مقابل مردم قرار دهند این افراد باید بدانند جامعه روحانیت دست از حمایت و پشتیبانی از مجموعه ها و سرمایه های نظام برنخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های شورا و شهرداری شیراز نیز خاطرنشان کرد: باید به این نکته نیز اشاره کرد که جامعه روحانیت از خدمات شورای چهارم و از زحمات مهندس پاک فطرت شهردار شیراز طی فعالیت هایی که در سالهای گذشته داشته اند، تقدیر و تشکر می کند و امیدوار است شورای پنجم تحت تأثیر باندهای قدرت و ثروت قرار نگیرد و در جهت منافع مردم گام بردارد.

شهردار شیراز باید برای مسائل فرهنگی و اجتماعی و عمرانی شهر کار کند و شهرداری شیراز جای سیاست بازی و پر کردن کیسه های از قبل دوخته شده نیست و نباید مصالح عمومی مردم را فدای سیاست زدگی کرد.
نظرات بینندگان