کد خبر: ۱۱۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶

قیمت هایی که در دفتر خانه های سپیدان روز به روز افزایش میابد

اگر سری به دفترخانه بزنبد وبرای یک امضا ویا وکالت ویا انتقال سند و.... باید علاوه بر معطلی های چندین ساعته مبالغی را به عنوان حق التحریریه هم بدهیم .

به گزارش شیرازه، شاید وجود دفترخانه های اسناد رسمی در شهری خیلی از مشکلات شهر وروستا رامرتفع می سازد ولی برخی مواقع نبود نظارت ویا نبود تعرفه های خاص مشتریانی که به این دفترخانه ها مراجعه می نمایند را ناراضی از دفتر خانه خارج می کند وبا گرفتن مبالغ هایی بسیار بالا داد افراد مستضعف را دراورده است وشاید این تعرفه وقیمت ها در تمامی کشور یکسان باشد ولی امروزه با وجود کامپیوتر ها و فایل های اجرایی دیگر باید از قیمت حق التحریره کاسته شود که متاسفانه این امر به صورت صعودی افزایش چشمگیر داشته است .اگر برخی مواقع برای کاری وانجام امورات سری به این دفترخانه ها بزنیم شاهدیم که قیمتهای نجومی پس از انجام کار مشتریان را نقره داغ می کند.

پیرمرد از پله های مرتفع دفترخانه به سختی و با احتیاط پایین می آمد و زیر لب چیزی را با دلخوری زمزمه می کرد. خواستم کمکش کنم، شروع به درددل کرد و گفت: برای دادن یک وکالت  مبلغ بسیار بالایی درخواست کرده اند در صورتی که در گذشته، این نوع وکالت ها را با مبلغ کمتر ا ثبت می کردیم.

وی در ادامه متذکر  شد:متاسفانه همه نوع خدمات افزایش داشته در صورتی که حقوق و مستمری ما بازنشستگان کمتر از10 درصد افزایش داشته که آن هم روی کاغذ بوده، چون هنوز از پرداخت اضافه حقوق خبری نیست .
این روزها قطار گرانی به ایستگاه تعرفه های ثبت اسناد و املاک هم رسیده است اما مسؤولان از این گرانی تعبیر به واقعی تر شدن قیمت ها می کنند.

یکی از شهروندانی سپیدانی که برای انجام کار ثبتی اش به دفترخانه مراجعه کرده و در این باره می گوید: متاسفانه در کشور ما هیچ حساب و کتابی برای افزایش قیمت ها وجود ندارد. دفا تر اسناد رسمی که تحت نظر قوه قضاییه هستند هر قیمتی که بگویند باید پرداخت کنیم. برای یک وکالت  ویاکاری که باید به دفترخانه مراجعه می کنیم پس از اتمام کار مبالغی را می گویند که قبولش برایمان کمی سخت است

 خانمی از شهروندان سپیدانی می گوید: در حالی که برای دریافت انجام کاری به دفترخانه مراجعه کرده بودم کند متاسفانه به دلیل افزایش قیمتهای ثبت ما را به دفترخانه ها پاسکاری می کنند. برای همین هم الان اینجا هستم و این چندمین بار است که برای حل مشکل پایان کارم از محضر و دفترخانه گواهی و برگه معرفی دریافت می کنم.

این شهروند با اشاره به اعتراض و پاسخ نگرفتنش از مسؤولان ثبت اسناد، گلایه مند است و می گوید: مسؤولان می گویند هدفمندی یارانه ها باعث گران شدن قیمت است و نمی توان کاری کرد. اما کسی علتش را پیدا نمی کند. اصلا چرا باید یک باره تعرفه وکالت و اسناد و تعهد و اقرار، بیش از چند برابر گران شود، مگر درآمدهای مردم چند برابر شده است؟

در این اوصاف برخی چراغ سبز گرفتند، برخی هم با چراغ خاموش کار خود را انجام دادند، حالا این افزایش قیمت به خارج دولت هم سرایت کرد. نرخ هزینه های سقف در دفاتر اسناد رسمی آنطور که مردم می گویند یکباره افزایش چشمگیری داشته است.

این سوال در ذهن مردم شکل گرفته که مگر نرخ تورم چقدر افزایش پیدا کرده که خدمات دفترخانه های رسمی باید این قدر افزایش پیدا کند؛ سوالی که خود دفتر خانه ها هم می گویند باعث دلخوری ارباب رجوع ها شده است.

همانطور که مسئولان کانون دفاتر اسناد رسمی می گویند: این افزایش قیمت مربوط به افزایش های تلمبار شده طی چهار سال است؛ یعنی از آنجایی که نرخ های ثبت هر چهار سال یک بار افزایش پیدا می کند این افزایش کم است، مثل خودروسازان که می گویند با این قیمت ها چرخ تولید شان نمی چرخد دفتر خانه دار هم می گویند حتی با این افزایش قمیت ها باز هم دخل و خرجشان میزان نیست.

کاش در دفترخانه های اسناد رسمی وازدواج نرخ نامه هارادر دید مردم قرار می دادند تا مردم با دیدن این نرخ نامه فکری به حال جیب خود کنند وبا حسابی دوتادوتا بتواند خرج ومخارج محضر ودفترخانه را با رضایت قلبی پرداخت نمایند .آیا وجود دفترخانه ها در شهر برای رفع مشکل است یا ازدیاد مشکلات مردم .

منبع:  مارگون

برچسب ها: سپیدان ، هزینه ، دفتر خانه
نظرات بینندگان