کد خبر: ۱۱۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۶
سخنگوی یادواره سرداران و 46 شهید روستای شهیدآباد:

حمایت از ولایت فقیه وصیت تمام شهدای شهیدآباد است

سخنگوی یادواره سرداران و 46 شهید روستای شهیدآباد گفت: تمام شهدای شهیدآباد در وصیت‌نامه‌های خود به حمایت و پیروی از ولایت فقیه سفارش کردند.
به گزارش شیرازه، بیست و ششمین یادواره سرداران و 46 شهید روستای شهیدآباد برگزار شد و در این یادواره بر راه‌اندازی نمایشگاه دائمی آثار شهدا این روستا تاکید شد.

حمایت از ولایت فقیه وصیت تمام شهدای شهیدآباد است


 حجت‌الاسلام عقیل اکبری در آغاز یادواره سرداران و 46 شهید روستای شهیدآباد با سلام و درود بر بنیانگذار انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای فاجعه ترور، شهدای مدافع حرم، ائمه جمعه مرحوم صفاشهر و شهدای شهیدآباد، به تشریح اقدامات انجام شده توسط ستاد یادواره شهدای این روستا پرداخت.

وی با بیان اینکه ترکیبی از جوانان منتسب به شهدای روستای شهیدآباد هرسال برای رضای خدا و جلب رضایت شهیدان برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند، اظهار کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های ستاد یادواره در دو بخش بلندمدت و کوتاه‌‌مدت برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شده است.

سخنگوی یادواره سرداران و 46 شهید روستای شهیدآباد برپایی نمایشگاه بزرگ آثار شهدای شهیدآباد، بازسازی مناطق عملیاتی محل شهادت شهدای شهیدآباد، تعدادی از ادوات جنگی و تبیین آنچه در طول عملیات‌های دفاع مقدس به وقوع پیوسته را از جمله برنامه‌های بلندمدت انجام شده توسط این ستاد برشمرد.

حجت‌الاسلام اکبری با اشاره به اینکه برگزاری بیست و ششمین یادواره شهدای شهیدآباد مهمترین برنامه کوتاه‌مدتی است که هر سال توسط ستاد یادواره انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این برنامه با حضور خانواده‌های شهدا، اهالی روستا و با اجرای مجری توانمند آقای نظام اسلامی از عزیزان ایثارگر و جانباز دفاع مقدس و روایتگری سردار کاجی از سرداران دفاع مقدس و تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم برگزار شد.

وی هدف از برگزاری باشکوه یادواره شهدا به صورت مدون را اعلام راه، پیام و هدف شهدای شهیدآباد به کل کشور و معرفی این شهدا به مردم عنوان و تاکید کرد: تمام اهالی این روستا به ویژه مسئولان این منطقه بر خود واجب می‌دانند که راه شهدا را ادامه دهند و با تمام توان در راستای اطلاع‌رسانی منش و هدف شهدا به جامعه تلاش کنند.

سخنگوی یادواره سرداران و 46 شهید روستای شهیدآباد خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های بلندمدت مانند برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی و اجتماعی همچون محافل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز کشوری، شب شعر شهدای شهیدآباد و دعوت از شاعران آئینی استان و شهرستان و غیره دیگر برنامه‌هایی است که توسط ستاد یادواره شهدای شهیدآباد برنامه‌ریزی شده است و زمان برگزاری هرکدام به طور مجزا در طول سال اطلاع‌رسانی می‌شود.

حجت‌الاسلام اکبری خطاب به مسئولان حاضر در این مجلس و دیگر مسئولان استان فارس و کشور بیان کرد: در راه خدمت به مردم، راه و مرام شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهید.  

وی با اشاره به اینکه در تمام وصیت‌نامه‌های شهدا، حمایت و پیروی از ولایت فقیه مورد تاکید قرار گرفته است، عنوان کرد: حمایت و پیروی از ولایت فقیه خواسته شهدا، خانواده شهدا و جوانان ما است.

سخنگوی یادواره سرداران و 46 شهید روستای شهیدآباد با ابراز گلایه از اینکه فضای مناسب برای برگزاری یادواره شهدای شهیدآباد وجود ندارد، از مسئولان محلی و همچنین نمایندگان مردم این منطقه در مجلس شورای اسلامی که در این آئین حضور داشتند درخواست کرد: فضای مناسبی برای برگزاری سالانه یادواره شهدا و همچنین برپایی نمایشگاه دائمی آثار شهدا به صورت دائمی راه‌اندازی شود تا مورد استفاده مسافران و مردم قرار گیرد.

زنده نگاه داشتن فرهنگ عاشورا مهمترین هدف شهدا است / ایران اسلامی؛ مدیون مدافعان حرم
 
 رحیم زارع نماینده مردم آباده، خرم‌بید و بوانات در مجلس با اشاره به اینکه هر شخص، سازمان و نهاد، یک هدف را مشخص و راهی برای رسیدن به هدف مشخص می‌کند، اظهار کرد: هدف شهدا رسیدن به کمال بوده است.

وی با تاکید بر اینکه شهدا مسیر شهادت را برای نزدیک شدن به خداوند انتخاب کردند، خاطرنشان کرد: زنده نگاه داشتن فرهنگ عاشورا، اسلام ناب محمدی (ص)، تحقق شعار هیهات مناالذله و عزت اسلامی در جامعه مهمترین اهداف شهدای ما است.

نماینده مردم شهرستان‌های آباده، بوانات و خرم‌بید با اشاره به اینکه امروزه مدافعان حرم‌های اهل بیت (ع) نیز به دنبال تحقق همین اهداف هستند، تصریح کرد: حرکت در مسیر شهدا یعنی پاس داشتن خط قرمزهای شهدا که ولایت فقیه و سپاه پاسداران از جمله خطوط قرمز شهدا هستند و باید در جامعه اسلامی ما پاس داشته شوند.

زارع تمام امنیت، پیشرفت و موفقیت‌های کشورمان در زمان کنونی را مرهون خون شهدای کشور از ابتدای انقلاب تاکنون دانست و بیان کرد: هر چند هنوز تمامی انتظارات مردم از انقلاب محقق نشده است اما جمهوری اسلامی ایران در سطح دنیا در زمینه‌های مختلف حرف برای گفتن دارد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب اشتغال، نرخ بالای بیکاری در کشور و غیره، عنوان کرد: تنها راه برون‌رفت از این مشکلات و رونق اشتغال و اقتصاد کشور، تحقق اقتصاد مقاومتی و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم شهرستان‌های آباده، بوانات و خرم‌بید به تبیین برخی اقدامات صورت گرفته در این زمینه در مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: برخی قوانین کشور در حوزه سیاسی و اقتصادی با هدف خروج از رکود باید اجرایی شود تا دغدغه مردم که بیکاری است رفع شود.

زارع با بیان اینکه امروزه ایران اسلامی مدیون مدافعان حرم است، اظهار کرد: جوانانی که در اوج جوانی زندگی دنیوی خود را رها می‌کنند حق بزرگی بر کشور دارند هرچند قانون جامع ایثارگران که نوشته شد هم خوب اجرا نشد.

شهدا مصداق عملی ایمان و عمل صالح هستند

 
 علی اکبری نماینده مردم شیراز در این یادواره با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ما می‌توانیم، اظهار کرد: امروز به برکت خون شهدا، آثار این بیانات در جامعه ما به خوبی قابل مشاهده است.

وی همچنین به فرازی دیگر از بیانات‌ امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ما در جنگ، ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را در هم می‌شکنیم اشاره کرد و افزود: کشور عزیزمان ایران، در زمان حساس کنونی مستقل‌ترین دوران حکومت خود را سپری می‌کند و کشورمان بدون وابستگی به هیچ ابرقدرتی با اراده و خواسته مردم اداره می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهادت معامله با خداوند است، خاطرنشان کرد: شهدا در مسیر دفاع از کشورمان بر سر جان خود با خداوند معامله کردند تا ایران اسلامی امروز با عزت در دنیا حرف برای گفتن داشته باشد.

اکبری با بیان اینکه ایمان و عمل صالح از مهمترین آموزه‌های دینی ما است، تصریح کرد: شهدای ما بارزترین مصداق عملی ایمان و عمل صالح هستند.

بنابراین گزارش، سردار شهید شعبانعلی اکبری یکی از شهدای روستای شهیدآباد برادر علی اکبری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی است.



برچسب ها: شهدا ، وصیت نامه ، سخنگو
نظرات بینندگان