کد خبر: ۱۱۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶

قطع گازمسجد در شهر هزار مسجد

نفس کار قطع کردن گازمسجد به علت بدهی زیبنده نیست ؛موضوع جالبی نیست که گاز خانه خدا قطع شود زیرا در این مکان، مردم نماز می خوانند.

به گزارش شیرازه،  مسجداصلی‌ترین نهادفرهنگی نظام اسلامی است، دین مقدس اسلام برای این نهاد عبادی، کارکردهای اجتماعی،سیاسی، اقتصادی و دفاعی منظور داشته است. احیاء مساجد، احیاء اسلام و عزت مسلمانان و حاکمیت اسلامی است.در قانون بودجه سال ۱۳۹۱ مصوب سی‌ام اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۱ برای نخستین بار هزینه مصرفی و حق انشعاب برق، آب و گاز برای مساجد کشور چه شهری و چه روستایی رایگان اعلام شد.

ماده ۸۸: هزینه مصرفی و حق انشعاب برق، آب و گاز برای مساجد، حسینیه‌ها، دارالقرآن‌ها و نیز اماکن دینی اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی رایگان است.این در حالی است که با توجه به‌رایگان بودن هزینه‌های مساجد و حسینیه‌ها و همچنین با توجه به سالروز شهادت حضرت رقیه دختر امام حسین(ع) و برگزاری مراسمات ویژه ایام صفردر مساجد و حسینیه‌ها خبری مبنی بر قطع گازدرمسجد شهرهزارمسجد شهرستان سپیدان به دلیل عدم پرداخت قبض از سوی یکی از شهروندان به اطلاع خبرنگار ما رسید .

 براساس بند ۴ تبصره ۲ بودجه امسال با رعایت الگوی مصرف متناسب با مساحت فضاهای اصلی انشعاب آب، برق و گاز برای مساجد، حوزه های علمیه، دارالقرآن ها و حسینیه ها، اماکن دینی و... هزینه ها رایگان است.

نفس قطع کردن گازمسجد زیبنده نیست  موضوع جالبی نیست که گاز خانه خدا قطع شود زیرا در این مکان، مردم نماز می خوانند، به ویژه اینکه در ماه محرم و صفر نیز قرار داریم و مراسم های مختلفی در مساجد برگزار می شود.قطع کردن گاز مساجد زیبنده دست اندرکاران، سیاستگذاران و برنامه ریزان نیست؛ می شود جلسه ای با هیئت امنای آنها گذارند و مشکل بررسی شود و در واقع قطع کردن گاز، مسجدی نبودن روش برخورد و مراوده است که دوستان اداره گاز دنبال می کنند و ما این موضوع را نمی پسندیم.

 یکی از اصحاب مسجد الزهرا واقع در شهرستان سپیدان در گفتگو با  خبرنگار ماافزود: اداره گاز بدون اطلاع گاز مسجد را قطع کرد و باتوجه به اینکه دراین ایام مراسماتی در مساجد شهرستان برگزار می شود زیبنده نیست که چنین کاری صورت پذیرد ومیگویند مسئله باید از طریق استان پیگیری شود.

جای بسی تاسف است در حالی که در دنیای غرب و استکبار جهانی نوک پیکان را به سمت مسلمانان نشانه رفته وبهترین وبرترین نقطه هم خانه خدا ومساجد برای اتحاد مسلمین است با انجام چنین کارهایی که در شان این شهرستان نیست عده ای مومن ونماز گزار باید در هوای سرد پائیزی نماز بخوانند ویا اینکه مجبور باشند به مسجد نیایند.

منبع:  مارگون

برچسب ها: گاز ، مسجد ، سپیدان
نظرات بینندگان