کد خبر: ۱۱۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۶

سومين حرم اهل بيت در سوگ پنجمين پیشوای شيعيان

همزمان با فرارسیدن ایام شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) بقاع متبرکه شهر شیراز میزبان مراسم سوگواری و عزاداری این امام همام می شوند.
سومين حرم اهل بيت در سوگ پنجمين پيشواي شيعيانبه گزارش شیرازه، حجت الاسلام رحیم صفری گرائی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) گفت: مردم مؤمن و ولايت مدار سومين حرم اهل بيت(ع) مراسم عزاداري شهادت امام محمد باقر(ع) را دوشنبه 6 شهریور در جوار حرم مطهر امامزادگان برگزار مي كنند.
حجت الاسلام رحیم صفری گرائی بيان كرد: در شهر مقدس شيراز، در آستان مقدس سيد علاءالدين حسين(ع) مراسم سوگواری و شهادت این امام همام به همراه اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.
همچنین در محل حرم مطهر علي بن حمزه(ع) این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام ذوالانواری و مداحی زرین قلم و در محل بقعه متبرکه سید نظام الدین محمود شاه داعی الی ا...(ع) این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام میر و مداحی حاج محمد دینکانی برگزار می شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه در محل آستان مقدس امام زاده سيد محمد(ع) قصرالدشت نیز مراسم شهادت امام محمد باقر(ع) با سخنرانی حجت الاسلام بهشتی و مدیحه سرایی کاردان علیخانی برگزار می شود گفت: در محل حرم مطهر سيد تاج الدين غريب(ع) این مراسم با حضور حجت الاسلام قنبری و نوحه خوانی سید مصطفی زارع می باشد که از محل کمک های خیرین مدعوین پذیرایی می شوند.
حجت الاسلام صفری گرائی در ادامه با اشاره به اینکه در محل آستان مقدس امامزادگان سید صادق(ع) مهدی آباد، سیدشمس الدین(ع) میرآخر، سید محمد(ع) دهپاله و سیدحسن(ع) نیز مراسم سوگواری و شهادت این امام معصوم(ع) برگزار می شود گفت: در محل آستان مقدس امام زاده شاه قیس(ع) مراسم سوگواری و شهادت همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء می باشد که نوای نوحه خوانی و عزاداری توسط عظیم محمدی در محل این آستان مقدس طنین انداز می شود و حجت الاسلام بدیعی ایراد سخن خواهد کرد.
وي با اشاره به برگزاري اين مراسم ها در نقاط مختلف فارس گفت: مراسم عزاداري همراه با قرائت آيات كلام الله مجيد، سخنراني، مداحي و سينه زني در حرم مطهر امامزادگان از جمله امامزاده پيرمراد(ع) استهبان، سيد ابراهيم(ع) خرامه، سيد حسين(ع) كازرون، امامزاده سيدسلطان نورالدين(ع) سپيدان و امامزاده احمد و جعفر(ع) آباده برگزار می شود.
این مقام مسئول اضافه کرد: مراسم شهادت پنجمين پيشواي شيعيان همچنين با اقامه نماز مغرب و عشاء روز دوشنبه 6 شهریور در آستان مقدس امامزادگان فضل بن موسي(ع) و حسين(ع) جهرم، شاه فرج الله(ع) لامرد، شاهزاده قاسم(ع) زرقان، امامزاده اسماعيل(ع) فسا، امامزاده شهيد(ع) فراشبند، سيد محمد مرتضي(ع) بوانات، امامزادگان علي و محمد(ع) ارسنجان و سيد تاج الدين محمد(ع) قير و كارزين برگزار مي گردد.
شایان ذکر است امام محمد باقر(ع) پس از شهادت پدر بزرگوارشان، حضرت سيدالساجدين(ع)، به مدت 19 سال مسئوليت رهبري روحي و فكري و سياسي امت اسلامي را بر عهده گرفتند. اين امام بزرگوار در خلال اين سال ها دانش هاي مكتب اهلبيت(ع) را در همه عرصه هاي زندگي بر امت اسلام عرضه نمود و نسل هايي از فقها و راويان تربيت كرد كه دانشمندان بزرگ جهان اسلام در فقه، تفسير، حديث و كلام شيعه بودند.
نظرات بینندگان