کد خبر: ۱۱۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
قائم مقام وزیر بهداشت:

بازگشت دانش‌آموزان مصدوم به جامعه نیازمند حمایت درازمدت است

دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت در همان روز وقوع حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی، به شهرستان داراب سفر کرده و ضمن نظارت بر روند ارایه خدمات درمانی، از سانحه دیدگان عیادت کرده بود و روز یکشنبه نیز بار دیگر، برای عیادت دوره از مصدومان عازم شیراز شد.

به گزارش شیرازه، قائم مقام وزیر بهداشت در این سفر، از دو مصدوم بستری در بیمارستان نمازی و 6 مصدوم بستری در بیمارستان شهید رجایی، بازدید کرد و در حاشیه عیادت از دانش آموزان سانحه دیده حادثه واژگونی اتوبوس بر تکمیل روند ارایه خدمات درمانی به سانحه دیدگان، تاکید کرد.

دکتر حریرچی از دو مصدوم این حادثه که هم اکنون برای تکمیل روند درمانی در بخش های subicu و ارتوپدی این بیمارستان بستری هستند، عیادت کرد و از نزدیک، روند ارایه خدمات درمانی را مورد بررسی قرار داد.

او سپس در بیمارستان ترومای شهید رجایی شیراز از 6 مصدوم دیگر این حادثه عیادت کرد و در حاشیه این دیدار با بیان اینکه از 34مجروح منجر به بستری، تا امروز 26مصدوم مرخص شده و مصدومان از سیر بهبودی قابل توجهی برخوردار بوده اند، گفت: شدت ضایعه اولیه به قدری بوده که آسیب دیدگی برخی مصدومان بسیار وسیع است و برای بازگشت کامل سلامتی آن ها، به زمان طولانی نیاز داریم.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه از رضایت صددرصدی خانواده ها از خدمات امداد و درمان خبر داد و تاکید کرد: به خانواده های سانحه دیدگان این حادثه اطمینان می دهم تا پایان روند خدمات درمانی دانش آموزان در کنارشان هستیم.

او از کارکنان، پزشکان، جراحان، پرستاران، کمک بهیاران و دیگر اعضای تیم ارایه خدمات درمانی به پاس ارایه خدمات بسیار عالی به سانحه دیدگان، قدردانی کرد و گفت: تیم خدمات درمانی، علاوه بر رعایت اصول علمی، با مصدومان این حادثه، برخورد عاطفی نیز داشته اند.

دکتر حریرچی ادامه داد: بهبود برخی ضایعه های مصدومان به زمان طولانی نیاز دارد، به غیر از دو مصدومی که قطع عضو داشتند، روند بهبود مصدومان قابل توجه است و امیدوارم تا هفته آینده، از هشت مصدوم بستری در شیراز، سه مصدوم دیگر حادثه نیز مرخص شوند و به تدریج، این روند ادامه دارد.

قائم مقام وزیر بهداشت افزود: یکی از مصدومان حادثه، در بخش ICUبستری بود که نگران حال او بودیم و امروز، کمی بهبود یافته و امید است روند بازگشت سلامتی این دختر دانش آموز نیز به همین منوال، پیش برود و فاز حاد بیمارستانی، به خوبی سپری شود.

او بازتوانی و بازگشت مصدومان به جامعه را نیازمند حمایت درازمدت دانست که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و اضافه کرد: روند ارایه خدمات درمانی، مورد تاکید صددرصدی خانواده ها و بیماران بود، اما از آینده آن ها نگران بودند که باید ما و مسوولان آموزش و پرورش، اقدامات لازم را انجام دهیم.

دکتر حریرچی با اشاره به وضعیت رو به بهبود مصدومانی که از ناحیه مهره کمر و قفسه سینه آسیب دیده بودند، یادآور شد: ارایه خدمات درمانی به سانحه دیدگان این حادثه به صورت کامل رایگان است.

از دیگر برنامه های سفر قائم مقام وزیر بهداشت به شیراز، حضور بر مزار مرحوم نمازی در محوطه بیمارستان نمازی و ادای احترام، به این نیکوکار بزرگ عرصه سلامت کشور بود.

سانحه واژگونی اتوبوس دختران دانش آموز استان هرمزگان، بامداد دهم شهریور، در محور ارتباطی بندرعباس به داراب رخ داد که در این سانحه، 9سرنشین اتوبوس، سر صحنه جان باختند و 34 سرنشین دیگر نیز به بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب اعزام شدند که به دلیل وسعت حادثه، یک بخش این بیمارستان به سانحه دیدگان این حادثه اختصاص یافت و تیم پزشکی و درمانی در داراب، برای ارایه خدمات لازم به مصدومان، بسیج شد.

در طی روزهای اخیر، به تدریج مصدومان این حادثه، ترخیص شده اند و هم اکنون، دو بیمار در بیمارستان نمازی وچهار مصدوم نیز در بیمارستان شهید رجایی بستری هستند و خدمات تکمیلی درمانی، به آنان ارایه می شود.

نظرات بینندگان