کد خبر: ۱۱۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۶ آبان ۱۳۹۶
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان فارس:

تئاتر خیابانی فارس نیازمند تعریف ساختار است

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان فارس گفت: برای پیشرفت تئاتر خیابانی فارس نیازمند تعریف ساختارهای لازم در زمینه‌های مختلف هستیم.
حمید وامق در جمع هنرمندان تئاتر خیابانی فارس اظهار داشت: این هنر، امکان گسترده‌تر شدن دارد و باید به‌وسیله آن تئاتر صحنه‌ای را پشتیبانی کرد.

وی افزود: رصدهای ما نشان می‌داد که فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه این هنر در فارس، تنها حاصل تلاش و فعالیت هنرمندان و نه برنامه‌ریزی‌های ساختاری برای رشد است.

وامق با اشاره به مشکلات مالی که پشتیبانی از هنرمندان تئاتر خیابانی را دشوار کرده است، گفت: برای توسعه و رشد در هر زمینه‌ای باید ساختارهای مدرن و شفاف داشته باشیم و از صفر تا صد فعالیت‌ها را برنامه‌ریزی کنیم، دستورالعمل راهبردی، کاربردی و واقع‌گرایانه برای آن تعریف کنیم و ساختاری به‌پیش برویم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان فارس ادامه داد: تعریف امکانات و پتانسیل‌های انسانی و همچنین بودجه نیز برای این ساختاربندی نیاز است که متأسفانه در بسیاری از موارد توجهی به این مسائل نشده است.

وی با اشاره به فعالیت هنرمندان تئاتر خیابانی فارس گفت: در بخش نیروی انسانی در فارس پتانسیل ضعیفی نداریم و هنرمندان عاشقانه کار می‌کنند و در رفع مشکلات نباید انتظار داشت که همه کارها توسط یک نفر به‌عنوان مسؤول یا رئیس انجام شود، رفع مشکلات نیازمند فکر و هم‌اندیشی است و تشکیل کمیته‌ای که بتواند بسترساز این فعالیت‌های جمعی شود، مسئولیت‌ها را تقسیم و کارها را به‌پیش ببرد، یک ضرورت است.

وامق با اشاره به برخی از مشکلات موجود در مسیر پیشرفت تئاتر خیابانی اظهار داشت: یکی از عمده‌ترین این مسائل عدم آموزش‌های لازم به هنرمندان است زیرا بسیاری از هنرمندان ما به‌روز نیستند و شاید برخی فرق تئاتر صحنه‌ای و خیابانی را نمی‌دانند.

وی افزود: همراه با تولید باید برای یادگیری برنامه‌ریزی کنیم و هیچ‌کس بی‌نیاز از آموزش نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در این نشست که باهدف هم‌اندیشی برای رفع مشکلات و توسعه تئاتر خیابانی فارس انجام شد، هنرمندان به بیان مشکلات حوزه کاری خود که بیشتر آن به مشکلات مالی و آموزشی بازمی‌گشت، پرداختند.

منبع: فارس

برچسب ها: فارس ، هنرمندان ، تئاتر
نظرات بینندگان