کد خبر: ۱۱۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶
فرمانده انتظامی استان فارس:

انهدام باند وارد کننده خودروی قاچاق/ شناسایی و دستگیری سارقان گاو صندوق در شیراز/ وجود خلاء قانونی برای بازگرداندن متهمان فراری

فرمانده انتظامی استان فارس به ضعف قانون در خصوص مرخصی دادن به متهمان اشاره کرد و با اعلام اینکه جرم خشن مرخصی ندارد، گفت: در دوران گذشته متهمانی بوده اند که به مرخصی رفته اند و وثیقه گذاشته اند و دیگر برنگشته اند؛ متاسفانه خلاء قانونی در این راستا وجود دارد که باید حل شود و پلیس از این پس به شدت با این موضوع برخورد خواهد کرد.
انهدام باند وارد کننده خودروی قاچاق/ شناسایی و دستگیری سارقان گاو صندوق در شیراز/ وجود خلاء قانونی برای بازگرداندن متهمان فراریبه گزارش شیرازه، سردار احمدعلی گودرزی پیش از ظهر دوشنبه (29 آبان) در جمع خبرنگاران به ارائه نکاتی درخصوص عملکرد و کشفیات نیروی انتظامی استان پرداخت.

سردار احمدعلی گودرزی از  کشفیات 221 میلیارد ریالی پلیس طی یکماه گذشته خبر داد و گفت: 3 الی 4 مورد عمده لاستیک خارجی به ارزش 10 میلیارد ریال در انباری در شیراز کشف شده است.

وی با بیان اینکه 36 میلیارد ریال اقلام اعم از لیمو عمانی، فلفل، سیر، گردو، بادام و 100 میلیارد ریال لوازم آرایشی که برخی هم تاریخ مصرف گذشته هستند، 40 میلیارد ریال لوازم خانگی در انباری واقع در شیراز، 106 تن برنج قاچاق به ارزش 5 میلیارد و 300 میلیون ریال نیز از دیگر کشفیات پلیس بوده است.

گودرزی با اعلام اینکه در یک ماه گذشته یک هزار و 138 قاچاقچی، حمل کننده، خرده فروش و معتاد دستگیر شده است، از کشف  هفت تن انواع مواد مخدر طی یکماه اخیر در استان خبر داد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 96 درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس به دستگیری باند سرقت 6 نفره در شیراز اشاره و بیان کرد: این افراد ارز و دلار سرقت می کرده اند و یک ترفند جدیدی برای دیگر سرقت های خود داشتند؛ این ها پس از شناسایی مراسم های مختلط ازدواج، با 110 تماس می گرفتند و حین رسیدن پلیس و سرگرم شدن افراد و پلیس در مراسم مذکور دست به سرقت می زده اند.

وی افزود: این سارقان تنهایک بار توانسته اند با این ترفند سرقت کنند چرا که پلیس سریع افراد این باند را دستگیر کرده است.

گودرزی همچنین از دستگیری سارقی که 50 فقره سرقت منزل در پرونده خود دارد خبر داد و به دستگیری 8 سارق به عنف نیز اشاره کرد.

به گزارش شیرازه، سارقان به عنف با ترفند پرسیدن آدرس جلوی خودروها را می گرفته اند و سپس دست به سرقت می زده اند.

از میان کشفیات پلیس می توان به 4 دستگاه خودوری خارجی به ارزش 10 میلیارد ریال اشاره کرد که طی 48 ساعت گذشته کشف و ضبط و گروه وارد کنندگان نیز منهدم شده اند و نفر اصلی نیز دستگیر شده است.

لازم به ذکر است که اعضای این باند به صورت سند نمره کردن، خودروها را وارد می کردند.

رئیس پلیس استان در ادامه با اعلام اینکه تعداد دو هزار و 562 خودروی حامل کالای قاچاق طی هشت ماه گذشته توقیف شده است، گفت: کالایی بالغ بر 165 میلیارد تومان کشف و سه هزار و 666 متهم دستگیر شده است.

گودرزی اضافه کرد: این مقدار کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان فارس به دستگیری کلاهبرداری به نام رامین اشاره کرد که خود را دکتر معرفی کرده و به کلاه برداری در فروش آپارتمان می‌پرداخته که در این رابطه 50 میلیون تومان از مردم اخاذی کرده است.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: همچنین این متهم خود را مامور اداره اماکن نیروی انتظامی معرفی و با مراجعه به موبایل فروشی ها اقدام به خرید می کرده ولی بهای آن ها را پرداخت نمی کرده است؛ متهم تاکنون مبلغ حدود 50 میلیون تومان از افراد فریب خورده کلاهبرداری کرده است که در این خصوص 60 نفر مالباخته شناسایی شده اند.

گودرزی از شناسایی و دستگیری سرکرده باند سارقان گاو صندوق در شیراز خبر داد و اظهار داشت: این افراد 16 گاو صندوق را سرقت کرده اند.

وی با بیان اینکه 111 نفر مجرم فراری و تحت تعقیب توسط پلیس دستگیر شده است، به ضعف قانون در خصوص مرخصی دادن به متهمان اشاره کرد و تصریح کرد: جرم خشن مرخصی ندارد و در دوران گذشته متهمانی بوده اند که ارتزاقشان از مسیر سرقت و دیگر جرایم می گذشته است که به مرخصی رفته اند و دیگر برنگشته اند.

گودرزی در ادامه به متهمانی که وثیقه برای رفتن به مرخصی گذاشته و دیگر به زندان رجوع نکرده اند اشاره کرد و گفت: متاسفانه خلاء قانونی در این راستا وجود دارد که باید حل شود و پلیس از این پس به شدت با این موضوع برخورد خواهد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس همچنین از دستگیری 31 اراذل ‌و اوباش با سابقه و بنام طی یک ماه گذشته خبر داد و بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 221 نفر از این افراد دستگیر شده‌اند.
نظرات بینندگان