کد خبر: ۱۱۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
استاندار فارس در مراسم رژه نیروهای مسلح:

در سايه امنيت موجود بايد زمينه رفاه و رونق اقتصادي را برای مردم فراهم كنيم

استاندار فارس گفت: در كنار جانفشاني هاي صورت گرفته و امنيت موجود، مسئولين جمهوري اسلامي از فرصت بهره جسته و تمام تلاش خود را براي رفاه و ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي به كار گيرند.
در سايه امنيت موجود بايد زمينه رفاه، و رونق اقتصادي را برای مردم فراهم كنيم
به گزارش شیرازه، صبح امروز همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس مراسم رژه اقتدار نیروهای مسلح استان فارس به میزبانی سپاه فجر شیراز برگزار شد.

اسماعيل تبادار استاندار فارس در این برنامه اظهار داشت: هفته دفاع مقدس يادآور از خودگذشتگي ها و جانفشاني هايي است كه از سرشت حسيني و عاشورايي سرچشمه گرفته است تا پرچم استقلال و آزادي برافراشته و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران برقرار و استوار بماند.

وي ادامه داد: به همه رزمندگان، آزادگان، جانبازان سلام و درود مي فرستم  و در برابر خانواده معظم شهدا و همه عزيزاني كه براي اسلام و استقلال و آزادي و سربلندي جمهوري اسلامي دچار سختي هايي شدند سر تعظيم فرود مي آورم.

نماينده عالي دولت با بيان اين كه امروز هفته دفاع مقدس را به پاس جانفشاني ها و از خودگذشتگي هاي هشت سال جنگ برگزار مي كنيم، گفت: بايد همواره در ذهنمان بماند كه در ابتداي انقلاب اسلامي كجا بوديم و چه اتفاقاتي برايمان رخ داد تا اين نظام راه خود را ادامه دهد و همچنان مستحكم در عرصه بين الملل عرض اندام كند.

استاندار فارس با اشاره به اين كه در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي در كشور، گروه هايي اقدام به ايجاد  آشوب مي كردند، اظهار داشت: ايده اي كه در انديشه والاي حضرت امام خميني(ره) وجود داشت توجه به استقلال و آزادي كشور بدون نگاه به شرق و غرب بود؛ به همين دليل همه عوامل شرق و غرب عزم خود را جزم كردند تا نهال نوپاي جمهوري اسلامي را قبل از استحكام، به چالش و شكست بكشانند و تصور مي كردند در كنار بلواهاي موجود در كشور با تحميل جنگ به كشور حداكثر ظرف مدت يك هفته نظام شكست مي خورد.

تبادار با تاكيد بر اين كه در ابتداي تجاوز دشمن به ايران و تصرف برخي شهرهاي كشور، نگراني در ذهن و روح همه وجود داشت، افزود: دم مسيحايي امام راحل (ره) شور و شوقي در ايران برپا كرد كه همه مردم از زن و مرد و پير و جوان با از خودگذشتگي هاي وصف ناپذير به جبهه ها شتافتند و با تمام توان به دفاع از كشور پرداختند.

وي تصريح كرد: گرچه در آن دوران جوانان و عزيزاني را كه دنيايي از انسانيت، معرفت و عشق و شعور بودند از دست داديم؛ اما پرچم جمهوري اسلامي پابرجا ماند و عزت و قدرت نظام اسلامي روز به روز افزايش مي يابد و امروز بايستي به جد قدردان اين عزيزان باشيم.

نماينده عالي دولت ادامه داد: اگر آن دفاع مقدس، حميت، شجاعت و مردانگي در پهنه نظام جمهوري اسلامي صورت نمي گرفت، امروز كشورهاي فراواني بودند كه به ايران طمع داشتند و اكنون صرفا به رجز خواني  اكتفا مي كنند.

وي با اشاره به اين كه بعد از پايان دفاع مقدس شاهد قدرت و عظمت در بنيه دفاعي كشور هستيم، گفت: در پهنه ناامني هاي موجود در منطقه با نصرت الهي، شجاعت همه نيروهاي مسلح اعم از ارتش، سپاه و نيروهاي انتظامي و امنيتي، آرامش و امنيت كشور برقرار شده و تحت رهبري حكيمانه مقام معظم رهبري و اهتمام دولت، زمينه بنيه دفاعي بسيار بالايي فراهم شده است.

استاندار فارس با تاكيد بر اين كه جمهوري اسلامي ايران تهديدي براي كسي نيست اما تهديدي را هم نمي پذيرد، تصريح كرد: جمهوري اسلامي دنبال ماجراجويي نبوده و نيست اما پاسخگوي هر نوع تهديدي در همه مرزهاي زميني، هوايي و دريايي خواهد بود.

تبادار با بيان اين كه در سايه امنيت ايجاد شده براي مردم بايد زمينه رفاه، آرامش و رونق اقتصادي را بر اساس سياست هاي مقام معظم رهبري فراهم كنيم، گفت: دغدغه مقام معظم رهبري تامين اقتصاد و رفاه مردم است و رئيس جمهور به عنوان يك تكليف جدي تاكيد دارند كه در كنار جانفشاني هاي صورت گرفته و امنيت موجود، مسئولين جمهوري اسلامي از فرصت بهره جسته و تمام تلاش خود را براي رفاه و ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي به كار گيرند.

گفتني است در اين مراسم كه با حضور فرماندهان، ايثارگران، خانواده هاي معظم شهدا و اقشار مردم برگزار شد، يگان هاي نيروهاي مسلح مستقر در استان فارس از مقابل جايگاه و تمثال مقام معظم رهبري رژه رفتند.
نظرات بینندگان