کد خبر: ۱۱۳۲۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

تكریم روز جهانی مسجد در زیباترین مسجد فارس

همزمان با فرا رسیدن روز جهانی مسجد، همایش «نقش مسجد در رونق گردشگری مذهبی سومین حرم اهل بیت(ع)» در مسجد نصیرالملك شیراز برگزار می‌شود.
به گزارش شیرازه، همزمان با فرا رسیدن روز جهانی مسجد، همایش «نقش مسجد در رونق گردشگری مذهبی سومین حرم اهل بیت(ع)» در مسجد نصیرالملك شیراز برگزار می‌شود.

 جواد یزدانی مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس در گفتگو با خبرنگاران گفت: در آستانه فرا رسیدن روز جهانی مسجد، همایش «نقش مسجد در رونق گردشگری مذهبی سومین حرم اهل بیت(ع)» در روز دوشنبه، 30 مردادماه در زیباترین مسجد فارس برگزار می‌شود.

وی افزود: زمان این مراسم ساعت 8 صبح و مكان آن مسجد نصیرالملك یكی از مساجد تاریخی شیراز می باشد است كه در این برنامه همچنین واحد گردشگری، مذهبی و بین‌المللی این مسجد موقوفه نیز افتتاح خواهد شد.

یزدانی ادامه داد: در این همایش امیرحسین حكمت‌نیا، مدرس دانشگاه؛ حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف فارس؛ شاپور رستمی، معاون گردشگری و اموز زائرین استانداری فارس و محمد نعمتی، هنرمند نامی قرآنی استان فارس به سخنرانی خواهند پرداخت.

مسئول روابط عمومی اوقاف فارس در پایان ضمن اشاره به زیبایی های مسجد نصیرالملك افزود: این مسجد معروف به مسجد صورتی، از دیدگاه کاشی‌کاری ارزنده‌ترین مسجد ایران و از نظر ساختما‌ن‌سازی به ویژه کاشی‌کاری و مقرنس بی‌مانند است  که البته زیبایی این مسجد تنها به معماری آن نیست، بلکه به هفت رنگ درخشانی که از تابش نور خورشید در شبستان‌های این مسجد در هنگامه ظهر پدیدار می‌شود به طوری که این مسجد را از زیباترین مسجد ایران نامیده‌اند و تماشای آن با شیشه‌های رنگی، طاق‌های بلند و کاشی‌کاری‌های زیبایش، یکی از آرزوهای هر جهانگردی به حساب بیاید.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
وحید
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
0
کاش به جای این مسجد جای دیگری انتخاب شده بود که هویت اصلی مسجد که همون عبادت و سجود بود رو نشان میداد. تو این مسجد سالها است نمازی برپا نمیشه و به راحتی برخی از گردشگران با پوشش بسیار نامناسب وارد میشوند و سلفی میگیرند و میروند .نه نشانی از عبادت است و نه از بندگی. فقط جلوه ای از هنر آن هم الهام گرفته از مغرب زمین