کد خبر: ۱۱۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
رئیس جدید کارخانه سیمان استهبان مطرح کرد:

تولید سیمان فوق سفید در کارخانه سیمان استهبان/ امکان صادرات صد در صد سیمان استهبان به بازار های خارجی

رئیس هیات مدیره شرکت سیمان استهبان گفت: وجود ٣ کارخانه سیمان سفید در فارس که هر سه از کیفیت خوبی نیز برخوردار می باشند فرصت خوبی برای توسعه صادرات استان است و جا دارد مسئولین استان فارس نسبت به این صنعت اهتمام ویژه ای داشته باشند.
تولید سیمان فوق سفید در کارخانه سیمان استهبان/ صادرات صد در صد سیمان استهبان به بازار های خارجی
به گزارش شیرازه، رئیس هیات مدیره شرکت سیمان استهبان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: پس از تغییر مالکیت شرکت سیمان استهبان از خرداد ماه گذشته کار مطالعه، امکان سنجی، مشاوره و نهایتا عملیات اجرایی جهت تغییر محصول تولیدی کارخانه سیمان استهبان شروع و نهایتا در بامداد ٤ شهریور «کلینکر» سیمان سفید تولید شد.

ابراهیم غلامزاده افزود: با توجه به اینکه دستگاهها و ماشین آلات کارخانه سیمان استهبان اروپایی و از بهترین برندهای صنعتی می باشد و از طرفی پرسنل و نیروی انسانی بسیار توانمندی در این مجموعه وجود دارند و علاوه بر آن بهترین مواد معدنی مورد استفاده قرار می گیرد، قاطعانه نوید تولید با کیفیت و کمیت خوبی را می دهیم.

وی تاکید کرد: از آنجا که ادامه تولید سیمان خاکستری در کارخانجات سیمان با ظرفیت پایین اقتصادی نمی باشد، چنانچه این تغییر در سیمان استهبان اتفاق نمی افتاد بزودی این کارخانه با مشکل تعطیلی مواجه می شد و تعداد زیادی بیکار می شدند.

رئیس هیات مدیره شرکت سیمان استهبان یادآور شد: در گذشته بیش از ٤٠٠ نفر در این کارخانه مشغول بکار بوده اند که متاسفانه درخرداد ماه سال ٩٦ این تعداد به ١٦٥ نفر رسیده که اگر همین روند ادامه پیدا می کرد تا پایان سال این میزان به نصف کاهش پیدا می کرد.

وی بیان داشت: تمامی مقدمات لازم جهت صادرات صد درصدی این کارخانه به بازارهای خارجی فراهم شده و در صورتی که مجوزات لازم از طرف سازمان صنعت معدن تجارت و استاندارد صادر شود، انشالله از اواسط شهریور، صادرات سیمان سفید استهبان شروع می شود.

مهندس غلامزاده ادامه داد: قبل از این در کشور ٧ کارخانه سیمان سفید با ظرفیت اسمی ١میلیون و ٣٠٠ هزار تن وجود داشته که سیمان سفید استهبان هشتمین کارخانه سیمان سفید کشور و سومین کارخانه سیمان سفید استان فارس با ظرفیت سالیانه ٢٥٠ هزار تن سیمان سفید می باشد که با این افزایش ظرفیت، ٢٠ درصد به ظرفیت تولید سیمان سفید کشور افزوده شده است .

وی وجود ٣ کارخانه سیمان سفید در استان فارس که هر سه از کیفیت خوبی نیز برخوردار می باشند را فرصت خوبی برای توسعه صادرات استان دانست و تاکید کرد: جا دارد مسئولین استان فارس نسبت به این صنعت اهتمام ویژه ای داشته باشند.

مهندس غلامزاده با اشاره به اینکه کارخانه سیمان سفید استهبان بعد از سیمان سفید شرق ( مشهد) بزرگترین کارخانه سیمان سفید کشور است افزود: از ٨ کارخانه تولید سیمان سفید در کشور 3 کارخانه در استان فارس قرار دارد و این استان با ظرفیت تولید ٥٥٠ هزار تن سیمان سفید بیش از یک سوم سیمان سفید کشور را تولید می کند.

رییس هیات مدیره شرکت سیمان استهبان مشکل کمبود ناوگان حمل نقل در شهرستان استهبان و کمبود آب صنعتی  را بعنوان دو مشکل بزرگ حال حاضر پیش روی صادرات سیمان استهبان ذکر و ابراز امیدواری کرد: این مشکل با مساعدت استانداری و سازمان صنعت معدن تجارت فارس مرتفع گردد.

انتهای پیام/

منبع: سته بان
نظرات بینندگان