کد خبر: ۱۱۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در پاسخ به شیرازه:

30درصد از اعتبارات سیل و خشکسالی در قالب اوراق اسناد خزانه تخصیص یافت/ بارش‌های پاییزی در حد نرمال است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: تا کنون از 8 هزار پرونده منازل آسیب‌دیده 4هزار و 300 نفر به بانک‌های استان معرفی شده‌اند.

به گزارش شیرازه، حسن فیاض‌پور در جلسه شورای مدیریت بحران فارس با بیان اینکه 204 میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارات ناشی از سیل در فارس مصوب شده است، گفت: بانک مرکزی شهریورماه به بانک‌های کشور تخصیص اعتبارات جبران خسارات ناشی از سیل را ابلاغ کرد که از نیمه دوم شهریور تا کنون از 8 هزار پرونده منازل آسیب‌دیده 4هزار و 300 نفر به بانک‌های استان معرفی شده‌اند و با جلسه‌ای که در هفته آینده با مدیران بانک‌ها داریم به آنان ابلاغ می‌کنیم هرچه سریع‌تر تسهیلات بازسازی و تعمیر منازل آسیب‌دیده پرداخت گردد.

او با اشاره به اینکه تسهیلات بازسازی با نرخ 5 درصد پرداخت می‌شود، گفت: برای بازسازی منازل روستایی مبلغ 20 میلیون تومان وام کم‌بهره که 5 میلیون آن بلاعوض است و برای منازل شهری مبلغ 30 میلیون تومان که 6میلیون آن کمک بلاعوض است، پرداخت می‌شود. همچنین 12 میلیون تومان بابت تعمیر منازل آسیب‌دیده پرداخت می‌گردد که بازسازی منازلی که 100درصد تخریب شده‌اند در اولویت می‌باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: همچنین 166میلیارد تومان اعتبارات تملک سرمایه‌ای و هزینه‌ای برای جبران خسارات مصوب شده است اما درحال حاضر برای تخصیص اعتبارات با کمبود بودجه مواجه هستیم.

فیاض‌پور در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه گفت: اخیرا حدود 30 درصد از 74 میلیارد تومان اعتبارات مصوب خشکسالی و 166 میلیارد تومان اعتبار جبران خسارات ناشی از سیل در قالب اوراق اسناد خزانه تخصیص یافته است.

فیاض‌پور در پاسخ به سوال دیگری گفت: پیش‌بینی‌های فصلی سازمان هواشناسی حاکی از آن است که در پاییز امسال بارش‌های سیل‌آسا وجود ندارد و بارش در حد نرمال و حتی در مناطق شمال غرب فارس حدود 15درصد کمتر از حد نرمال خواهد بود.

کاهش آتش‌سوزی در مراتع فارس

او همچنین از کاهش 200درصدی آتش سوزی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته 1600هکتار آتش‌سوزی اتفاق افتاد که امسال با افزایش آگاهی و مشارکت مردم این رقم به 660 هکتار کاهش یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: آتش‌سوزی در سال 93 در 12هزار هکتار اتفاق افتاد که امسال نسبت به سال 93 کاهش 600 درصدی را شاهد بودیم.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان