کد خبر: ۱۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۰

تحويل انبوه موشك بالستيك قيام 1 به سپاه آغاز شد

وزير دفاع در مراسم تحويل انبوه موشك بالستيك قيام1 به نيروي هوا فضاي سپاه، خودكفايي ايران در توليد انواع موشك را عامل رسوايي مدعيان دروغگو دانست.
در آستانه يوم الله سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر با حضور سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و سردار حاجي زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تحويل انبوه موشك قيام توسط سازمان هوافضاي وزارت دفاع به نيروي هوافضاي سپاه پاسداران آغاز شد.
سردار وحيدي در مراسم تحويل دهي موشك قيام1 گفت: توليد انبوه موشك قيام، نخستين موشك بدون بالك كشور نشان از خودكفايي جمهوري اسلامي ايران در توليد انواع موشك و رسواگر مدعيان دروغگويي است كه اخيرا موضوع همكاري در اين زمينه را با برخي كشورها مطرح كردند.
وزير دفاع تصريح كرد: همانگونه كه قبلا نيز اعلام كرديم، وزارت دفاع با توكل بر خدا، و تكيه بر خودباوري، خلاقيت و خردمندي نيروي مؤمن و متخصص خود مرزهاي خوداتكايي و خودكفايي را درنورديد و استقلال توام با عزت و سربلندي را براي جمهوري اسلامي ايران به ارمغان آورده است.
وي در تشريح ويژگي هاي اين موشك گفت: موشك قيام1 به شكلي طراحي شده كه امكان شناسايي توسط سامانه هاي ضد موشكي دشمن را كاهش مي دهد و حذف بالك ها در اين موشك موجب گرديده ضمن دستيابي به سرعت بيشتر در عمليات، زمان آماده سازي موشك براي شليك كاهش چشمگير و مكان شليك را متنوع كند.
وحيدي افزود: اين موشك قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بسيار بالا مورد اصابت قرار دهد.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، وزير دفاع با تشكر و قدرداني از تلاش مديران، دانشمندان و متخصصان صنايع هوافضاي وزارت دفاع در افزايش قدرت بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران، اين دستاوردهاي بزرگ را حاصل مقاومت، پايداري و جانفشاني رزمندگان و ايثارگران سلحشوري دانست كه حماسه هاي بزرگي همچون فتح خرمشهر را خلق و دست متجاوزان را از حريم مقدس ميهن اسلامي كوتاه كردند.

انتهای پیام /16

 


نظرات بینندگان