کد خبر: ۱۱۵۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶
رئیس کمیسون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز:

ورزش بانوان در اولویت برنامه های شورای شهر شیراز است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ورزش گرچه برای همه افراد جامعه لازم است اما برای بانوان ضروری تر است و برگزاری چنین برنامه هایی با محوریت زنان از اولویت های شورای اسلامی شهر شیراز است.
به گزارش شیرازه، رئیس کمیسون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: علی رغم افزایش توجه به ورزش در میان خانواده ها و به خصوص سالمندان اما همچنان قشر اندکی ورزش می کنند.

 وی با اشاره به برخی آمار ها مبنی بر چاق بودن 7 نفر از میان هر 10نفر در شهرهای کشور گفت: این آمار نشان دهنده ضرورت توجه گسترده تر به ورزش است چرا که ورزش می تواند سلامت جسمی و روحی شهروندان را به دنبال داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز فراهم کردن زیرساخت های لازم برای ورزش را یکی از پایه های توسعه ورزش معرفی کرد و افزود: امکانات و زیرساخت های ورزشی همچون سالن های ورزشی عادلانه در مناطق مختلف شیراز توزیع نشده و در حالی که در مناطق بالای شهر و مرفه نشین شهر با تجمع سالن های ورزشی به خصوص سالن های خصوصی روبرو هستیم اما در قسمت های جنوبی و متوسط شهر فاقد سالن های ورزشی پیشرفته هستیم. وی با اشاره به دریافت هزینه های گزاف در باشگاه های ورزشی خصوصی که پرداخت آنان برای همه اقشار جامعه ممکن نیست ،گفت: مسئولان مرتبط باید زیرساخت های مورد نیاز مردم را در مناطق مختلف شیراز با هزینه های کمتر در اختیار شهروندان قرار دهند.

لیلا دودمان تشویق خانواده ها به انتخاب رشته ورزشی برای فرزندان را یکی از راه های فرهنگسازی و پایه دیگر برای توسعه ورزش معرفی کرد و افزود: در نمایشگاه ورزش و تفریحات سالم که هفته گذشته در باغ جنت شیراز برگزار شد به خوبی این رویکرد توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز دنبال شد تا با حضور قهرمانان ورزشی در این نمایشگاه ،رشته های ورزشی به جوانان معرفی شود و گامی در جهت فرهنگسازی برای توسعه ورزش برداشته شود. وی گفت: برگزاری چنین برنامه هایی برای فرهنگسازی در زمینه ورزش در میان شهروندان شیرازی در دستور کار شورای اسلامی شهر شیراز خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز  با اشاره به برگزاری سومین دوره مسابقات آمادگی جسمانی بانوان که پنجشنبه 4آبان ماه در سالن ورزشی پایداری شیراز برگزار می شود نیز گفت: ورزش گرچه برای همه افراد جامعه لازم است اما برای بانوان ضروری تر است و برگزاری چنین برنامه هایی با محوریت زنان از اولویت های شورای اسلامی شهر شیراز است.

دودمان گفت: سومین دوره مسابقات آمادگی جسمانی بانوان به صورت ایستگاهی در 8 رده سنی از زیر 20 سال تا رده 51 سال به بالا بر پا می شود و در پایان این مسابقات از هر رده سنی، سه نفر برگزیده خواهند شد و جوایز نفیسی به آنان اهدا خواهد شد وی افزود: بانوان شیرازی تا روز برگزاری این مسابقات فرصت دارند تا با حضور در فرهنگسراهای شهرداری شیراز نسبت به ثبت نام در این مسابقات اقدام کنند.

لازم به ذکر است که این مسابقات پنجشنبه 4 مهرماه از ساعت 8:30 صبح برگزار خواهد شد و علاقمندان به شرکت در این مسابقات می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 37364039 مدیریت تربیت بدنی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تماس حاصل فرمایند.
نظرات بینندگان