کد خبر: ۱۱۴۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶
درخواست مردم شیراز از بنیاد شهید استان فارس؛

ساخت مقبره‌ برای شهید شیرازی مدافع حرم که پیکرش به ایران بازنگشت

چند روزی است که شهروندان شیرازی از بنیاد شهید استان فارس درخواست کرده اند تا برای شهید حاج عبدالله اسکندری در گلزار شهدای دارالرحمه شیرازمقبره ای ساخته شود.
ساخت مقبره‌ برای شهید شیرازی مدافع حرم که پیکرش به ایران بازنگشت

به گزارش شیرازه؛ چند روزی است که در فضای مجازی پویش مردمی ایجاد و در آن از بنیاد شهید استان فارس درخواست شده تا برای شهید حاج عبدالله اسکندری در گلزار شهدای دارالرحمه شیرازمقبره ای ساخته شود. این کمپین تاکنون به امضا بیش از 1800 نفر از مردم شیراز رسیده است.

شب گذشته  نیز در خیابان شهید آقایی تعدادی از عزاداران حسینی همزمان با برگزاری شام غریبان و سوگواری برای سالار شهیدان با امضای نامه‌ای به ذکر مطالبات خود از بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس پرداختند.

متن نامه به شرح ذیل است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین
برادر گرامی جناب آقای راهی
مدیر کل محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس
با سلام و احترام
ساخت مقبره‌ برای شهید شیرازی مدافع حرم که پیکرش به ایران بازنگشتبه لطف خدا و برکت وجود حضرت احمد بن موسی (ع) این شهر هنوز بوی عطر شهادت می‌دهد. بیش از سه سال از عروج ملکوتی شهید سر جدا، سردار رشید اسلام حاج عبدالله اسکندری می‌گذرد و خانواده معظم این شهید مدافع حرم با تاسی از اصحاب کربلا از مبادله پیکر مطهر وی با اسرای خبیث جریان تکفیری داعش امتناع ورزیدند و چه زیبا گفتند که؛ ما آن‌چه را که در راه خدا داده‌ایم پس نمی‌گیریم.

ما امضا کنندگان این نامه به رسم شایسته‌ای که تاکنون در دیگر شهرها برقرار بوده است، تقاضا داریم مقبره‌ای در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز در نظر گرفته تا ضمن ماندگاری نام ایشان و آشنایی نسل‌های آتی با این سردار سرافراز اسلام، مأمنی برای تسلای خاطر سوخته دلان جامانده از راه شهادت و زائرین تربت پاک شهیدان باشد.
بی‌شک این کمترین کاری است که می‌توان به پاس رشادت‌ها و خدمات این شهید بزرگوار و صبوری‌های خانواده ارجمندش و دوستداران و همرزمانش انجام داد.
تسریع در امر تصمیم‌گیری، اجرا و اعلام به عموم مردم ولایتمدار شیراز از طرف آن اداره کل مزید امتنان است.

به گزارش شیرازه، سردار شهید حاج عبدالله اسکندری هرچند رزمنده‌ای نام‌آور در جنگ تحمیلی بود، اما نام او وقتی سرزبان‌ها افتاد که پیکر مطهرش پس از شهادت به دست گروه تروریستی «اجناد الشام» داعش افتاد و  سر از تن بی‌جانش جدا کردند.

سردار اسکندری از مدافعان حرم در سوریه و رئیس سابق بنیاد شهید استان فارس بود که در نهایت پس از سال‌ها مبارزه و مجاهدت به آرزوی قلبی‌اش رسید و در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) در اولین روزهای خردادماه سال 93 به شهادت رسید.
نظرات بینندگان