کد خبر: ۱۱۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز:

از سراهای مهربانی حمایت های ویژه انجام خواهد شد/برپایی جمعه بازارهای کتاب شیراز در آینده نزدیک

دودمان گفت:ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه ضرورت دارد و ازاین رو راه اندازی جمعه بازارهای کتاب در شیراز می تواند به این کمک کرده و این موضوع به صورت ویژه در کمیسیون فرهنگی شورای شهر در حال پیگیری است.
به گزارش شیرازه، لیلا دودمان در بازدید از سرای مهربانی واقع در بلوار شهید چمران گفت: شیراز و استان فارس از استان های پیشرو در امور خیریه در کشور است و این موضوع نشان از حس قوی انسان دوستی شیرازی ها است.

وی گفت: مردم همواره خالصانه حاضر به اهدای سرمایه های خود برای کمک به هم نوعان هستند و در این راه مجمع خیرین فرهنگساز و شهرساز شیراز مسیر تحقق اهداف خیرخواهانه مردم را به درستی هدفمند و اثربخش کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های مطلوبی که در این مجمع انجام شده، مردم به خوبی در سراهای مهربانی جمع و جذب شده اند و هم در بعد سخت افزاری و هم در بعد نرم افزاری این سراها موفق عمل کرده اند و از این رو شورای اسلامی شیراز در کنار این حرکت خیرخواهانه و حمایت کننده آن خواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به فعالیت سراهای مهربانی برای دریافت کتاب از شهروندان اهدا کننده  وتوزیع هدفمند در مراکز متقاضی افزود:  ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه ضرورت دارد و ازاین رو راه اندازی جمعه بازارهای کتاب در شیراز می تواند به این کمک کرده و این موضوع به صورت ویژه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در حال پیگیری است تا با هم افزایی بین متولیان فرهنگی شیراز هرچه سریعتر شاهد ایجاد جمعه بازارهای کتاب باشیم.

 دودمان همچنین بر لزوم ساخت کتابخانه مرکزی شیراز به عنوان یک نماد شهری نیز تأکید کرد و خواستار تسریع در ساخت کتابخانه مرکزی شیراز شد.

وی با اشاره به تأثیرات فضای مجازی بر کاهش سرانه مطالعه و کتابخوانی گفت: این موضوع زنگ خطری است که باید تلاش کنیم با توسعه زیرساخت های لازم شاهد رشد سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی درجامعه باشیم.


رئیس مجمع خیرین فرهنگساز و شهرساز شیراز نیز در این بازدید با اشاره به اینکه این مجمع  با جلب مشارکت های های خیرین توانسته در ساخت مسجد,نمازخانه, کتابخانه، سقاخانه، اماکن ورزشی، مراکز خوداشتغالی فعالیت های چشمگیری انجام دهد گفت: مجمع خیرین فرهنگساز و شهرساز شیراز از موفق ترین حرکت های مردمی در کشور است.

سید عبدالرضا دستغیب جمع آوری بیش از 82 هزار دست لباس و جمع آوری 44 هزار جلد کتاب برای نیازمندان و مناطق محروم شیراز را نمونه ای از  فعالیت های سرای مهربانی معرفی کرد و افزود: تمامی کمک های مردم به این سراها بین نیازمندان، کتابخانه های محلات کم برخوردار و خیریه های سطح شهر توزیع شده است.

رئیس مجمع خیرین فرهنگساز و شهرساز شیراز با اشاره به اینکه یکی از اهداف سراهای مهربانی توسعه فرهنگ خیرخواهی است گفت: تمامی افراد فعال  در این سراها به صورت رایگان و با عنوان خیر وقت و زمان فعالیت می کنند.

درادامه عضو هیئت مدیره مجمع خیرین فرهنگساز و شهرساز شیراز نیز با اشاره به اینکه این مجمع اقدام ابتکاری شیرازی ها است گفت: در سراهای مهربانی وابسته به این مجمع اقلامی همچون: دارو، لوازم تحریر و اسباب بازی که توسط خیرین اهدا می شود به صورت هدفمند بین نیازمندان توزیع می شود و اگر این سراها وجود نداشت برخی از این اقلام های رغم کاربردی بودن  تبدیل به پسماند و ضایعات می شد.

نویدگویی از انجام مطالعات اجرای طرح بن غذا در شیراز نیز خبرداد و گفت: در این طرح با کمک خیرین در روزهای سال با توزیع بن های غذا تلاش خواهیم کرد در رفع نیازهای محرومین قدم برداریم .

 وی گفت: تلاش خواهیم کرد با حمایت شورا و شهرداری تعداد سراهای مهربانی در شیراز افزایش یابد.

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین فرهنگساز و شهرساز شیراز از خیران دعوت کرد تا با مشارکت در طرح های این مجمع در زمینه رفع نیازهای عمومی مردم در حوزه های فرهنگی و اجتماعی مشارکت کنند.
نظرات بینندگان