کد خبر: ۱۱۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
با موافقت نهایی رئیس جمهور

5 مدرسه قدیمی شیراز، مدارس ماندگار کشوری می شوند

پنج مدرسه قدیمی شیراز، با تائید نهایی رئیس‌جمهور به‌عنوان مدارس ماندگار کشور معرفی می‌شوند.
به گزارش شیرازه، بعدازظهر امروز در صدوبیست و یکمین نشست شورای آموزش‌وپرورش استان فارس که در محل استانداری برگزار شد، با نظر مثبت استاندار فارس، با معرفی 5 مدرسه قدیمی شیراز برای ثبت‌نام آن‌ها به‌عنوان مدارس ماندگار، موافقت شد.

دبیرستان و هنرستان نمازی، هنرستان‌های طالقانی و شهید جوانمردی و دبیرستان عشایری، پنج مدرسه‌ای بودند که با معرفی آن‌ها به تهران برای ثبت‌نامشان به‌عنوان مدارس ماندگار کشور موافقت شد و با طی امور اداری و موافقت نهایی رئیس دولت، این امر رسمیت پیدا می‌کند.

در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان فارس که به ریاست استاندار برگزار شد، همچنین با پرداخت 3 میلیارد تومان به سازمان نوسازی مدارس فارس برای تکمیل 150 کلاس درس و تخصیص کل اعتبارات به اداره کل آموزش‌وپرورش فارس در 6 ماهه نخست امسال موافقت شد.

استاندار فارس در این نشست اظهار داشت: تا 15 مهرماه 96، باید اطلاعات کامل مدارس، معلمان و فضاهای آموزشی تهیه‌شده و در اختیار استانداری قرار گیرد تا نسبت توزیع معلم به دانش‌آموز و کلاس‌های درس به‌طور دقیق مشخص شود.

سید محمدعلی افشانی با بیان اینکه نسبت دانش‌آموز به معلم باید همانند کشورهای پیشرفته باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل ضعف اطلاعاتی و نداشتن آمار دقیق، توزیع مناسبی را در مدارس ازنظر تعداد دانش‌آموز و معلمان نداریم و همین مسئله باعث شده در یک مدرسه تراکم بسیار و در مدرسه دیگر با تعداد بسیار کمی مواجه باشیم.

وی از مسؤولان آموزش‌وپرورش استان خواست تا آمار دقیق تعداد مدارس و معلمان را هر چه سریع‌تر به وی گزارش دهند و اضافه کرد: بنده همیشه با خودم فکر می‌کنم زمانی که از این استان رفتم برای آموزش‌وپرورش چکار کرده‌ام و به همین دلیل تا آمار دقیقی نداشته باشیم نمی‌توان کار مثبتی صورت داد.

استاندار فارس توجیه کردن فرمانداران و برگزاری جلسه با آنان را در خصوص تخصیص اعتبار به آموزش‌وپرورش مهم دانست و اظهار داشت: مدیرکل آموزش‌وپرورش و سازمان نوسازی مدارس استان فارس باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند و با توجیه فرمانداران، تمام اعتبارات آموزش‌وپرورش را جذب کنند.

مقام عالی دولت در استان فارس همچنین با دستور دیگر این جلسه که پیشنهاد تعطیلی روزهای پنج‌شنبه برای اداره کل آموزش‌وپرورش بود، مخالفت کرد و افزود: بنده در این خصوص به تهران نامه نوشته و استدلال قوی آورده‌ام اما به دلیل اینکه در قانون 6 روز کاری به‌صراحت عنوان شده است، نمی‌توان روز پنج‌شنبه را تعطیل کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان