کد خبر: ۱۱۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۵ آذر ۱۳۹۶
مدیر کل ارشاد فارس در گفتگو با شیرازه خبر داد:

نشست مشترک ناشران کلانشهر ها در نمایشگاه کتاب فارس

مریدی گفت: یکی از اتفاقات بسیارخوب امسال حضور 450 شخصیت حقیقی ناشر در نمایشگاه است. در همین راستا نشست مشترکی میان ناشران و کتابفروشان شیراز با ناشران و کتابفروشان مشهد، تبریز و تهران گذاشتند و مسائل و مشکلات خود را آسیب شناسی می کردند.
نشست مشترک ناشران کلانشهر ها در نمایشگاه کتاب
به گزارش شیرازه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با شیرازه در مورد برنامه های شانزدهمین نمایشگاه مطبوعات گفت: انجمن ناشران و کتابفروشان فارس که انجمن تازه تاسیسی است, امسال عهده دار نمایشگاه شده اند که مدیریت آن به عهده آقای کاظمی, رئیس انجمن ناشران و کتابفروشان می باشد و کار درستی هم صورت گرفته است زیرا کار را به کاردانش سپرده ایم.

مریدی در توضیح برنامه های جانبی نمایشگاه بین المللی کتاب فارس اظهار داشت: روز اول افتتاحیه و تجلیل از یک ناشر مهم استانی و کشوری بود، روز دوم تجلیل از سه نابغه قرآنی، روز سوم به مناسبت روز بسیج، جمعی از مؤلفان و نویسندگان حوزه بسیج و دفاع مقدس مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند،  برای روزهای آینده نیز برنامه ریزی هایی شده است.

وی در توضیح برگزارکنندگان برنامه حاشیه ای و جانبی نمایشگاه افزود: برنامه های جانبی نمایشگاه توسط سازمان های مردم نهاد و تشکل ها صورت می گیرد، سرای گفت وگو بخش قابل توجهی از علاقمندان خود را فراخوانده است. بخش هایی بنیاد فردوسی همزمان با نمایشگاه کتاب آغاز کرده است، بسیج هنرمندان برنامه هایی را در بخش خود دارد، رونمایی ها پی درپی از کتاب هایی که چهارسال است که به صورت یک عرف درحال اتفاق است.

این مقام مسئول به مقایسه ناشران و کتابفروشان نمایشگاه امسال و سال گذشته پرداخت و بیان داشت: امسال تعداد غرفه ها و ناشران افزایش محسوسی داشته است، پارسال 750 ناشر حضور داشتند در حالیکه امسال 850 ناشر در نمایشگاه هستند.

وی از حضور ناشران بزرگ در نمایشگاه خبر داد و افزود: یکی از اتفاقات بسیارخوب امسال حضور 450 شخصیت حقیقی ناشر در نمایشگاه است. در همین راستا نشست مشترکی میان ناشران و کتابفروشان شیراز با ناشران و کتابفروشان مشهد، تبریز و تهران گذاشتند و مسائل و مشکلات خود را آسیب شناسی می کردند. این کار شاید جز معدود زمان هایی باشد که ناشران کنار هم جمع می شوند، خیلی اتفاق نادری است و بسیار کم پیش می آید.

مریدی تعداد ناشران خارجی و بین المللی را قابل قبول ندانست و گفت: امسال 800 ناشر داخلی و 40 ناشر خارجی و 10 ناشر دیجیتال داریم اما انتظار ما از بخش بین الملل بسیار بیشتر است.
نظرات بینندگان