کد خبر: ۱۱۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۶ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
آخرین وضعیت پروژه زیرگذر گلستان در گفتگو با مسئولان شهری:

از بی اطلاعی شهرداری منطقه 10 تا تسریع در روند اجرای پروژه در صورت تامین مالی

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شیراز در خصوص فعالیت عمرانی همزمان پروژه زیرگذر گلستان و پروژه چپ گرد صدرا، از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی زیرگذر گلستان خبر داد و گفت: این پروژه تا آخر سال 96 تکمیل خواهد شد.
از بی اطلاعی شهرداری منطقه 10 تا تسریع در روند اجرای پروژه در صورت تامین مالی
به گزارش شیرازه، مدتی است که مسدود شدن زیر گذر رو‌‌به‌روی شهرک گلستان ترافیک سنگینی را در این محدوده پر تردد ایجاد کرده، این ترافیک سبب کلافگی و نارضایتی مردم شده چرا که یک مسیر ده دقیقه ای را چند ساعته طی می‌کنند.

بی اطلاعی شهردار منطقه 10 از آخرین وضعیت بزرگترین پروژه عمرانی منطقه 10!
با وجود اینکه شهرک های شمال غرب شیراز جزء محدوده منطقه 10 شهرداری شیراز محسوب می شود اما شهردار این منطقه در پاسخ به خبرنگار شیرازه مبنی بر آخرین وضعیت پروژه زیرگذر شهرک گلستان می گوید: مسئولیت این پروژه  با معاونت عمرانی و اجرایی شهرداری است.
وی ظاهرا از مراحل اجرایی بزرگترین پروژه منطقه 10 اطلاعی نداشت!

زمان دقیق بهره برداری از پروژه زیرگذر گلستان مشخص نیست
اما نماینده شورای شهر شیراز در منطقه 10 شهرداری در این خصوص با اشاره به اینکه پروژه در حال احداث در قالب زیرگذر دو و یک دهم کیلومتری در منطقه ورودی گلستان و صدرا، در حال اجرا است گفت: این پروژه به زودی آماده بهره برداری می شود و به تبع قبل از ورودی صدرا، بخشی از این ترافیک حل خواهد شد.

سینا بنی زمانی بیان کرد: شهرداری مناطق به تنهایی قادر به حل مشکلاتی که از جانب عملیات عمرانی سنگین مخصوصا در محورهای خاص مثل شمال غرب شیراز به وجود می آیند، نیستند؛ لذا معاونت عمرانی، معاونت ترافیک و اداره راه و شهرسازی نیز باید ورود کنند.
وی افزود: زمان دقیق بهره برداری مشخص نیست اما این پروژه نهایتا تا چند هفته آتی به بهره برداری خواهد رسید.

عملیات عمرانی پل شماره یک به صورت ناقص انجام شده
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر شیراز در این خصوص در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: عملیات عمرانی پل شماره یک که به سمت هایپر مارکت خلیج فارس می رود به صورت ناقص انجام شده؛ دیواره های این پل به طول 3500 متر کار شده و هنوز نیاز به کار بیشتر دارد.

نواب قائدی با بیان اینکه ما مسئولیت و وظیفه درقبال امنیت شهروندان داریم، اظهار داشت: نمی شود برای بازگشایی این مسیر عجله داشت و باید با دقت و توجه زیاد این فعالیت عمرانی صورت بگیرد.

وی با اعلام اینکه با مجریان کار صحبت کرده ایم و در کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شیراز موضوع را به بحث گذاشته ایم، افزود: یک فرصت یکماهه به مجریان کار برای تامین روشنایی و ساخت رمپ ورودی و خروجی داده ایم و قرار شد این پروژه به حد قابل قبولی پیشرفت داشته باشد تا بتوانیم پس از یکماه مسیر را بازگشایی کنیم. 

پیشرفت 70 درصدی پروژه زیرگذر گلستان
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شیراز در این خصوص با اشاره به فعالیت عمرانی همزمان پروژه زیرگذر گلستان و پروژه چپ گرد صدرا، از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی زیرگذر گلستان خبر داد و گفت: این پروژه تا آخر سال 96 تکمیل خواهد شد.

مرتضی مستمع در خصوص پروژه چپ گرد صدرا اظهار داشت: دو ماه است که کلنگ زنی این پروژه انجام شده و تا هفته دولت سال 97 به بهره برداری کامل خواهد رسید.

وی در خصوص ترافیک سنگین ورودی شهرک گلستان و شهر صدرا بیان کرد: ترافیک موجود طبیعی است چرا که پروژه های عمرانی سنگین به صورت همزمان در حال انجام است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شیراز بیان کرد: مسیرهای جایگزین به مردم معرفی شده و تا اتمام کامل این پروژه محدودیت های ترافیکی ادامه دارد.

تسریع در روند اجرای پروژه در صورت تامین مالی
مستمع در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر قرار فرصت یکماهه جهت بازگشایی این پل، گفت: در صورتی که از لحاظ مالی تامین شویم تدابیری جهت تسریع در روند اجرای این پروژه می اندیشیم و طرح را کامل می کنیم.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: مشکلاتی از قبیل تملک، جابجایی پلیس راه و تاسیسات موجود در محل، در مسیر اجرای این پروژه قرار داشت.

وی تصریح کرد: قرار بر این شده که شورای ترافیک استان و شورای شهر شیراز جلساتی در این خصوص برگزار کنند و تصمیمات نهایی شان را به ما اعلام کنند، تصمیم هر چه باشد ما اجرا خواهیم کرد.

به گزارش شیرازه،


آغاز فاز چهارم و نهایی عملیات اجرایی پروژه زیرگذر گلستان با هدف زیباسازی و ساماندهی ترافیکی ورودی این محور است که با توجه به اتصال آزاد راه شیراز– اصفهان به مسیر فوق در آینده، سهولت تردد و ایمنی بیشتر ضروری است. این پروژه با اعتبار 300 میلیارد ریال از ابتدای سال 94 آغاز شده و پیشرفت فیزیکی آن حدود 55 درصد است. پروژه فوق عملیاتی 3 برابر پروژه زیرگذر دلگشا است و بزرگترین زیرگذر جنوب کشور محسوب می شود.
نظرات بینندگان