کد خبر: ۱۱۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۲ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶
استاندار فارس:

راهكار عملياتی برای برون رفت از خشكسالی ارائه شود/ مدیران به رفع مشکلات ناشی از حوادث توجه کنند

استاندار فارس گفت: فصل زمستان نزدیک است و باید منازل آسیب دیده ناشی از سیل سال گذشته هرچه سریع‎‌تر تعمیر گردد و اگر اعتبارات حوادث کافی نیست از اعتبارات استانی استفاده کنیم.

به گزارش شیرازه، اسماعیل تبادار در جلسه شورای هماهنگي مديريت بحران استان با بیان اینکه فارس جزو سيل خيزترين و زلزله خيزترين استان هاي كشور به شمار مي رود اظهار داشت: پرداختن به گرفتاري ها، مشكلات و خسارات ناشي از پديده هاي طبيعي كه براي منازل، تاسيسات و معاش مردم بوجود آمده است امري است كه بايد مسئولين ملي، استاني و شهرستاني بر اساس وسع و توان خود به آن توجه ويژه داشته باشند.

استاندار فارس مديريت را در بهره گيري از حداقل امكانات براي رسيدن به نتيجه حداكثري دانست و گفت: شوراي هماهنگي مديريت بحران بايد براي رفع مشكلات ناشي از بحران راهكارهاي عملي ارائه نمايد و مراحل اجراي كار نيز تا حصول نتيجه در كارگروههاي زير مجموعه اين شورا مورد بررسي قرار گيرند.

نماينده عالي دولت در استان اكتفا كردن به گفتن خشكسالي در فارس را كافي ندانست و گفت: براي برون رفت از خشكسالي ارائه راهكارهاي عملياتي لازم است و در جبران خسارت پروژه هاي آسيب ديده در حوادث گذشته اگر اعتبارات ستاد حوادث پاسخگو نيست بايد در اعتبارات استاني به آن توجه ويژه شود.

تبادار نگاه كلان داشتن به بيمه ها را ضروري دانست و افزود: بايد سطح بهره گيري از بيمه ها در كشور بيشتر شده تا بار مالي مضاعف از روي دوش دولت برداشته شود و اين كار مستلزم فرهنگ سازي جدي در كشور مي باشد.

استاندار فارس به در پيش بودن زمستان و سرما اشاره كرد و همه دستگاههاي مربوطه را مكلف به بررسي راهها، جاده ها پل ها و مسير رودخانه هاي استان به منظور پيشگيري از وقوع حادثه و بحران نمود.

وي همچنين فرمانداران، بخشداران، شهرداران و همه متوليان شهر و روستا را به ايجاد همسايگي و ارتباط منطقي با طبيعت دعوت كرد و از آنها خواست با طرح ها و پروژه هايي كه قرار است در مسير رودخانه ها احداث شوند و در مقابل طبيعت قرار گيرند با جديت مقابله نمايند تا در آينده شاهد بروز خسارت و بحران در استان نباشيم.


برچسب ها: شیراز ، فارس ، خشکسالی
نظرات بینندگان