کد خبر: ۱۱۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶
عضو شورای اسلامی شهر شیراز مطرح کرد:

ضرورت کاهش واسطه‌ها و شفافیت مقررات در خدمات‌رسانی به مردم/ قوانین معاملاتی شهرداری بازنگری شود

موسوی گفت: مقررات مالی و معاملاتی شهرداری با گذشت بیش از ۵۰ سال از تاریخ تصویب و توسعه و گسترش حوزه فعالیت شهرداری و حضور شوراها و تحولات گسترده، نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.

به گزارش شیرازه، سید عبدالرزاق موسوی عصر دوشنبه 15 آبان در نطق قبل از دستور خود در جلسه‌ علنی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شورای پنجم با تصویب برنامه‌ای پنج‌ساله، قصد اداره امور شهر براساس این برنامه را دارد، گفت: رویکردهای شورای پنجم در برنامه پنجساله سوم، مبنای اداره شهر برای پنج سال آینده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بر لزوم استمرار و تقویت نظارت رسانه‌ها به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی بر عملکرد شورا و شهرداری تاکید و اظهار کرد: در رویکرد مد نظر برنامه پنجم شورای پنجم تاکید بر لزوم نظارت مطبوعات و رسانه‌ها بر عملکرد شورا و شهرداری تاکید شده است.

موسوی با اشاره به اینکه بعد از هشتاد روز تکلیف مدیریت مجموعه‌ شهرداری شیراز مشخص شده است، انتظارات خود به‌عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شیراز را از شهردار مطرح و اظهار کرد: انتخاب مدیران و همکاران شایسته و توانمند، پاکدست، امانت دار و متخصص و اعتماد به نیروهای شهرداری و نیروهای جوان، ساماندهی نیروی انسانی در شهرداری، چابک کردن شهرداری، کاهش هزینه و زمان ارائه خدمات به مردم، هماهنگی با نهادهای عمومی شهر و استان انتظارات بحق شورای پنجم از شهردار و همراهان ایشان است .

او اضافه کرد: پروژه ها و فعالیت های عمرانی بعضاً با توقف روبرو شده است، از شهردار جدید انتظار می رود در فعال کردن پروژه ها و تأمین منابع مالی تمام توان خود را بکار بندد .

موسوی ضرورت تشکیل ستاد تنظیم بودجه سال ۹۷ در شهرداری را یادآور شد و گفت: از شهردار انتظار می رود گزارش مستندی از وضعیت مالی و منابع انسانی شهرداری در اولین فرصت تهیه و به شورا ارائه و در اجرای وظایف نظارتی شورا همکاری کند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز، نیروی انسانی را عنصر اصلی پویایی، تحرک و شادابی شهر دانست و تاکید کرد: انتخاب مدیران، ارتقاء آنان و اعطا حقوق و امتیازات باید بر اساس شایستگی ها و نه میزان نزدیکی و یا دوری با شهردار و مدیران باشد.

به اعتقاد او کاهش هزینه های شهرداری، افزایش درآمد و بهینه سازی فعالیت‌ها و استفاده مطلوب از امکانات، در کنار تلاش برای افزایش درآمد شهرداری، در ارزیابی فعالیت‌های مالی، اقتصادی و عمرانی شهرداری امری ضروری است .

او گفت: مقررات مالی و معاملاتی شهرداری با گذشت بیش از ۵۰ سال از تاریخ تصویب و توسعه و گسترش حوزه فعالیت شهرداری و حضور شوراها و تحولات گسترده، نیاز به بازنگری و اصلاح دارد لذا از دولت و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تقاضای همکاری و حمایت را داریم.

به عقیده موسوی تسریع و تسهیل خدمات با کیفیت و کاهش واسطه ها در خدمات رسانی به مردم یکی از خواسته های جدی مردم از شهرداری و شورای پنجم موظف به پیگیری و تحقق این مهم است.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین گفت: شفافیت مقررات و اقدامات در شهرداری اعم از تصمیمات در حوزه مالی، اداری و فعالیت‌های عمرانی و نحوه ارائه خدمات به مردم امری ضروری است؛ شورای شهر با همه توان برای تحقق این امر تلاش کرده و از شهردار و مجموعه‌ مدیران شهرداری نیز انتظار همکاری دارد.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان