کد خبر: ۱۶۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد:

انعقاد ۱۲۱ قرارداد در شهرک‌های صنعتی سپیدان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت:سپیدان با فعالیت سه شهرک صنعتی دولتی و دو شهرک صنعتی غیردولتی سهم مؤثری در توسعه صنعتی و اشتغال پایدار در استان فارس دارد و تاکنون ۱۲۱ سرمایه‌گذار در آنها مستقر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، شهرستان سپیدان به مرکزیت شهر اردکان در ۸۰ کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است، شهری که با جاذبه‌های گردشگری بسیاری شناخته می‌شود و نقش مهمی در جذب گردشگران دارد.


ظرفیت‌های شهرستان سپیدان؛ از گردشگری تا صنعت
این شهرستان افزون بر اینکه به‌عنوان یکی از مناطق مهم گردشگری جنوب کشور به شمار می‌رود از پتانسیل بالایی نیز در عرصه اقتصادی بهره می‌برد.


در حقیقت سپیدان به دلیل برخورداری از پتانسیل بالای کشاورزی و صنعتی و همچنین داشتن موقعیت راهبُردی، یکی از پُرظرفیت‌ترین مناطق کشور در جذب سرمایه‌گذاران است.


اهمیت جایگاه این شهرستان در رُشد اقتصادی استان فارس تا بدان جاست که استاندار فارس در سال ۱۴۰۱ و در بیست و سومین سفر رسمی خود به شهرستان‌های استان به این شهرستان سفر کرد؛ سفری که با ۲۷ مصوبه برای توسعه و رفع مشکلات این شهرستان همراه بود.


استاندار فارس در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ نیز برای پیگیری مصوبات دور اول سفرهای شهرستانی بار دیگر به این شهرستان سفر کرد و در این سفر هفت طرح اجرا نشده مصوبِ سفر اول خود به این شهرستان را بررسی کرد.
در سفر استاندار فارس به شهرستان سپیدان همچنین مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی این شهرستان بررسی شد.
این در حالی است که در شهرستان سپیدان سه شهرک صنعتی دولتی و دو شهرک صنعتی غیردولتی مشغول به فعالیت هستند که این شهرک‌ها زمینه مناسبی برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار فراهم کرده‌اند.

انعقاد ۱۲۱ قرارداد در شهرک‌های صنعتی سپیدان


بررسی چالش‌های نواحی و شهرک‌های صنعتی سپیدان
اخیراً هم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان سپیدان بازدید کرد و در این بازدید ضمن بررسی وضعیت زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، مسائل و مشکلات این شهرک‌ها احصا شد.
در این برنامه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از شهرک‌های صنعتی همایجان، سپیدان سه و ناحیه صنعتی شهید جاویدی بازدید و به بررسی مسائل و مشکلات این شهرک‌ها پرداخت.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس که معتقد است شهرستان سپیدان از موقعیت ویژه‌ای برای جذب سرمایه‌گذار در بخش صنعت برخوردار است گفت: توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در اولویت قرار دارد.


سید مسعود عظیمی افزود: در شهرستان سپیدان سه شهرک صنعتی دولتی ایجاد و تاکنون ۱۲۱ سرمایه‌گذار در این سه شهرک و ناحیه صنعتی مستقر شده‌اند.


وی اضافه کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت واگذاری در ناحیه صنعتی شهید جاویدی و شهرک صنعتی همایجان و ظرفیت محدود باقیمانده در شهرک صنعتی سپیدان ۳، ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید در این شهرستان دارای توجیه فنی و اقتصادی برای جذب سرمایه‌گذار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ادامه داد: هم اکنون دو پروژه زیرساختی شامل زیرسازی، جدول و آسفالت و نیز روشنایی معابر با اعتبار حدود ۱۵ میلیارد تومان در شهرک‌های صنعتی سپیدان در حال اجراست و در دو سال اخیر نیز ۱۲ پروژه زیرساختی اجرا و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.


به گفته عظیمی در این مدت هفت پروژه در شهرک صنعتی سپیدان سه اجرایی شده و طرح‌های روسازی، آسفالت، جدول‌گذاری، آسفالت خیابان‌ها و جاده اصلی، احداث مخزن هوایی، احداث شبکه روشنایی به پایان رسیده است.


وی همچنین از اجرای پنج پروژه در دو سال اخیر در شهرک صنعتی همایجان سپیدان نیز خبر داد و گفت: طرح‌های برق‌رسانی به واحد سردخانه‌ای و پروژه‌های جدول‌گذاری، زیرسازی و روسازی و آسفالت توپکا و احداث ایستگاه پمپاژ و شبکه برگشت پساب فاضلاب و طرح برق‌رسانی به مخازن به پایان رسیده است.

 

انتهای خبر/

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان