کد خبر: ۱۱۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶

همايش احلي من العسل در شيراز برگزار شد/ طنين لبيك يا حسين در حرم سوم اهل بيت

همايش احلي من‌ العسل، همزمان با سراسر كشور در حرم مطهر سيد علاء الدين حسين(ع) برگزار شد .
به گزارش شیرازه، همايش احلي من العسل، صبح چهارشنبه 5 مهر و همزمان با سراسر كشور در شيراز و با حضور بيش از 4 هزار دانش‌آموز در حرم مطهر حضرت سيدعلاءالدين حسين(ع) برگزار شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: اين همايش فرهنگي مذهبي علاوه بر حرم سيدعلاءالدين حسين(ع) شيراز در بقاع متبرك و مساجد سراسر استان هم برگزار مي‌شود.

حجت‌الاسلام سيد ميثم حسيني گفت: اجرای سرود قاسم‌بن الحسن (ع) توسط دانش‌آموزان، روضه‌خوانی، سینه‌زنی و گلباران عکس شهید نوجوان از برنامه‌های همایش احلی من‌العسل در شيراز بود.

رئیس اداره امور قرآنی، نماز و عترت آموزش و پرورش فارس نيز با بیان اینکه نوجوان‌های امروز برای مشخص کردن مسیر زندگی خود به یک الگوی مناسب و چهره شاخص نیاز دارند، بهترین الگو‌ براي نوجوانان و جوانان را شهداي واقعه كربلا دانست.

حسينعلي معزي گفت: سوگواره «احلی من العسل» نيز هر سال در روز ششم محرم برگزار می‌شود و امسال هم با استقبال بسيار پر شور دانش‌آموزان همراه بود.

دانش‌آموزان شركت كننده در سوگواره احلي‌ من‌العسل با لباس‌هاي مشكي و پيشاني‌بندهايي كه به نام سيدالشهدا(ع) مزين شده بود، در اين همايش حضور داشتند.

اين همايش با قرائت قرآن آغاز شد و سپس با مداحی ادامه يافت؛ قرائت وصیت نامه یک شهید نوجوان برای دانش آموزان، اجراي سرود قاسم‌ابن الحسن(ع)، روضه‌خواني و سينه‌زني از ديگر بخش‌هاي اين مراسم بود.

دانش آموزان شركت كننده در اين مراسم راس ساعت 10 صبح و همنوا با ديگر دانش‌آموزان شركت كننده در سوگواره احلي من العسل سراسر كشور، شعار لبيك يا حسين(ع) را سر دادند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان