کد خبر: ۱۱۴۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۵ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶
در شورای شهر شیراز مطرح شد:

برزخ شهر بدون شهردار/ لیست‌های منتشرشده مدیریتی شهرداری شیراز در فضای مجازی جعلی است

صبوری عضو شورای شهر شیراز گفت: طبق قانون وزارت کشور تنها 10 روز برای اعلام نظر خود درباره حکم معافیان به عنوان شهردار شیراز فرصت داشته است اما همچنان در بلاتکلیفی و برزخ بسر می بریم که این موضوع به نفع کلان شهر شیراز نیست.
به گزارش شیرازه، هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز شامگاه یکشنبه (دوم مهر) برگزار شد.

صدور کارت تشویقی به بستانکاران شهرداری شیراز برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و بستانکاران شهرداری شیراز، تهیه فصل مشترک مالی و عمرانی شورای اسلامی چهارم و پنجم شیراز، تمدید پروانه مجتمع‌های تجاری از دستور کارهای این جلسه علنی بود که توسط کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک مطرح شدند و پس از بحث و بررسی به تصویب اعضای شورا رسیدند.

لازم به ذکر است لایحه دو فوریتی اعزام معاون خدمات شهری شیراز به ژاپن جهت دوره آموزشی مدیریت بحران توسط سرپرست شهرداری شیراز به شورای شهر ارائه شد.

دبیر اول شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص این لایحه دوفوریتی با اظهار اینکه دوره آموزشی ظرفیت سازی برای مقابله با حوادث و سوانح در شهرداری ها به مدت 28 روز و با میزبانی کشور ژاپن برگزار می شود، گفت: حداکثر یک نماینده با پست سازمانی معاون خدمات شهری از شهرداری ها جهت شرکت در دوره مذکور تعیین سقف شده است.

لیلا دودمان با بیان اینکه کشور ژاپن در مدیریت بحران تاکنون با موفقیت عمل کرده است، بیان کرد: شرکت در این دوره و تبادل نظر در خصوص زمینه های مختلف مدیریت بحران، می تواند راه حل بسیاری از چالش های احتمالی را در زمان وقوع بحران ارائه کند؛ لذا با توجه به تعهد دولت ژاپن جهت پوشش هزینه ها، لایحه سفر معاون خدمات شهری شیراز به دوره فوق با قید دو فوریت به تصویب رسید.

ابراهیم صبوری نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به بلاتکلیفی وضعیت شهرداری شیراز، گفت: بیش از یکماه از معرفی عبدالحمید معافیان جهت تصدی شهرداری شیراز می گذرد اما تاکنون هیچ خبری مبنی بر تعیین تکلیف، تعیین یا رد حکم شهردار منتخب توسط شورای شهر نشده است.

صبوری افزود: طبق قانون وزارت کشور تنها 10 روز برای اعلام نظر خود درباره حکم معافیان به عنوان شهردار شیراز فرصت داشته است اما همچنان در بلاتکلیفی و برزخ بسر می بریم که این موضوع به نفع کلان شهر شیراز نیست.

سیروس پاک فطرت با بیان اینکه باید از فرصت تقارن ایام هفته دفاع مقدس با ماه محرم استفاده کرد، اظهار داشت: لازم است بیش از گذشته فرهنگ دفاع مقدس را به مردم به ویژه نسل جوان بیاموزیم.

وی با تاکید بر اهمیت تبیین چراها و ابهامات اصل هویتی دفاع مقدس برای نسل جوان، اعلام کرد: مسئولین، اصحاب رسانه و اهل قلم باید تلاش کنند تا دفاع مقدس به فراموشی سپرده نشود و مورد بی مهری و تحریف قرار نگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با توجه به شروع سال تحصیلی جدید، درخواست خود را مبنی بر تسهیل عبور و مرور، فضا سازی، توجه به نظافت محیط و فضای سبز فضاهای آموزشی و مدارس به شهرداران مناطق ۱۱ گانه ارائه داد.

پاک فطرت ضمن قدردانی از سرپرست شهرداری شیراز جهت انجام کارهای شهرداری شیراز در این مدت بلاتکلیفی شهرداری، تصریح کرد: در پاسخ به بعضی منتقدان و به اصطلاح دلسوزان شهر باید عرض کنم اداره شهرداری شیراز همچون دو وزارتخانه بزرگ کشور و با استفاده از فرصت قانونی سه ماهه جای نگرانی نیست.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع و پیگیری صدور ابلاغ شهردار و یا تعیین تکلیف نهایی شهرداری شیراز، گفت: لازم است هیئت رئیسه شورا این موضوع را پیگیری کنند اما نگرانی از آنجایی است که بدن میت هنوز گرم است و وارثین سببی و نسبی درصدد تقسیم ارث هستند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با اشاره به ارائه لیست های مدیریتی عریض و طویل و توزیعشان در شبکه های مجازی، افزود: پیام های تبریک زود هنگام و امضاء مکاتبات نامه های رسمی از سوی بعضی از مدیران اعم از دولتی و بخش خصوصی با عنوان و نام شهرداری که هنوز به طور طبیعی و در وقت و زمان قانونی در حال پیگیری است، جای تأمل دارد!؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز پیرو صحبت پاک فطرت، مبنی بر لیست منتشر شده مدیران شهرداری در فضای مجازی، تصریح کرد: لیست های منتشر شده کاملا جعلی و دروغ محض است و هیچ ارتباطی با شورای شهر ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ما شهرداری انتخاب کرده ایم که به همه توانایی هایش اعتقاد داریم، افزود: شورای شهر اجازه همه گونه انتخاب را به شهردار می دهد و تغییر و تحول مدیران و معاونان شهرداری صرفا با نظر شهردار صورت خواهد گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: فکر نمی کنم شهردار بخواهد تغییراتی در سطح کلان داشته باشد؛ اگر فردی عملکرد خوبی داشته است پس نیازی برای نگرانی در خصوص شایعه تغییر و تحول مدیران نیست.
نظرات بینندگان