کد خبر: ۱۱۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز خبر داد؛

تولید 6 هزار تن محصولات گلخانه ای در شهرستان نی ریز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از تولید 6 هزار تن محصولات گلخانه ای در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض نی ریز ؛ داریوش طهماسبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز در گفتگو با خبرنگار ما از افزایش 20 درصدی سطح گلخانه های سبزی و صیفی و تولید  6  هزار تن محصولات گلخانه ای در این شهرستان خبر داد.

داریوش طهماسبی در ادامه اظهار کرد: از مجموع 204 هزار متر مربع سطح گلخانه های سبزی و صیفی ، نهال های مثمر و غیر مثمر و گیاهان زینتی و گیاهان دارویی  در نی ریز، بیش از 142 هزار متر مربع به کشت خیار سبز اختصاص دارد که در مجموع امسال 6000 تن محصول، تولید و به بازارهای داخل و خارج از کشور عرضه می شود.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز افزود: بیش از 20 در صد از محصولات تولید شده ، توسط تجار به کشورهای حوزه خلیج فارس ، عراق و روسیه صادر می شود و مابقی برای مصارف داخلی به بازارهای اطراف و مرکز استان عرضه می گردد.


وی گفت: خوشبختانه همراه با افزایش سطح گلخانه ها که ما جایگاه ویژه ای در استان داریم ، شاهد ایجاد فرصت های شغلی در این بخش بوده ایم بطوریکه بیش از 90  نفر از جوانان جویای کار در این گلخانه ها مشغول به کارند و پیش بینی می کنیم با استقبال خوب کشاورزان از احداث گلخانه ها، سال آینده حدود 100 هزار متر مربع افزایش سطح داشته باشیم و طبیعتا شاهد افزایش زمینه های شغلی برای افراد جویای کار باشیم.


طهماسبی ادامه داد : تا پیش از این ، دولت ، تسهیلات و مجوزهای لازم را فقط به گلخانه های 5000 متر مربع به بالا  می داد اما با تلاش های صورت گرفته و شرایط شهرستان ، در حال حاضر برای گلخانه های  1000 متر مربعی هم در صورت داشتن مدارک لازم ، پروانه ی بهره برداری صادر می شود وعلاوه بر این امکان پرداخت تسهیلات بانکی برای گلخانه های 3000 متر مربعی هم  فراهم شده است .


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز در پایان گفت : با توجه به مشکلات کمبود آب و خشک شدن چاهها و باغات و مزارع کشاورزی ،  متقاضیان زیادی برای احداث گلخانه وجود دارد بطوری که از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 32  هزار متر مربع افزایش سطح داشتیم که اگر مشکلات اداری و موانع دست و پا گیری که بعضا قانونی است بر طرف و اصلاح شود و از طرفی دولت تسهیلات مورد نیاز با سود کم و دراز مدت  در اختیار افراد با انگیزه قرار دهد ، یقینا شهرستان نی ریز رتبه ی بالاتری در بحث گلخانه ها خواهد داشت .





نظرات بینندگان