کد خبر: ۱۱۲۶۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶

وزارت ارتباطات در انتظار جوان 36 ساله/همکاران آذری جهرمی درباره او چه می گویند

وزیر ارتباطات دولت یازدهم ظاهرا محمدجواد آذری‌جهرمی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت زیرساخت را به روحانی معرفی کرده است.
وزارت ارتباطات در انتظار جوان 36 ساله/همکاران آذری جهرمی درباره او چه می گویند
به گزارش شیرازه، اولین وزیر دولت یازدهم که اعلام کرد دیگر در  دولت دوازدهم حضور ندارد محمود واعظی وزیر ارتباطات بود. 
واعظی عضو حزب اعتدال و توسعه است. او در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در سال 92 با رقبای انتخاباتی حسن روحانی در حوزه مسائل سیاست خارجی در صدا و سیما مناظره می کرد.

واعظی با وجود اینکه رشته اصلیش مهندسی برق بود اما در سال 66 به عنوان مشاور وزیر امور خارجه منصوب شد و به این وزارت خانه رفت و عملا از فعالیت در رشته اصلیش فاصله گرفت و توانست در این سالها دکترای روابط بین الملل را بگیرد.
با پیروزی حسن روحانی، با وجود اینکه واعظی علاقه مند به عرصه سیاست خارجی بود اما رئیس دولت یازدهم ترجیح داد وزارتخانه ارتباطات را به او بدهد که بیش از بیست سال از آن دور بوده است.

حامیان دولت او را یکی از موفق ترین و همراه ترین وزیر با روحانی در کابینه یازدهم می دانند.
واعظی قرار است در دولت دوازدهم رئیس دفتر رئیس جمهور شود.

این دو مولفه مهم در واعظی باعث شده تا احتمالا او خود گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات در کابینه دوازدهم را به رئیس جمهور برای تصدی این وزارتخانه معرفی کند.
وزیر ارتباطات دولت یازدهم ظاهرا محمدجواد آذری‌جهرمی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت زیرساخت را به روحانی معرفی کرده است.

وزارت ارتباطات در انتظار جوان 36 ساله/همکاران آذری جهرمی درباره او چه می گویندمحمد جواد آذری جهرمی همانطور که از نامش مشخص است اهل جهرم است و متولد 1360.

او فارغ التحصیل رشته مهندسی برق دانشگاه صنعت آب و برق است و یازده سال سابقه مدیریت در وزارت ارتباطات (از 24 سالگی) را دارد. وی 6 سال سابقه مدیریت در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با سمت مدیرکل، 2 سال سابقه عضویت در هیات مدیره شرکت رایتل و همچنین بیش از دو سال سابقه عضویت در هیات مدیره شرکت زیرساخت را دارد و از اردیبهشت سال گذشته هم به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت زیرساخت انتخاب شده است.

«سودابه رادفر» مشاور امور زنان و خانواده و مدیر سامانه‌ی پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی یادداشتی در مورد او می نویسد:«اول، مهمترین ویژگی مهندس جهرمی، علاوه بر توانمندی فنی و تخصصی، شجاعت و سرسختی وی است. به عنوان یک شاهد عینی، تلاش‌های مهندس جهرمی و سرسختی ایشان را در شورای معاونین وزارت برای مقاومت در برابر فیلترینگ و دست اندازی سلایق سرخود، بارها دیده‌ام. این دفاع از حقوق قانونی شهروندان از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منجر به تشکیل ۳ پرونده‌ی قضایی علیه ایشان شد که در دو مورد تبرئه و در مورد سوم هنوز پرونده در دادگاه مفتوح است. اینکه اینستاگرام و تلگرام هنوز باز است، علاوه بر حمایت شخص وزیر ارتباطات، مرهون خدمات مهندس جهرمی است. البته شاهد این ادعا مناظره‌ی اخیر با معاون دادستانی بود که در دفاع از حقوق حقه‌ی شهروندان در جهت استفاده از تکنولوژی، حتی یک گام پس نگذاشت.

دوم. در بین معاونین وزارت ارتباطات، ساده زیستی وی زبانزد است. دفتری معمولی و عدم استفاده از امکانات دولتی خاص. خانواده‌ی ایشان که خانواده‌ی دو شهید هستند در جهرم به ساده زیستی مشهورند و این یعنی عدم کمترین استفاده از موقعیت به عنوان معاون وزیر و مدیرعامل بزرگترین شرکت تابعه.

سوم: افزایش سرعت اینترنت قطعا مدیون مجاهدت و پیگیری‌های مجدانه‌ی مهندس جهرمی در شرکت ارتباطات زیرساخت و البته حمایت‌های جناب آقای دکتر واعظی است. تنها مقایسه‌ی خیلی گذری از سرعت اینترنت (ده برابر شدن سرعت) و قیمت اینترنت (نصف شدن قیمت) در مقایسه با پایان دولت اقای احمدی نژاد، می‌تواند نشان دهنده‌ی تفاوت رویکرد مهندس جهرمی به اینترنت و فضای مجازی باشد.

چهارم: مهندس جهرمی در دوره‌ی فعالیت خود در سمت‌های مختلف نشان داد که حامی استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان است. اعتقاد این مدیر جوان و متخصص به این که مهمترین بستر اشتغال آینده فضای مجازی است باعث شده که توجهی زیاد به مقوله‌ی اشتغال و کسب و کار فناورانه داشته باشند. مساله‌ای که قطعا در برنامه‌های پیشنهادی ایشان به مجلس ارائه خواهد شد.

پنجم. اعتقاد وی به اهمیت افکار عمومی و حقوق شهروندی و رضایت مردم به حدی بود که هیچ ماهی نمی‌گذشت که این معاون پرمشغله سراغ سامانه‌ی پاسخگویی 195 و مطالبات و درخواست‌ها و شکایات مردمی را از بنده به عنوان مدیر سامانه نگیرد و در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم سازی‌های خود لحاظ نکند که نمونه‌ی اخیر آن قیمت گذاری غیرحجمی اینترنت بود که علی رغم مصوبه‌ی کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مقام عالی وزارت به صورت مکتوب درخواست طرح مجدد در کمیسیون و بازنگری کرد وفق درخواست کاربران.

عالم سیاست فراز و نشیب زیاد دارد، باید منتظر ماند و مشاهده کرد که نام آذری جهرمی در لیست وزرای پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس می باشد یا خیر.
با انتخاب او به عنوان وزیر میانگین سنی وزرای روحانی تکانی خواهد خورد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
2
نو نو بیست و چهار
این مثل را ما وقتی می زنیم که در کاری افراط و تفریط باشد
یا پیر مرد یا جوان سی و چهار ساله