کد خبر: ۱۱۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶
معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرکهای صنعتی فارس خبر داد:

سرمايه گذاري 34ميليارد توماني سرمايه گذار سوئيسي در شهرک های صنعتی فارس

معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرکهای صنعتی فارس از آغاز عملیات اجرایی بزرگترین طرح سرمایه گذاری خارجی در سطح شهرکهای صنعتی استان فارس خبر داد.
سرمايه گذاري  34ميليارد توماني سرمايه گذار سوئيسي در شهرک های صنعتی فارسبه گزارش شیرازه، مهران خاکساری گفت: طرح تولید کربنات کلسیم از ضایعات معادن سنگ و سنگبری ها با مشارکت بیش از  ۹۵ درصدی سرمایه‌گذاری سوئیسی در  شهرک صنعتی سنگ حنای نی ریز ایجاد خواهد شد .
وی میزان كل سرمایه‌گذاری این طرح را حدود 34ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: از اين ميزان حدود3ميليون يورو سرمايه گذاري ارزي و 20ميليارد تومان نيز سرمايه گذاري ريالي است.
خاكساري افزود:  با بهره برداری از این طرح ظرفیت تولید  60هزارتن كربنات کلسیم که به عنوان ماده اولیه در کارخانجات تولید کاغذ و سایر صنایع دیگر استفاده می‌شود فراهم خواهد شد .
معاون برنامه ریزی شرکت شهرکهای صنعتی فارس با بیان اینکه سرمایه گذاری خارجی در این طرح از مجهزترین فناوری های روز دنیا در زمینه ی استحصال کربنات کلسیم از ضایعات سنگ استفاده خواهد کرد ،گفت: فاز اول این طرح  امسال به بهره برداری خواهد رسید .
خاکساری میزان اشتغال مستقيم در این طرح را حدود 80 نفر اعلام کرد و گفت: با راه اندازی این طرح بزرگ برای تعداد زیادی از مردم منطقه نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد شد .
وي با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل شهرستان نی ریز در بخش سنگ و معادن سنگ گفت: با توجه به اینکه در فرآیند بهره برداری از معادن و نیز فرآوری سنگ بخشی از مواد معدنی به ضایعاتي تبديل مي شود  که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد با راه اندازي اين طرح، اين ضايعات به  مواد با ارزش افزوده بالا تبدیل مي شود.
 خاكساري  در ادامه با بیان اینکه ۱۲ هکتار زمین در شهرک صنعتی تنگ حنا به این سرمایه‌گذار اعطا شده و قرارداد آن نيز با سرمايه گذار منعقدشده است، گفت: برای حمایت بیشتر از این سرمایه گذار ۱۰ درصد تخفیف اولیه در واگذاری زمین اعمال شده  و در صورت بهره برداری طي برنامه زمان بندي  نیز ۱۰ درصد تخفیف دیگر اعطا خواهد شد .
معاون برنامه ریزی شرکت شهرکهای صنعتی فارس از همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در مراحل مختلف صدور مجوزهای سرمایه گذاری و واگذاری زمین به این صنعت قدردانی قدردانی کرد.
 

نظرات بینندگان